Formula 1 Ungaria 2015: Vettel, victorie surpriză!

Formula 1 Ungaria 2015: Vettel, victorie surpriză!

Publicul imens și temperaturile mai scăzute anunțau o cursă interesantă, dar nimeni nu s-ar fi așteptat ca Ferrari să ocupe prima poziție a podiumului, după ce ambele lor monoposturi au condus peste jumătate din cursă. Rosberg a condus lupta pentru Mercedes, dar pe final Ricciardo l-a scos din joc. Kvyat a primit cadou locul secund, australianul reușind să termine pe 3. Iar Hamilton a aruncat la gunoi restul weekend-ului, neregăsindu-se deloc în timpul cursei.

Debutul cursei a fost dedicat lui Jules Bianchi, cu piloții adunați pentru un minut de reculegere în jurul căștii francezului. Pe curând, Jules…

Ce a lăsat Jules în urmă a fost 20 de oameni în aceeași stare de spirit cu a sa. Iar cel mai bun dintre aceștia s-a dovedit a fi Sebastian Vettel, care a dominat cursa de pe Hungaroring. La start Hamilton s-a dovedit a fi ezitant, Rosberg încurcându-l, permițându-le atât lui Vettel cât și lui Raikkonen să treacă de ei. Un start la fel de bun ca piloții Ferrari l-au avut cei de la Force India, Hulkenberg ajungând pe 5 și Perez pe 8. Piloții Red Bull n-au avut un start reușit, Ricciardo lovindu-se cu Bottas iar Kvyat fiind instruit de la boxe să-l lase pe australian să treacă, spre nemulțumirea manifestată verbal a rusului.

Ritmul Ferrari părea a veni din neant, nici Rosberg, aflat în urma lor, nici Hamilton, căzut inițial până pe 10 nereușind să facă față. Dar lucrurile au început încet să reintre în normal cu englezul crescând ritmul și urcând până pe 4 în turul 29, după o trecere pe la boxe în turul 20. Cam imediat după ce majoritatea își efectuase prima intrare la boxe, Maldonado l-a agățat pe Perez, provocându-i daune importante mexicanului. Pastor s-a ales cu o penalizare drive-through pentru incident.

La jumătatea cursei, Ferrari încă conduceau nestingheriți (8s între ei), cu Rosberg la peste 20 de secunde iar Hamilton la peste 30s, dar mergând mai rapid ca Rosberg. În urma lor veneau Ricciardo, Bottas, Hulkenberg, Verstappen și Alonso.

În turul 41, Raikkonen transmite spre boxe că motorul său nu mai performează cum trebuie. Asta în timp ce Hamilton reducea intervalul dintre el și Rosberg la 2 secunde. Hulkenberg pierde brusc controlul și lovește barierele, ieșind din cursă. Moment în care cele două Mercedes trec unul după celălalt pe la boxe, ieșind pe perioada de safety car virtual impusă de accidentul lui Hulkenberg din virajul 1. Safety car-ul virtual s-a transformat într-unul real în timp ce reluările ne arătau cum aripa față a lui Hulkenberg s-a desprins din senin pe linia dreaptă, ducând la contactul direct cu barierele și lăsând o mulțime de resturi spre capătul liniei de start-sosire. Cum a ținut soarta cu Hamilton, reducând brusc intervalul dintre el și mașinile Ferrari.

Câteva tururi după mașina de siguranță și aflam că Raikkonen și-a pierdut unitatea MGU-K și urmează să piardă din performanță imediat cum cursa revenea la parametrii normali.

Restartul cursei, în turul 49 ni-l arată încă o dată pe Hamilton fâstâcindu-se, având și un contact cu Ricciardo, fiind nevoit să ajungă la boxe. Asta în timp ce Rosberg a trecut curat de Kimi Raikkonen, pe poziția a doua, lăsându-l pe finlandez pradă lui Ricciardo. Australianul trece fără probleme de el pe linia dreaptă. Hamilton a ieșit abia pe 13. La Ferrari, orice speranță a fost pierdută pentru Kimi, mașina trecând pe la boxe pentru un reset și ieșind mult în afara punctelor. Hamilton a mai primit și un drive-through pentru incidentul cu Ricciardo iar problema lui Raikkonen nu s-a rezolvat.

Șansa Mercedes a rămas în mâinile lui Rosberg, aflat în urma lui Vettel. Ricciardo l-a ajuns pe Nico, mișcându-se amenințător în urma germanului. La câteva tururi de final Hamilton reușea să urce pe 8 în timp ce primii trei rulau unul după celălalt în fereastra DRS, Ricciardo chiar reușind să treacă temporar de Rosberg. Iar finalul suprinzător se desfășura în fața ochilor noștri: Nico Rosberg cu pană stânga spate iar Ricciardo cu aripa frontală țăndări în urma contactului din virajul 1. Rosberg a ieșit pe 10, Ricciardo păstrându-și locul 3. Pe doi, rusul Kvyat.

Puțin mai în spate, Alonso urca pe 5 iar Hamilton îl ataca pe Grosjean pentru 6.

Ultimul tur nu mai putea schimba nimic pentru nimeni, Sebastian Vettel obținând a doua victorie a sezonului, urmat de Kvyat și Ricciardo. Kvyat devine cel mai bine clasat pilot rus din istorie în ceea ce s-a dovedit a fi primul podium non-Mercedes după o lungă vreme.

Thank you Jules, cette victoire est pour toi”, avea să încheie galant Sebastian Vettel.

Clasamentul final:

1. Sebastian Vettel
2. Daniil Kvyat
3. Daniel Ricciardo
4. Max Verstappen
5. Fernando Alonso
6. Lewis Hamilton
7. Romain Grosjean
8. Nico Rosberg
9. Jenson Button
10. Marcus Ericsson
11. Felipe Nasr
12. Felipe Massa
13. Valtteri Bottas
14. Pastor Maldonado
15. Roberto Merhi

Nu s-au clasificat:
Will Stevens, Carlo Sainz, Kimi Raikkonen, Sergio Perez, Nico Hulkenberg.