USCC Mosport: Wayne Taylor Racing se revanșează

USCC Mosport: Wayne Taylor Racing se revanșează

După deziluzia de la Watkins Glen, când Corvette-ul cu numărul 10 al WTR a ieșit din luptă în ultimele minute ca urmare a unui accident pe circuitul din ce în ce mai ud, în momentul în care se afla pe prima poziție, la Mosport situația a fost alta. Ricky și Jordan i-au adus lui Wayne cea de-a doua victorie din 2015, prima de la Long Beach.

Frații s-au clasat în fața Corvette-ului Action Express Racing #31 și a Ligier-ului Michel Shank, lipsit de servodirecție în marea majoritate a cursei. La GT-Le Mans victoria a revenit perechii Pilet/Tandy din mașina #911 care a dominat categoria pe parcursul celor 2 ore și 40 de minute ale cursei.

Ricky Taylor a pornit din fruntea plutonului din care au lipsit mașinile de clasă GT-D, cărora nu le-a fost permis să participe pe motiv că circuitul din apropierea orașului Ontario, astăzi cunoscut sub denumirea mercantilă de Canadian Tire Motorsport Park, este neîncăpător. Astfel, diferențele de viteză între clase au fost mai mici și, ca rezultat direct, depășirile ceva mai greu de efectuat.

După doar 10 bucle, prototipurile de la vârf se aflau deja pe urmele modelelor de clasă GT-LM. Prima și singura neutralizare a venit în primele 40 de minute când prototipul ORECA FLM09 #38 al lui James French s-a oprit pe traseu. Corvette-ul #31 Action Express abia își efectuase prima oprire, fiind astfel capabilă să rămână pe pistă în timp ce adversarii direcți s-au aruncat toți la boxe înainte ca acestea să se închidă. Riley-ul Ganassi a intrat după ce boxele se închiseseră astfel că a fost penalizat cu un stop and hold de 1 minut pe care l-a efectuat după ce cursa a revenit sub steag verde. La boxe, cealaltă mașină Action Express a trecut de Corvette-ul Wayne Taylor Racing, Barbosa ieșind pe traseu înaintea lui Jordan Taylor care a fost aproape să lovească ORECA-ul #54 al Core Autosport. La scurt timp după oprire, Ozz Negri a semnalat prin radio că a cedat servo-direcția, o problemă care nu a putut fi remediată astfel că Negri s-a luptat cu prototipul de LMP2 până la final fiind apoi scos pe brațe din cockpit.

Un podium muncit pentru Michael Shank Racing
Un podium muncit pentru Michael Shank Racing

O situație similară părea să îi încetinească și pe membrii echipajului #10 WTR, Ricky Taylor susținând după ce a părăsit mașina că și el s-a chinuit să vireze din cauza problemelor la servodirecție. Ultimele opriri pentru prototipuri au venit în ultimele 40 de minute, Negri chinuindu-se să plece de pe loc și pierzând câteva secunde valoroase. Au urmat apoi Taylor și Joao Barbosa. Oprirea mai scurtă pentru Taylor, care a schimbat doar două pneuri avea să îi aducă beneficii, acesta trecând de Ozz Negri cu 16 minute rămase pe ceas în timp ce Barbosa a mai trecut o dată pe la boxe simțind iarăși o pană. În ultimele 10 minute a intrat la boxe și liderul Dane Cameron care condusese majoritatea cursei alături de Currin. La boxe însă, furtunul de benzină nu s-a conectat cum trebuie din prima, secundele irosite făcând în cele din urmă diferența căci mașina #31 a revenit pe pistă în urma celei cu numărul 10. Diferența a fost îndeajuns pentru Taylor care s-a impus cu un avans de 0.5s. Pe trei a venit Ozz Negri după ceea ce el însuși a numit „cea mai grea cursă din viață.

Liderii clasamentului general, Valiente și Westbrook au venit pe 4, păstrându-și astfel șefia din clasament unde WTR nu joacă un rol cheie, fiind acum doar în căutare de victorii după cum a declarat chiar Wayne. Pe 7 a venit unicul prototip Mazda-Multimatic cu motor pe benzină iar pe 9 a terminat DeltaWing-ul Coupe care a fost implicat într-un acroșaj la începutul cursei.

Categoria Prototype Challenge a fost lovită de probleme încă dinainte de start. Chris Cumming a pierdut prototipul RSR #11 caruia a trebuit să-i fie schimbat nasul. El a pierdut astfel 3 tururi înainte de a reveni pe traseu. În plus, singura neutralizare a fost cauzată tot de o mașină de la PC. Echipajul #52 din această categorie a fost și el lovit de probleme la servodirecție precum cele două prototipuri din clasa de top dar toate aceste probleme nu au contat pentru Jon Bennett și Colin Braun. Bennett a fost cel care a luat startul lăsându-i mașina lui Braun care a trecut de noul lider Mike Goikhberg când acesta a intrat la boxe după o trecere pe „arătură”. Din acel moment, Braun a mers perfect până la final impunându-se cu un tur avans în fața lui Sean Rayhall și a lui John Felb care au terminat pe doi în mașina #16 a BAR1. McMurray și Goikhberg au terminat pe 3 în prototipul #83 al JDC/Miller.

Braun si Bennett au dominat la LMP Challenge
Braun si Bennett au dominat la LMP Challenge

Categoria GT-Le Mans a oferit multe dueluri însă până la urmă a fost destul de clară superioritatea mașinii Porsche de uzină. Înainte de start, ultimele 3 mașini din această clasă, Corvette-ul lui Gavin, 991-le lui Sellers și 991-le lui Bergmeister au ales să încalțe pneuri noi, fiind oricum în urmă. Tandy a pornit impecabil din frunte construindu-și un avans de 5 secunde după 14 bucle.

Singura neutralizare a cursei a adus la boxe toate mașinile din GT-LM pentru prima oprire, avansul lui Tandy, care a lăsat mașina lui Pilet, fiind eliminat. Cel defavorizat de prima oprire a fost BMW-ul #24 care a pierdut poziția de podium pe care se afla înainte de a opri. Astfel, la revenirea cursei sub steag verde, John Edwards a început imediat atacul asupra lui Wolf Henzler trecând de acesta după o perioadă agonizant de lungă de timp. Următorul pe lista lui Edwards a fost Ferrari-ul lui Fisichella care a fost și el depășit după încă câteva tururi.

Garcia si Magnussen au revenit in postura de lideri ai clasamentului la GT-LM dupa locul 3 de la CTMP
Garcia si Magnussen au revenit in postura de lideri ai clasamentului la GT-LM dupa locul 3 de la CTMP

Ultima oprire pentru clasa GT-LM a venit la începutul ultimei ore de cursă, cele două mașini din frunte intrând la boxe în același timp. După schimbările de piloți, mai multe echipe au avut o creștere de ritm și din cauza faptului că circuitul a fost acoperit de o pătură de nori care a ajutat la scăderea ușoară a temperaturii și astfel optimizarea presiunii din pneuri. Ambele Corvette-uri au urcat câte un loc după schimbul de piloți și au început să se apropie de cele două BMW-uri de pe locurile 2 și 3, Auberlen fiind spectator la ritmul lui Tandy care s-a depărtat la 10s. Pe final, Edwards a trecut de Auberlen care apoi a fost depășit și de Antonio Garcia, în timp ce mașina #17 a abandonat.

Următoarea etapă din USCC este programată pentru week-end-ul 24-25 iulie pe circuitul Lime Rock din Connecticut unde își vor da întâlnire doar mașinile din clasele PC și GTD.