Cât costă un pole-position?

Cât costă un pole-position?

La finele lui 2003, Volkswagen a înlocuit modelul Lupo cu Polo în cupa monomarcă. Ultima cursă a reprezentat un prilej de sărbătoare, fiind organizată o cursă caritabilă cu numeroase legende.

Directorul VW Motorsport de la acea vreme era Kris Nissen, un veteran al turismelor care a păstorit proiectul Lupo încă de la începuturile sale în 1998 și a organizat cu mare plăcere ieșirea din scenă a micuței mașini. Pe lângă ultimii doi campioni ai cupei, lista de invitați era deosebit de aleasă: Klaus Ludwig (triplu campion DTM), Hans-Joachim Stuck (campion DTM 1990), Kurt Thiim (campion DTM 1986), Christian Danner, Emanuele Pirro, Roland Asch, Jorg van Ommen, Altfried Heger, Harald Grohs și Jutta Kleinschmidt, câștigătoarea raliului Paris-Dakar în 2001.

Însă nu toți cei aflați pe grilă dispuneau de un asemenea pedigree, notabila excepție fiind Walter Mertes. Deși fusese la rândul său pilot DTM (1985-1988), el nu se bucurase de mai mult de două podiumuri pe un Ford Sierra. Însă poziția sa de reprezentant de marketing al campionatului l-a făcut să nu rateze șansa de a sări din nou într-o mașină de curse. Mertes este astăzi directorul de marketing al DTM și F3 europene.

Dat fiind că scopul evenimentului ”bye-bye Lupo Cup” era de a strânge fonduri pentru ajutorarea copiilor străzii prin intermediul fundației patronate de Volkswagen ”O oră pentru viitor”, locurile pe grilă au fost conferite în urma unei licitații secrete: fiecare pilot trebuia să doneze un plic sigilat cu o sumă de bani. În mod firesc, Mertes ”și-a cumpărat un pole-position” cu 26.500 Euro.

Cursa a fost un nou prilej de a da amenzi în folos caritabil sau pentru amuzamentul general, motiv pentru care nimeni nu s-a dat în lături de la încălcări flagrante ale conduitei sportive. Mertes i-a promis mamei sale că-l va vedea la televizor cum conduce cursa, însă după un start modest s-a văzut nevoit să recurgă la o scurtătură pentru a redeveni lider, fiind astfel penalizat cu 1000 Euro.

Harald Grohs a furat startul și a fost amendat cu 250 Euro și o ședință forțată de autografe de jumătate de oră în paddock, sarcină de care s-a achitat cu zâmbetul pe buze. Cel mai amuzant a fost să-i vezi pe Ludwig și compania ținând panourile de semnalizare în timpul cursei DTM, penalizare primită de toți cei care au depășit pe steag galben.

Departe de spiritul combativ al cursei cu modele Mercedes de la deschiderea noului Nurburgring în 1984, această cădere a cortinei peste Cupa Lupo tot a avut parte de mostre de pilotaj excelent din partea lui Pirro (plecat al 11-lea, sosit al doilea) și Asch, care a câștigat cursa deși se lansase abia al 14-lea, declarând că așa-s șvabii, mai zgârciți.

Totul s-a încheiat într-un nor de fum pricinuit de reverse donuts din partea combatanților și 100.000 Euro adunați pentru o cauză umanitară. Tradiția cupei monomarcă VW a fost dusă mai departe încă un deceniu de Polo și Scirocco, iar unele dintre acele modele Lupo, inclusiv cel cu care Peter Terting a devenit campion al seriei, au ajuns în România, unde sunt gata să ofere aceeași distracție celor dornici de adrenalină.