BSS Moscova: Prima victorie pentru HTP Motorsport

BSS Moscova: Prima victorie pentru HTP Motorsport

Moscow Raceway a găzduit în acest week-end cea de-a 4-a etapă a sezonului din Blancpain Sprint Series. În contrast cu circuitul anost, sub cerul senin cele două curse de sâmbătă nu au fost plictisitoare, fiind animate de lupte în pluton dar și pentru locurile pe podium. Atât Reiter Engineering, învingători în cursa de calificare, cât și HTP Motorsport, învingători în cursa de campionat, se află pentru prima oară în această postură în stagiunea curentă.

Startul în cursa de calificare a fost curat cu o singură excepție, Laurens Vanthoor fiind agățat din spate de Jules Szymkowiak și alegându-se cu o pană. Incidentul a ruinat cursa pentru el și Frijns, cei doi având un week-end de coșmar în Rusia, care a început prost încă din sesiunile de antrenamente. În prima sesiune totul părea că urmează cursul cunoscut cu Vanthoor pe prima poziție însă în a doua sesiune belgianul și-a arătat latura umană ascunsă foarte bine sub cea de robot și a lovit mașina. Incidentul din prima cursă nu avea să fie ultimul pentru Vanthoor care a mai comis o greșeală pe finalul cursei de campionat pierzând șansa la o clasare pe locul 4 la final.

Startul impecabil al lui Abril din cursa de campionat a rezolvat cursa.
Startul impecabil al lui Abril din cursa de campionat a rezolvat cursa.

Revenind la cursa de calificare, Szymkowiak a continuat prin a strica și cursa lui Marcus Winkelhock care a fost împins de Bentley-ul înscris în Silver Cup pierzând poziția a cincea, unde ajunsese după un start dezamăgitor. Germanul oricum nu a putut puncta în acest week-end căci a pilotat de unul singur, coechipierul său, Nicki Meyr-Melhnof, fiind nevoit să plece după calificări având probleme în familie. În cele din urmă, pilotul Audi-ului Phoenix #6 a terminat pe zece, pierzând niște poziții pe final după un derapaj pe cont propriu.

La vârf, situația a fost destul de clară. Catsburg a putut să se desprindă ușor de Norbert Seidler, care alături de Marco Seefried, au avut o cursă liniștită terminată cu locul secund și deci, poziția a doua pe grilă în cursa de campionat. Pe trei a venit Bentley-ul HTP #84 al lui Buhk și Abril, care au profitat de un pitstop lent al McLaren-ului 650S al lui Bell și Estre, căzut pe 6. Pe 4 a venit BMW-ul Z4 #0 după ce Caca Bueno a reușit să treacă de mult mai puțin experimentatul Enzo Ide în ultimul sfert de oră al cursei.

Victoria din cursa de calificare a fost prima pentru Reiter de la Zolder din 2013.
Victoria din cursa de calificare a fost prima pentru Reiter de la Zolder din 2013.

Startul lansat în cursa de campionat a arătat că Albert von Thurn und Taxis nu este obișnuit cu poziția de lider, germanul de viță nobilă fiind depășit înainte de primul viraj de Vincent Abril care a plecat foarte bine din linia a doua. Abril a explicat după cursă că nu a furat startul urmând doar ritmul lui Taxis care mai întâi a accelerat însă apoi a încetinit inexplicabil. În primul viraj, Enzo Ide s-a dovedit puțin prea ambițios încercând să treacă și de Seefried și de Taxis, belgianul reușind în schimb să lovească Lamborghini-ul Gallardo R-EX pe care l-a trimis înafară pistei de unde nu a mai revenit. După primul tur, Abril conducea fiind urmat de BMW-ul #77 al lui Valdeno Brito și de Audi-ul lui Enzo Ide care a fost depășit la scurt timp de Marco Seefried. Germanul a trecut apoi și de Brito două tururi mai târziu în timp ce, puțin mai în spate, Bell a pierdut locul al 6-lea în fața lui Robin Frijns care a avut un start de cursă excelent urcând foarte repede prin pluton după ce s-a aflat pe locul 16 pe grilă.

Opririle obligatorii la boxe au oferit câteva momente tensionate, atât Buhk cât și Seidler calând motorul după ce au preluat mașinile care intraseră de pe primele două poziții în clasament. Vanthoor nu a avut astfel de probleme ieșind de la standuri pe locul 5, înaintea lui Stephane Ortelli. Ordinea dintre cei doi s-a schimbat după greșeala lui Vanthoor, menționată anterior. Vanthoor a revenit însă pe cinci după ce Winkelhock, care a pilotat tot singur, a fost penalizat cu un drive-through pentru un unsafe release. Germanul a pierdut astfel șansa de a termină pe poziția secundă. Atât Ferrari-ul Rinaldi #333 cât și BMW-ul #77 al lui Atila Abreu au profitat de greșeala echipei Phoenix urcând pe locurile 2 și respectiv. Seidler nu a fost însă capabil să mai urce o poziție astfel că a trebuit să se mulțumească cu ultima treaptă a podiumului, Ortelli venind pe 4 după o cursă fără incidente. În Pro-Am s-a impus SLS-ul Russian GT#70 împărțit de Bouchut/Karachev în timp ce în Silver Cup au învins ca și până acum, membrii echipajului HTP #83. Următoarea etapă din BSS va avea loc pe circuitul Portimao Algarve.

Audi nu a mai dominat, sirul victorilor lui Vanthoor oprindu-se la cifra 4.
Audi nu a mai dominat, sirul victorilor lui Vanthoor oprindu-se la cifra 4.

Rezultatele din cursa de campionat aici

Sursă imagini: SRO/Blancpain GT Series