MotoGP Sachsenring: Who’s hot/ who’s not

MotoGP Sachsenring: Who’s hot/ who’s not

Duminică am avut parte de a noua etapă a campionatului mondial de motociclism viteză. La jumătatea sezonului ierarhiile sunt bine stabilite, iar acum a venit momentul să analizăm critic evoluțiile piloților din Marele Premiu al Germaniei de la Sachsenring.

MOTO3

WHO’S HOT

Danny Kent

Din perspectiva evoluției sale în 2015, rezultatul de la Sachsenring ar intra în nota obișnuită. Dată fiind însă configurația circuitului, care nu prea permite evadări, cursa lui Kent s-ar putea să fie cea mai bună din acest sezon. O nouă evadare, soldată cu o victorie mult meritată și 25 de puncte în clasamentul piloților, îl propun pe Danny Kent în categoria piloților meritorii după runda germană.

Romano Fenati

Singurul mare minus al italianului este dat de inconstanța cronică de care dă dovadă. Dacă în antrenamente și calificări a avut performanțe fluctuante, cursa a venit dintr-un cu totul alt registru. Cu un Danny Kent aflat în goana spre o nouă victorie, dublat de un Efren Vazquez favorizat de materialul de concurs, italianul Fenati s-a bătut cu un pluton compact de 9 piloți pentru ultima treaptă a podiumului. Nu a ieșit învingător în acest duel, dar efortul merită considerat și reamintit, dată fiind situația sa de după sesiunea de calificări de sâmbătă.

Niccolo Antonelli

Un alt pilot predispus la mari fluctuații în rezultate. În mod identic cu conaționalul său, Antonelli a mizat la Sachsenring pe cheia ofensivei. De departe, cea mai bună cursă făcută de italian în 2015, asta, dacă judecăm și evoluția sa de pe parcursul întregului weekend. În calificări nu s-a ridicat la așteptările fanilor, dar în cursă a fost magistral, iar efortul său merită reamintit. Poate acum e momentul descătușării sale!

WHO’S NOT

Karel Hanika

Din nefericire, cursa cehului nu a semănat cu secvența de calificări de sâmbătă. Un adevărat fiasco, iar problemele de adaptare ale modelului KTM sunt tot mai serioase. Dacă anul trecut, Jack Miller impunea ritmul la clasa mezină, acum echipa lui Aki Ajo se agață uneori de rivalii de la Honda, iar Karel Hanika e dovada palpabilă a inconstanței. Totuși, vedem o îmbunătățire a evoluției pilotului ceh, iar primul podium se apropie.

Fabio Quartararo

Mult lăudatul debutant a greșit din nou. O nouă căzătură și o nouă oportunitate pentru criticii săi de a îi contesta valoarea și locul în campionatul mondial de motociclism viteză. Mezinul motomondialului a abandonat și a aruncat pe apa sâmbetei puncte importante în economia clasamentului general. Dacă la începutul sezonului era creditat cu șanse chiar la titlu, acum o clasare în top 3 pare o utopie, date fiind circumstanțele nefavorabile din ultima perioadă.

Francesco Bagnaia

Renegat de Valentino Rossi după un 2014 catastrofal, Bagnaia a făcut probabil cea mai slabă cursă din 2015. Pe tot parcursul celor trei zile de întreceri, italianul nu a fost în apele sale, iar evoluția de pe circuit a confirmat forma slabă de moment. Din nefericire, din Germania el a fost nevoit să plece fără nimic.

MOTO2

WHO’S HOT

Xavier Simeon

După o pauză de 32 de ani, Belgia dă din nou un câștigător de grand prix în motomondial. Xavier Simeon a făcut cursa vieții sale și a înfruntat cu mult curaj un Johann Zarco foarte determinat și pus pe fapte mari. Totuși, latura cerebrală a francezului a primat, iar acest fapt i-a deschis drum liber lui Simeon înspre prima victorie din participările sale în motomondial. Un succes cât un titlu, iar emoțiile de la festivitatea de premiere spun mai multe decât o mie de cuvinte.

Alex Rins

Norocos sau nu, Rins a prins podiumul. Debutantul spaniol a făcut din nou senzație, iar o mutare la clasa regină pentru 2016 ar putea să prindă contur. Pilotul echipei conduse de Sito Pons a fost pe tot parcursul desfășurării Marelui Premiu un nume de referință în ierarhiile clasei Moto2. Încet, dar sigur, ne putem aștepta chiar la o victorie de etapă din partea spaniolului, cel care deja a surprins plăcut paddock-ul campionatului prin evoluțiile sale deosebite.

Takaaki Nakagami

După o serie de rezultate mai puțin bune, japonezul Nakagami, văzut cândva ca o speranță a campionatului, a realizat una dintre cele mai bune prestații din 2015. Un loc 7 muncit, dar satisfacția unei evoluții bune rămâne neprețuită. Dacă rezultatele pozitive se vor ține scai de pilotul nipon, atunci cu siguranță îl vom vedea cu șanse serioase la un ghidon de la clasa MotoGP.

WHO’S NOT

Sam Lowes

O etapă în care Lowes a fost mai mult în umbră. După un debut fulminant de sezon, spectaculosul pilot britanic începe să facă curse din ce în ce mai modeste. Sigur, locul 5 nu e un rezultat neapărat negativ, dar dacă privim în ansamblu, evoluția sa a fost una ștearsă și departe de standardele cu care ne-a obișnuit.

Franco Morbidelli

De departe cel mai controversat pilot al întregului weekend. O sesiune de calificări sublimă, dublată de un efort spectaculos de a ține pasul cu un Johann Zarco determinat să își mai adauge o victorie în palmaresul său. Din nefericire, manevra din ultimul viraj a distrus tot efortul pozitiv și posibilitatea obținerii primului său podium din carieră.

Esteve Rabat

Chiar dacă a fost lovit de ghinion, Esteve Rabat nu are nici o scuză asupra evoluției slabe din Germania. Aflat pe un trend ascendent după un debut de sezon nu tocmai prielnic, Tito își punea mari speranțe în grand prix-ul german. Dar planurile de acasă nu au fost în concordanță cu socotelile din târg. Spaniolul s-a chinuit atât în calficări, dar mai ales în cursă, unde dintr-o eroare a lui Morbidelli, a fost scos din joc pe ultima sută. Teribilă neșansă pentru campionul mondial, iar șansele sale par compromise.

MOTOGP

WHO’S HOT

Marc Marquez

Un weekend mai mult ca perfect pentru campionul mondial al ultimelor două sezoane. Tânărul Marquez a fost de departe la cea mai bună evoluție din 2015, iar specificațiile circuitului l-au ajutat enorm. Regele Sachsenringului și-a păstrat coroana pentru al treilea sezon consecutiv la MotoGP, iar în drumul său spre victorie a spulberat întreaga competiție. Să fie acesta semnalul revenirii lui Marc Marquez în lupta pentru al treilea titlu mondial? Destul de greu de crezut, dar la cum îl cunoaștem pe Marc, it’s all or nothing.

Dani Pedrosa

Dani ne-a reamintit de ce Honda a insistat asupra lui. Incisiv și dornic de bătălie, locotenentul lui Marc Marquez a ținut în frâu cavalcada asiduă a lui Valentino Rossi, aducând o dublă Honda ce nu poate fi contestată nici de cei mai convinși fani Yamaha. Despre Dani s-au spus multe lucruri mai puțin frumoase, iar evoluția de duminică după-amiază a închis gura criticilor săi, cel puțin pentru moment.

Bradley Smith

Sachsenring 2014 – 5 căzături. Momentul critic al carierei lui Smith la MotoGP. Sachsenring 2015 – locul 6, după o cursă foarte bună, de unde a fructificat întregul potențial al motocicletei de client Yamaha pusă la dispoziția sa de echipa Tech 3. Nici în clasamentul general, britanicul nu stă deloc rău, fiind o adevărată revelație a sezonului. Să fie evoluția sa un semnal de alarmă pentru Pol Espargaro?

WHO’S NOT

Andrea Dovizioso

După un debutant de sezon de-a dreptul fulminant, Dovi s-a stins. Probleme tehnice, căzături, abandonuri și locul său în cadrul echipei Ducati devine din ce în ce mai nesigur, Andrea Iannone fiind pilotul mai constant și mai performant în prima parte a sezonului. O nouă evoluție slabă pentru Dovizioso și o cursă pe care e obligat să o uite cât se poate de repede.

Scott Redding

Constant în top 10 pe parcursul antrenamentelor, britanicul se părea că va reuși în sfârșit o cursă de excepție după o lungă pauză. Nimic nu a mers conform planurilor în cadrul echipei Marc VDS Racing, iar la nici la clasa regină nu s-a făcut rabat de această regulă. Redding a ieșit repede din cursă, după o greșeală personală. Semne bune există, dar e nevoie și de puțină constanță.

Jorge Lorenzo

Cu greu îl putem pune într-o categorie pe Jorge Lorenzo. Mai degrabă o umbră în acest grand prix, spaniolul declarase încă de dinaintea deplasării că nu are mari așteptări de la întrecerea de pe Sachsenring. Circuitul nu i-a priit niciodată, iar locul 4 a reprezentat maximul posibil. Totuși, s-ar putea ca în stilul predecesorilor săi, Wayne Rainey, Eddie Lawson și Mick Doohan, cele 13 puncte acordate locului 4 să facă diferența la finalul sezonului în goana sa după al treilea titlu mondial la clasa mare.