TC News: Accidentele și ploaia în centrul atenției

TC News: Accidentele și ploaia în centrul atenției

Cursele de turisme din weekend-ul 1-2 august au avut anumite particularități: manșe fără surprize majore în clasamente (V8 Supercars), accidente care puteau avea urmări tragice (Stock Car Brasil, Audi TT Cup) sau ploaia care a încurcat socotelile la Spielberg. Rezultatele din Nascar au fost și ele influențate de incidente grave la boxe dar și greșeli de strategie în ce privește alimentarea cu combustibil.

Nascar

Pe circuitul Pocono Raceway visul frumos al lui Kyle Busch de a înșira victorii după victorii s-a încheiat odată cu ultimele picături de carburant din rezervorul Toyotei sale. Rând pe rând favoriții competiției au trebuit să admită că au mers pe strategii greșite și finalul de cursă i-a prins fără benzină în rezervor. Astfel piloți cu nume au terminat înafara topului zece, iar nume noi au populat clasamentul.

Dacă piloții abonați la victorie s-au schimbat, echipa câștigătoare a fost tot Joe Gibbs, Matt Kenseth fiind coechipierul lui Kyle Busch. Kyle ar fi putut stabili un record anume să fie cel de-al nouălea pilot care să obțină patru victorii consecutive din 1972 încoace sau primul după Jimmie Johnson ce câștiga patru curse una după alta în 2007. Norocul nu a fost însă de partea sa.

Alți ghinioniști ai cursei au fost pe rând Joey Logano, apoi Martin Truex Jr. Aceștia au căzut până pe locurile 19 respectiv 20. Busch a terminat pe 21.

După fericitul Matt Kenseth au urmat Brad Keselowski urmat de Jeff Gordon, Dale Earnhardt Jr și Greg Biffle, ultimul un outsider cu clasări norocoase din când în când. Kenseth a rezistat cu brio celor 400 de mile, fiind la conducere doar pe final pentru ultimele 2 tururi.

În spatele său au existat fel de fel de incidente: mașini ce au ieșit spectaculos în decor lovind parapeții, piloți ce și-au călcat mecanicii (Keselowski), alții care au distrus diferite echipamente de la boxe. În primele 70 de tururi au fost nu mai puțin de șapte neutralizări. Să se mai plângă telespectatorii americani că se plictisesc la cursele de Nascar!

Cunoscutul pilot din C.A.R.T , A. J. Allmedinger, a terminat pe locul 7 având 22 de tururi la conducere. Pe locul 9 a încheiat  Tony Stewart, pilot ce nu își mai regăsește forma după tragicul accident în care a fost implicat în toamna anului trecut.

În acest weekend, duminică, are loc o nouă etapă de Nascar pe  circuitul de la Watkins Glen, traseu care trezește amintiri atât vesele cât și triste fanilor curselor auto.

V8 Supercars

Cele trei curse de pe Queensland Raceway au fost dominate de echipa Prodrive prin piloții Mark Winterbottom (victorii în primele două curse) și Chaz Mostert, victorios în cursa a treia.

Din rândul piloților Holden a ieșit în evidență veteranul Craig Lowndes ce a terminat toate manșele pe podium (un loc 3 și două locuri 2). Dintre outsideri s-a evidențiat pilotul Erebus Mercedes – Will Davison cu clasări în top 10 în toate manșele.

Ghinionistul începutului de sezon, Scott McLaughlin de la Polestar Volvo, a făcut o primă cursă remarcabilă terminând pe locul 2 în fața mai titraților Lowndes, van Gisbergen sau Mostert.

Apogeul cursei a fost în penultimul tur când Craig Lowndes de la Triple Eight a reușit să treacă de Shane van Gisbergen.

Queensland a purtat noroc și celor de la Nissan care au terminat în top 10 în toate cele 3 curse prin piloții James Moffat (locurile 8, 10 în cursele 1 și 3 respectiv Todd Kelly cu un loc 6 în cursa 2).

A doua alergare a fost galop de sănătate pentru Prodrive ce și-a văzut piloții ocupând la final locurile 1 și 3.  Odată cu a doua jumătate a sezonului au început și strategiile de echipă, astfel David Reynolds pilotând pentru echipa Rod Nash  a cedat pe final locul 3 din cursă pilotului Ford  mai bine clasat în ierarhia generală Chaz Mostert. Pentru Ford este foarte important titlul la constructori în fața rivalilor de la Holden.

Craig Lowndes a plecat din pole în manșa secundă însă nu a putut ține piept unui Mark Winterbottom dezlănțuit.

După două victorii autoritare  manșa a treia a răsplătit și eforturile pilotului secund de la Prodrive – Chaz Mostert. Acesta a obținut un nou podium însă bucuria mai mare a fost după cursă când a primit contractul pentru sezonul 2016.

Contrar curselor de până acum manșa a treia nu a văzut nici o neutralizare, însă nici spectacolul de pe pistă nu a fost la cotele așteptate, primii zece piloți terminând întrecerea la ecarturi însemnate unul de altul.

Etapa următoare se va desfășura pe data de 21- 23 august pe circuitul Sydney Motorsport Park, piloții pregătindu-se pentru partea cea mai grea a campionatului, seria curselor de anduranță de pe Sandown, Bathurst și Surfers Paradise ce se vor desfășura în lunile septembrie și octombrie.

Stock Car Brasil

Etapa braziliană ce s-a desfășurat la Curitiba a stat sub semnul haosului total. Ca un câine sau în cazul nostru mai mulți câini să traverseze un circuit în timpul desfășurării unei curse s-a mai văzut. Oameni inconștienți pe pistă de asemenea. Mai puțin copii, însă în Brazilia orice este posibil.

Dacă situațiile hilare de mai sus nu au fost de ajuns a trebuit să se găsească și un pilot care să cauzeze un dezastru pe pistă.

Ghinionistul luat pe sus de doi urmăritori a fost Thiago Camilo ce încerca să treacă linia de sosire cu mașina afectată de probleme mecanice. Neatenți în spatele său Raphael Matos și Felipe Fraga l-au percutat în plin.

Atât Fraga cât și Camilo au ajuns de urgență la spital pentru controale de rutină. Nici unul nu a suferit răni importante.

La scurt timp după restart un băiețel a pătruns pe pistă pentru a colecta resturi ale mașinilor implicate în accident și a le păstra drept suvenir. Toată lumea a răsuflat ușurată că nu s-a produs vreo tragedie, momente precum tragicul sfârșit al lui Tom Pryce și a nefericitului comisar de cursă în vârstă de doar 17 ani nedorind nimeni să le mai vadă live.

În ciuda incidentelor Marcos Gomez a dominat autoritar prima manșă fiind urmat de Allam Khodair. Ultimul a fost prudent și a aales să marcheze punctele aferente locului secund în loc să riște o depășire cu puține șanse de reușită.

Pentru Gomez a fost ce-a de a doua victorie din sezon și a noua a carierei. După Khodair, ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Daniel Serra.

Cursa a doua a fost mai liniștită, fiind dominată în totalitate de Sergio Jimenez. Pentru locul 3 s-a dat o luptă aprigă între Julio Campos, Diego Nunes și Ricardo Mauricio ordinea finală fiind cea de mai sus.

Doar 18 din cei 32 de piloți au reușit să termine în același tur cu liderul, nume importante precum Laurens Vanthoor, Dennis Navarro. Atila Abreu, Valdeno Brito au terminat spre coada grilei sau au abandonat.

Rubens Barichello a salvat un loc 9 în cursa secundă după o clasare la coada grilei în prima manșă. Punctele acumulate îl mențin încă pe locul 3 în clasament, fiind la 21 de puncte de liderul Caca Bueno care nu s-a văzut în cele 2 manșe de la Curitiba.

În data de 16 august vom avea o nouă cursă (unică) pe circuitul Autodromo Internacional Ayrton Senna.

Încheiem cronica turismelor cu două întreceri spectaculoase ce s-au ținut pe circuitul austriac de la Spielberg, curse la care o parte a echipei Pitstops a avut posibilitatea să asiste.

Porsche Carrera Cup Germany

Cele două curse au avut un parcurs total diferit una de cealaltă. Prima manșă de sâmbătă  s-a desfășurat pe pistă uscată, în timp ce alergarea de duminică a fost un test de rezistență a piloților pe o pistă inundată de ploaie.

Austriacul Philipp Eng a câștigat a zecea cursă a sezonului desfășurată în ziua de sâmbătă. Eng a fost urmat de Robert Renauer și Christian Engelhart.

În turul 2 al cursei Alex Riberas l-a scos din cursă pe pilotul echipei Konrad Christofer Zochling, ceea ce a dus la apariția safety car-ului pe pistă. Trebuia și acesta să se pregătească pentru îndelungile apariții ce vor urma ziua următoare. La restart, Sven Muller și Michael Ammermuller s-au atins părăsind ambii cursa în cele din urmă. Rămas fără rivali apropiați, Eng și-a trecut în cont o nouă victorie.

Pe locul 7 a încheiat cursa spaniolul Alex Toril, fost pilot al echipei T-Sport în Formula 3 Europeană. Dacă acest loc 7 însemna o evoluție peste așteptări pentru spaniol, adevarata desfășurare de forță a sa avea să se descătușeze duminică pe ploaie.

Duminica începea cu un cer negru  și o ploaie măruntă care a dat peste cap tot programul organizatorilor și a stricat buna dispoziție a multor fani prezenți pe circuit. A fost ziua de cursă în care pilotul safety car-ului a făcut mai multe tururi decât multi piloți din DTM, Porsche Cup sau Audi TT. Evident a parcurs mai multe tururi decât oricare pilot din F3, manșa a treia a competiției fiind anulată.

După o rafală de ploaie dis de dimineață, aceasta a încetat chiar înainte de startul cursei secunde din Porsche Carrera Cup, însă pista era complet inundată de apă, unii piloți ieșind în decor încă din tururile de încălzire și acomodare cu pista.

Piloții care au reușit să rămână pe banda de asfalt până la final au cules recompense nesperate.

Victoria i-a revenit pentru prima oară tânărului Jeffrey Schmidt de la Lechner Racing însă și în spatele său a fost plin de surprize. Nimeni nu se aștepta să vadă un Alex Toril bătăios cu atacuri furibunde asupra celor din fața sa și cu reveniri nesperate atunci când alți piloți îi luau fața.

Pilotul Project 1 a încheiat spectaculos pe locul secund rezistând atacurilor lui Eng sau a senzaționalului Elia Erhart de la MRS Racing.

În clasamentul general conduce detașat Eng cu 190 de puncte, după 5 victorii în acest sezon și 9 podiumuri. Pe locul secund se află Schmidt cu 135 de puncte. Acesta a marcat puncte în fiecare cursă de la debutul sezonului. Engelhart rezistă încă pe locul trei având 2 weekend-uri în care nu a punctat.

Următoarele etape se vor desfășura pe circuitul german de la Oschersleben în data de 11- 13 septembrie.

Audi TT Cup

Polonezul Jan Kisiel și-a trecut în cont victoria în cursa pe pistă uscată de sâmbătă. Cu această ocazie campionatul marchează al cincilea câștigător diferit de etapă în tot atâtea alergări.

Jan a plecat în cursă de pe locul 3 și a reușit să treacă în fața poleman-ului Nicolaj Moller Madsen și a lui Dennis Marshall. Tur de tur Kisiel a construit un avans însemnat față de locul secund, ocupat la final de Marshall.

Spre final Dennis s-a mai apropiat de polonez însă nu a putut iniția un atac. Locul trei a fost adjudecat de Moller Madsen.

Invitata specială a celor de la Audi, Rahel Frey, concurentă în seria ADAC GT, a făcut o cursă de zile mari, terminând pe locul 4 în fața lui Loris Hezemans.

În Austria fetele au fost la înălțime reușind clasări foarte bune și momente de spectacol pe pistă. După Frey (locul 4) următoarea prezență feminină a fost Gosia Rdest ce a terminat cursa pe locul 8. Mai în spate în pluton suedeza Mikaela Ahlin- Kottulinsky a făcut o cursă de recuperare  ce a trezit atenția comentatorului de la circuit și a smuls aplauze din tribune. Plecată în cursă de pe locul 17, ea a reușit să încheie întrecerea pe 10.

Spre coada grilei fosta vedetă Playboy Doreen Seidel #99 a încheiat cursa pe locul 19, însă s-a clasat pe locul secund în clasamentul piloților invitați în fața lui Emiliano Perrucca Orfei.

Cursa a doua a cupei Audi TT trebuia să se desfășoare pe ploaie însă în turul 4 s-a produs un carambol în care a fost implicat și Loris Hezemans, a cărui mașină a fost cuprinsă de flăcări.

Crainicul circuitului poate nu a fost rău intenționat însă a făcut o paralelă ce a amuțit tribunele. Acesta a amintit de accidentul lui Lauda de la Nurburgring din 1976 când mașina Ferrari în flăcări a fost percutată în plin de alt pilot.  Cam așa s-a întâmplat și pe Spielberg în cupa Audi TT, însă din fericire cei 4 piloți implicați nu au suferit accidentări majore.

După acest incident comisarii au hotărât oprirea cursei. Piloții angrenați în această cupă monomarcă vor însoți seria DTM pe circuitul de la Oschersleben în data de 12- 13 septembrie.