MotoGP Assen: Who’s hot, who’s not

MotoGP Assen: Who’s hot, who’s not

După controversele cursei de la Assen este timpul să ne descrețim puțin frunțile și să trecem în revistă piloții care ne-au impresionat plăcut sau nu de la cele 3 clase.

MotoGP

Who’s hot

Valentino Rossi pentru determinarea pe tot parcursul weekend-ului și pentru evoluția din finalul cursei. Doctorul rămâne la conducerea clasamentului general și ia o opțiune serioasă pentru câștigarea celui de al zecilea titlu din carieră după victoria obținută printr-un deja celebru ”classic touch” expresie ce a făcut senzație duminică în Marea Britanie la Goodwood Festival of Speed.

Andrea Iannone Italianul poate fi considerat pe bună dreptate liderul echipei de uzină Ducati. Este un pilot bătăios care încearcă pe orice circuit să se apropie de dezideratul constructorului din Bologna acea primă victorie după mulți ani de așteptare. Într-o cursă solicitantă din punct de vedere fizic, încă nerefăcut după accidentarea de la Mugello locul 4 după trio-ul Rossi , Marquez, Lorenzo a fost maximum ce se putea obține.

Pol Espargaro În ultimele curse se remarcă din ce în ce mai des fratele mai mic al lui Aleix.  La ghidonul unei motociclete Yamaha de client, în cadrul echipei Tech 3, reușește să se amestece printre piloții de uzină.  Performanțele sale îl motivează suplimentar și pe britanicul Bradley Smith coechipier la echipa Tech 3.

Cal Crutchlow Atunci când nu cade spectaculos aduce puncte importante echipei LCR. Prestațiile sale pe pistă amintesc de o altă figură pitorească a clasei regină, Randy de Puniet.

Who’s not

Marc Marquez pentru că clacheză atunci când rezultatele nu se leagă. După 2 titluri consecutive 2015 pare un an al maturizării când caracterul dar și aptitudinile îi sunt puse la grea încercare. De nereușitele sale profită Valentino Rossi și Jorge Lorenzo fanii italianului fiind în extaz la fiecare clasare bună a acestuia. Când doctorul câștigă, pentru a evita crizele de nervi este indicat să se evite consultarea internetului și urmărirea discuțiilor între fanii lui Rossi și cei ai lui marquez sau Lorenzo.

Dani Pedrosa afirmația va supăra unii fani ai spaniolului însă realitatea este că Dani devine din ce în ce mai mult un pilot al momentului. Într-un weekend poate fi într-o formă excelentă în altele poate fi complet invizibil pe circuit. La Assen Dani Predrosa a apărut de prea puține ori în cadru fiind bătut de privații de la Tech 3 și de Crutchlow de la LCR.

Andrea Dovizioso și Jorge Lorenzo ambii  pentru un noncombat complet cauzat de o alegere neinspirată a pneurilor. Dacă Jorge Lorenzo a rezistat cu brio pe locul 3 luând avans față de Iannone, Dovi a căzut în clasament până pe locul 12. Andrea a mai fost penalizat de o problemă ceva mai rar întâlnită și anume cedarea unei părți a de susținere a scaunului motocicletei. Șaua s-a mișcat toată cursă transmițând vibrații spre furca față.

Moto 2

Who’s hot

Johann Zarco Puțini s-ar fi așteptat ca francezul să domine clasa intermediară în maniera pe care o face până acum. Evoluția sa surprinde în aceeași măsură ca și cea a lui Danny Kent la clasa mică.

Tito Rabat după un debut de sezon departe de așteptările inițiale ultimele curse îl găsesc pe Esteve din nou pe podium. Dacă ghinioanele de până acum nu vor mai apărea până la finalul sezonului îi va face zile grele lui Zarco.

Sam Lowes surprinde cu performanțele pe care le obține cu șasiul Speed Up într-o competiție ce a ajuns să fie monopolizat aproape în totalitate de germanii de la Kalex. Assen l-a găsit pe Lowes într-o formă de zile mari, britanicul trebuind însă să rezolve pe viitor problemele de concentrare care de multe ori îl scot din cursă. Odată rezolvată problema inconstanței Lowes ar putea deveni un protagonist al clasei.

Who’s not

Luis Salom venit cu mare tam tam de la clasa mezină spaniolul arareori reușeste clasări bune la Moto 2.  La Assen a fost unul din cei mulți care au abandonat spectaculos.

Dominique Aegerter se vrea un pilot cu pretenții la poziții fruntașe și aspirații către clasa mare MotoGP. trecera din acest sezon de la șasiul Suter la Kalex îi dau încă bătăi de cap rezultatele fiind influențate de multe ori de problemele de adaptare la noua motocicletă.  După podiumul de la Mugello evoluțiile au luat iarăși o turnură negativă, Aegerter fiind doar un pilot de pluton.

Jasper Iwema un pilot lipsit de strălucire indiferent dacă participă la Moto2 sau la clasa mezină Moto3.  A primit nenumărate șanse la clasele 125cc și Moto3, dar rezultatele nu au apărut niciodată. Olandezii fanatici ai motorsportului de orice fel încă speră ca Jasper să devine următorul Jurgen van den Goorbergh, însă între cei 2 nu este loc de comparații.

Moto 3

Who’s hot

Miguel Oliveira parcă a prins aripi după victoria de la Mugello. În sezoanele trecute nu părea să fie un pilot cu șanse în lupta pentru titlu, însă sezonul 2015 au scos la iveală noi calități ale pilotului portughez. Mai nou Miguel pare a fi mai matur ca și rivalii săi profitând de clinciurile specifice luptei la vârf de la clasa mezină

Fabio Quartararo este din ce în ce mai aproape de dezideratul impus la începutul sezonului, prima victorie în sezonul de debut. Calitățile sale pe pistă sunt excelente dar temperamentul vulcanic trebuie domolit. Cursă de cursă francezul acumulează experiență care într-un final îi va aduce mult așteptata victorie. dacă norocul va fi de partea sa în carieră, fabio ar putea fi următorul mare pilot francez din motomondial.

Maria Herrera a avut nevoie de o cursă curajoasă care să îi aducă mult doritul punct pentru a căpăta încredere în sine și a începe să atace susținut locurile 10 – 15.  La Assen Maria Herrera se bătea pentru un loc în top 8 când Juanfran Guevara a făcut curățenie în cadrul echipei Husqvarna Laglisse  scoțând-o din cursă pe ambițioasa domnișoară la scurt timp după abandonul coechipierului Isaac Vinales.

O mențiune specială pentru Niklas Ajo ce pilotează pentru echipa protejată de Aleix Espargaro. Acesta a oferit faza cursei la Assen, moment ce își merită un loc pe viitorul montaj evocativ al sezonului 2015.  Aflat pe locul 8 în ultimul viraj la finalul cursei Niklas a pierdut controlul motocicletei fiind foarte aproape de a lovi zidul de pe linia boxelor.  Deși a sărit din șaua motocicletei a reușit să se țină de ghidon și să termine cursa în genunchi pe lângă motocicletă. Ar fi fost senzațional dacă ar fi reușit să termine în zona punctelor. Momentul său special amintește de pățania din urmă cu mai mulți ani a italianului Raffaelle de Rosa de la clasa 250 cc din timpul cursei de la Mugello în 2009.

Who’s not

Juanfran Guevara tocmai pentru acțiunile kamikaze asupra ghinioniștilor piloți Husqvarna ce i-au fost în cale.  Exceptând momentul Assen Juanfran este un pilot ce a renăscut în acest an în cadrul echipei Aspar.

Efren Vazquez este departe de forma pe care o afișează coechipierul Danny Kent. Cariera sa respectă o linie tipică  alternând de la rezultate bune, clasări pe podium sau abandonuri respectiv clasări în pluton. Timpul nu are răbdare cu acest pilot fiind la limita de vârsta impusă clasei Moto 3, de la anul trebuind ori să facă pasul spre Moto 2, să se orienteze spre un alt campionat, probabil Superbike la una din clasele aferente sau să se retragă.

Alexis Masbou nu doar că nu reușeșete să revină în lupta pentru victorie începe să aibă reale probleme în a termina cursele. La fel ca și Vazguez vârsta pune presiune pe rezultate, acestea fiind decisive în ce privește cariera viitoare.