Transilvania Rally – spectacol pe asfaltul fierbinte

Transilvania Rally – spectacol pe asfaltul fierbinte

Raliul din jurul Clujului a ajuns anul acesta la cea de-a 34-a ediție. În ciuda faptului că acesta și-a schimbat numele și configurația de foarte multe ori, rămâne cel mai important raliu de asfalt al ultimelor sezoane din competiția internă. Anul acesta pregătește pentru concurenți 11 probe speciale, 8 diferite cu un total de 123 km de concurs.

Probe speciale

Liderul Napoca Rally Academy, organizatorul Transilvania Rally, Marco Tempestini, susține că și în acest an au încercat să aducă spectacolul aproape de oameni. “Experienţele noastre internaționale ne fac să dorim să organizăm un raliu dedicat tot mai mult spectacolului şi spectatorilor, un ingredient de bază pentru a avea un succes durabil şi ambiţii de afirmare pe plan internaţional; și în acest an am dorit să aducem maşinile de curse şi piloţii, atât de fascinanţi pentru spectatori, cât mai aproape de oameni”, a declarat Marco Tempestini.

Motoarele mașinilor vor fi turate pentru prima dată joi în shakedownul de la Călățele (click aici pentru hartă). Apoi mașinile vor reveni în parcul de service din parcarea Polus Center și se vor îndrepta spre Piața Unirii unde va avea loc startul festiv. Vineri dimineață este programat cel de-al doilea shakedown, de data asta aproape de Cluj, pe unul dintre drumurile spre Făget (click aici pentru hartă).

Prima probă specială, PS1 Făget 1 este programată vineri cu startul la 15:28.  Această probă de 4.15 km va mai fi parcursă încă o dată, tot vineri, după PS2 Râșca-Dângău, o probă compusă din fosta probă Râșca introdusă anul trecut în itinerariul raliului și clasica Dângău. Ziua se încheie cu prima superspecială a raliului și singura probă care se va încheia noaptea, având startul la 20:08 în parcarea Polus Center.

Acțiunea din ziua secundă începe dimineața cu cea mai lungă probă specială de asflat din campionatul național, PS5 Dângău de 29.50 km care este defapt parcurgerea inversă prelungită cu aproximativ 500m a probelor PS2 și PS7 Râșca-Dângău. A doua probă a zilei este supranumita “universitatea virajelor”, PS6 Beliș. După aceste prime două probe mașinile se vor regrupa în centru orașului Huedin în parcul de service îndepărtat. Urmează a doua trecere pe PS Râșca-Dângău și regruparea în parcul de service din parcarea Polus Center. A doua parte a zilei aduce schimbarea față de anul trecut. În această ediție a Transilvania Rally nu se va mai parcurge proba Făget noaptea, ci sâmbăta după-masa. Tot două parcurgeri sunt pregătite și pentru Făget, dar în sensuri de deplasare opuse. Între aceste două treceri se interpune superspeciala din Turda. Raliul se încheie cu superspeciala din parcarea Polus Center unde va avea loc și premierea echipajelor.

Echipaje

După numărul foarte mic de înscriși la Bacău, situația revine cât de cât la normal, lista echipajelor înscrise ne arată 49 de echipaje. La clasa 2 revine echipajul Bogdan Marișca/Carmen Poenaru după absența de la etapa precedentă. Marișca, locul 5 la general, este la primul raliu pe asfalt cu noua mașină. “Intrăm în cea de-a doua jumătate a campionatului cu un raliu extrem de tehnic, cu probe foarte variate pe care vom găsi aproape toate tipurile de asfalt. Miza în clasamentul general este foarte mare așa că vom vedea cu siguranță o luptă sportivă interesantă. După etapele de la Arad și Tulcea pe macadam, urmează un raliu pe asfalt cu o mașină foarte performantă. Sperăm să ne acomodăm repede și împreună cu ceilalți colegi de echipă să contribuim la spectacolul de pe probele speciale. Sunt sigur că Transilvania Rally 2015 va fi un adevărat spectacol și îi așteptăm pe toți iubitorii de automobilism pe probele speciale”, a spus Bogdan Marișca. Simone Tempestini și Dorin Pulpea vor continua în cursa de casă lupta pentru titlul național. Liderul clasamentului general va lua startul din nou cu modelul Ford Fiesta R5 și este pregătit să obțină maximum de puncte. “Începe a doua jumătate a sezonului și fiecare punct este decisiv în lupta pentru titlu. Nu va fi o etapă ușoară, dar suntem pregătiți să ne luptăm pe fiecare probă specială”, a spus Simone Tempestini.

La clasa 3 s-au înscris numai două echipaje, Horațiu Savu/Alexandru Giușcă (Mitsubishi Lancer Evo IX) și Andrei Cașcaval/Dan Spuderka (Subaru Impreza N12). Putem asista la un duel direct Mitsubishi vs Subaru, ca amintire a vremurilor apuse. Horațiu Savu: “Raliul este solicitant cu un program pe măsură și cu decizii din partea organizatorilor și a federației care după părerea mea nu sunt pe placul sportivilor. Oricum este un grad de nemulțumire în rândul competitorilor legat de recunoașteri și de proba de macadam. În ceea ce privește probele speciale, Dângău este foarte complexă cu o alternanță de porțiuni de viteză și porțiuni înguste virajate. Făgetul este redus drastic anul acesta la numai 4 km. Problema se ridică la PS Florești o probă de macadam care nu are ce căuta într-un raliu de asfalt după părerea mea: o linie dreaptă de 1 km întreruptă de șicane este un nonsens. Nu cred că cineva vrea să facă pană cu pneurile de asfalt pe acest macadam.”

Echipajul Alex Filip/Bogdan Iancu este surpriza din cadrul clasei 5. Transilvania Rally reprezintă prima lor prezență la o etapă din România, după Sibiu Rally Challenge 2014. Echipajul cu numărul 79 se va alinia la start în etapa clujeană ca parte a pregătirii pentru competiția din Cehia. “Am fost și anul trecut la Barum Czech Rally Zlin și pentru a avea o șansă la un rezultat bun trebuie să fim pregătiți. Tocmai de aceea am inclus această etapă din calendarul intern în programul nostru, cu atât mai mult cu cât Transilvania Rally este o etapă extrem de populară în rândul publicului”, a spus Alex Filip, care va concura cu modelul Renault Clio R3 Maxi, preparat de Colina Motorsport. Și la acest raliu echipajul Florin Tincescu/Sergiu Itu este absent, participând în Raliul Estoniei, a șasea etapă din ERC. “Urmează încă o etapă în care experiența noastră este limitată, dar tocmai acesta este obiectivul nostru pentru 2015. Să parcurgem cât mai mulți kilometri într-o competiție de top și să ne pregătim pentru sezonul viitor, unul foarte important pentru noi. Vom fi foarte atenți la recunoașteri și sper să ne intrăm rapid în ritm pe probele speciale”, a zis Florin Tincescu.

Clasa 9 este cea mai populată categorie. Cu un rezultat excelent în Raliul Moldovei Moinești, Vlad Cosma și Diana Hațegan au preluat conducerea în Cupa Suzuki și vor să profite de terenul propriu pentru a-și mări avantajul în clasament. “Obiectivul nostru este să câștigăm Cupa Suzuki și clasa 9, dar vom aborda totul cu multă atenție. Chiar dacă suntem acasă știm că nu vom avea o misiune ușoară și cel mai important este să terminăm raliul”, a spus și Vlad Cosma.

Daniel Ungur revine în CNR în cadrul clasei 11 la volanul unui Mitsubishi Lancer Evo 7. “Am reușit să parcurgem câțiva kilometri de teste, în urma cărora am rămas impresionat de această mașină, pe care sper să am ocazia să o pilotez în cât mai multe curse de acum încolo. Putem spune că am reușit să “îmblânzesc” bestia preparată de Colina Motorsport, un “Scorpion” mai tânăr și mai performant!”, a declarat Danny.

Așadar ingredientele unui raliu spectaculos există. Totul rămâne la atitudinea ingredientelor pricipale și anume piloții, copiloții, mașinile și spectatorii care va fi amestecul și cel mai important ce va însemna Transilvania Rally la final.