WEC: Strakka Racing va reveni la LMP1

WEC: Strakka Racing va reveni la LMP1

Britanicii de la Strakka Racing și-au anunțat intenția de a reveni la categoria de top a prototipurilor în 2017 cu o mașină proprie construită pentru sub-categoria echipelor private din P1.

Echipa, care a concurat ultima oară în această clasă în 2013 cu un prototip HPD-ARX 03a, a revenit în cursele de anduranță în acest an după o pauză prelungită din cauza problemelor apărute în dezvoltarea prototipului de clasă LMP2 pe care l-au folosit până acum în aceasta stagiune. Mașina, un Dome S103, va fi înlocuită, au anunțat cei de la Strakka, cu un șasiu Gibson care va debuta cel mai probabil la Nurburgring, decizia având efect imediat.

Dan Walmsley, șeful echipei Strakka, a argumentat că decizia de a reveni la LMP1 după o pauză de 4 ani a venit după anunțul de la mijlocul acestei săptămâni când FIA și ACO au prezentat cei 4 producători care vor participa în clasa P2 începând cu 2017 când va intra în vigoare noul regulament. Cei 4 vor fi OnRoak/Ligier, Riley/Multimatic, Dallara și ORECA, japonezii de la Dome fiind astfel scoși din ecuație motiv pentru care Strakka Racing au fost forțați să caute să își repoziționeze aria de acoperire, clasa LMP1 devenind în acest climat cea mai potrivită. Britanicii vor ataca această categorie cu un prototip ce va fi construit in-house din materiale compozite, multe ce vor fi făcute prin tehnica imprimării 3D, aceste piese urmând a fi testate mai întâi pe șasiul Dome S103 care va fi folosit ca și o platformă de testare.

Prima prezență a Strakka Racing la LMP1 a fost în 2009
Prima prezență a Strakka Racing la LMP1 a fost în 2009

Revenirea britanicilor la categoria mare a prototipurilor este un bun prilej de a ne aminti puțin aparițiile anterioare ale echipei lui Nick Leventis, mai întâi cu Ginetta-Zytek în 2009 și apoi cu HPD în 2012-2013. Britanicii au trecut rapid de la Aston-Martin-ul DBR9 cu care au debutat în 2008 la un Ginetta-Zytek 09S cu care au plecat din pole la chiar prima apariție: în etapa de la Catalunya a Seriei Europene Le Mans care, pe atunci, deschidea campionatul. Locul 5 de la final nu a fost tocmai cel așteptat iar un parcurs problematic în cei 1000 de kilometri de la Spa care s-a terminat cu o clasare pe poziția a 17-a nu au ajutat moralul echipei înainte de Le Mans unde locul 21 a fost rapid dat uitării. Până la finalul anului, au mai venit două abandonuri și o clasare modestă la coada primilor 10 în etapa de la Silverstone, ultima pe care au disputat-o în 2009.

Aceste rezultate șterse au făcut ca Leventis și ai lui să treacă la LMP2 alături de HPD în 2010, această legătură cu Honda readucându-i la categoria mare 2 ani mai târziu când HPD a venit cu modelul 03a de clasă P1. Debutul noii mașini a coincis cu debutul noului Mondial de Anduranță care și-a disputat prima etapă pe aerodromul de la Sebring unde campionatul avea să nu se mai întoarcă până în prezent. Sezonul a mers bine pentru Strakka care a terminat pe podiumul categoriei neoficiale a privaților pe tot parcursul anului, titlu mergând însă la Rebellion Racing care aveau 2 șasiuri Lola. Cursa de la Le Mans a început dezastruos pentru britanici care au fost puși în situația ingrată de a împinge mașina în garaj de pe grila de start după ce a fost descoperită o scurgere de ulei de la transmisie. Problema a fost remediată iar cele 22 de minute pierdute recuperate, HPD-ul venind pe locul 3 în subcategoria benzinarelor. Cel mai bun rezultat din acel an a fost locul 3 la general reușit la Bahrain.

În 2013, Strakka a renunțat la prototipul HPD după cursa de la Le Mans unde au terminat pe poziția a 6-a la general, părăsind scena curselor de anduranță până anul acesta. Mai trebuie spus că, până la acest moment, Strakka nu au menționat nimic legat de 2016 în ceea ce privește participarea în curse fiind posibil ca echipa să ia din nou o pauză pentru a se canaliza pe construcția noii mașini pornind de la lecțile învățate în acest an.

Sursa pozelor: F1fanatic, thegrid.co.uk