WTCC Vila Real, începutul problemelor în paradisul Honda

WTCC Vila Real, începutul problemelor în paradisul Honda

Etapa de la Vila Real, Portugalia pare să fi fost un real succes ținând cont de numărul impresionant de fani din tribune. Aproximativ 180 000 de portughezi au venit să îl încurajeze pe eroul local Tiago Monteiro, deși mare parte a publicului era conștient că pilotul lor nu va putea face minuni în fața reprezentanților Citroen.

Mai rău de atât a fost că Tiago a pierdut și luptele interne cu Gabriele Tarquini și mai ales Norbert Michelisz.

Prima cursă a fost dominată de argentinianul Jose Maria Lopez aflat în luptă cu coechipierul Sebastien Loeb. Fostul campion de raliuri pare să deprindă mai bine în 2015 secretele curselor de turisme, dându-i ceva bătăi de cap conaționalului Yvan Muller, care de curând și-a anunțat debutul în cursele de rallycross.

În spatele celelor 2 Citroen-uri Norbert Michelisz a gândit o strategie de abordare a cursei care l-a lăsat fără replică pe pilotul oficial Honda, Gabriele Tarquini. Ultimele curse îl găsesc pe maghiar pe o linie ascendentă, atent să nu se implice în incidentele cauzate de piloții Chevrolet sau Lada gata oricând să dea câte o palmă reprezentanților oficiali Honda, Monteiro și Tarquini. Cei doi par a scoate cam tot ce se poate din modelele Civic însă tindem să credem că par incapabili de a trasa o direcție clară de dezvoltare a mașinii. Honda Civic are deficiențe evidente cam la toate aspectele importante: lipsă de putere la motor, stabilitate în viraje, comportament neadecvat la frânare. Lipsa unui al treilea constructor cu capacități interne de dezvoltare (dat fiind că Lada este pregătită de Oreca) face ca Honda să ocupe un loc călduț în clasamentul constructorilor imediat după francezii de la Citroen.

După Michelisz trebuie apreciat efortul chinezului Ma Qing Hua de a rămâne concentrat un weekend întreg și de a aduce echipei sale rezultatele pe care șefii le așteaptă de la el. Cursa întâi nu a fost lipsită de emoții pentru chinez, fiind în general o piedică în calea piloților Honda, a lui Muller dar și a reprezentanților Lada conduși de Jaap van Lagen.

O altă performanță ce trebuie evidențiată este succesul programului de teste și dezvoltatare Lada care începe să devină un coșmar pentru piloții ce folosesc învechitele modele Chevrolet Cruze. Aceștia încep să aibă mari probleme de a mai ajunge în top 10. Odată rezolvată problema piloților titulari și munca asiduă pentru îmbunătățirea fiabilității mașinilor franco-ruse o singură problemă mai rămâne de soluționat – evitarea incidentelor de pe pistă. Din păcate evenimentele din cursele de la Vila Real vor afecta programul imediat al testelor de dezvoltare pentru modelul Vesta.

Cursa a doua a fost în mare marcată de evoluția mult prea optimistă a lui Nicky Catsburg în prima jumătate a cursei care i-a scos din joc pe Loeb și Michelisz, iar mai apoi combinația Catsburg/van Lagen avea să fie de rău augur pentru portughezul Monteiro. Scapați de ambițiile driver-ilor Lada care au făcut curățenie în top 6, Valente, spectaculosul Girolami, Huff și Bennani au moștenit poziții nesperate în puncte. Nestor Girolami a făcut din nou o cursă curajoasă cu un model Civic vechi refăcut în ultimul moment după un accident din calificări. Cu tot haosul creat pe pistă Nicky Catsburg  a reușit să aducă constructorului Lada prețioasele puncte aduse de locul 6 la final de cursă.

Competiția mondială de turisme intră în pauza de vară până în 11-13 septembrie când va avea loc etapa din Japonia.

Partea a doua a sezonului va aduce lupte interesante pentru locul secund în clasamentul piloților, de vreme ce Lopez pare deja scăpat în potențialul campion al seriei, dar și locurile următoare în clasament vor fi intens disputate de Ma Qing Hua, Norbert Michelisz și oficialii Honda Tarquini și Monteiro.