WRC: Ogier ia Polonia, Latvala Finlanda

WRC: Ogier ia Polonia, Latvala Finlanda

A cincea victorie pentru Sébastien Ogier în 2015 a venit pe tărâm polon, terminând ultima zi la 8,1 secunde înaintea colegului de echipă, Andreas Mikkelsen. Francezul a condus raliul Poloniei, aflându-se la conducere în peste 90% din suprafața acoperită în cele trei zile (2-5 iulie). Victoria i-a mărit avantajul aproape insurmontabil în clasamentul general, punctele obținute în powerstage contribuind și ele la distanțarea francezului în fața competitorilor.

Ziua de vineri l-a văzut pe Ogier doar pe 2, Ott Tanak surprinzând pe toată lumea cu trei victorii din șase probe ale zilei. Dar pe final de zi Ogier și-a recăpătat ritmul, preluând conducerea cu 2,1s în fața lui Mikkelsen, Tanak căzând până pe 4.

Sâmbătă francezul și-a extins avantajul la 5,6s, forțându-l pe Mikkelsen să se mulțumească cu rolul urmăritorului. Tanak a continuat să rămână unul din actorii principali ai raliului, estonianul trecând peste problemele cu frânele sau alegerile greșite de pneuri pentru a-l surclasa pe Jari-Matti Latvala și a urca pe 3 în clasamentul general. Latvala și-a încheiat raliul într-un copac în ultima probă.

Am tras ca de dracu’!” avea să declara Tanak la finele raliului. „Sunt așa de bucuros pentru echipă – au făcut atât de multe! Sunt recunoscător lui Malcom (Wilson, șeful M-Sport, n.n.) pentru că mi-a oferit o a doua șansă – înseamnă atât de mult pentru mine.

În spate, problema lui Latvala s-a transformat în locul 4 pentru Hayden Paddon, pe 6 terminând Thierry Neuville urmat de Dani Sordo. Piloții Citroën Kris Meeke și Mads Østberg au ocupat pozițiile 7 și 9, între ei terminând star-ul local Robert Kubica, aflat la cea mai bună clasare a sa în acest sezon.

La WRC2, Esapekka Lappi a adus prima victorie pentru modelul Fabia R5 în această clasă, urmat de colegul său Pontus Tidemand. Karl Kruuda a completat podiumul.

La WRC Junior Simone Tempestini a participat cu un Citroën DS3 R3T Max, reușind victoria. Pilotul Napoca Academy a urcat pe locul doi la clasa sa în clasamentul general, la 11 puncte în urma lui Quentin Gilbert.

A urmat Finlanda, între 30 iulie și 2 august iar cel mai motivat pilot Volkswagen s-a dovedit a fi Jari-Matti Latvala care a reușit a treia victorie acasă. Pe doi, Sébastien Ogier și-a mărit avantajul în clasament atât de mult încât o victorie la etapa din Germania l-ar face campion mondial în 2015.

La finele raliului, Latvala era cu 14s înaintea lui Ogier. Francezul și-a trecut în dreptul numelui său victoria din powerstage, cu 0,4s mai rapid ca Latvala, foarte decis să câștige aici. Dar ce folos pentru finlandez, care ratează din nou să se impună în campionatul mondial cu toate că are parte de una din cele mai bune mașini. La 89 de puncte în urma lui Ogier în campionat, Latvala nu poate decât să se pună la punct pentru 2016. Dar nimic nu garantează o scădere de formă a francezului în viitorul apropiat și asta cam zice totul despre valoarea sa..

Citroën-ul lui Mads Østberg s-a clasat al treilea, norvegianul profitând de întâlnirea cu un copac a colegului său de echipă Kris Meeke. Neuville a terminat pe 4 urmat de Ott Tanak, cel care pare a face deliciul presei oficiale prin multitudinea de „fucks” folosite în declarații. Estonianul dovedește o creștere în formă și ne așteptăm să ne surprindă în ultimele câteva curse. Juho Hanninen, proaspăt revenit într-un Ford Fiesta RS în WRC s-a clasat al 6-lea, urmat de Martin Prokop, Esapekka Lappi, Pontus Tidemand și Lorenzo Bertelli.

Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon și Robert Kubica au fost cele mai notabile abandonuri, polonezul răsturnându-se exact înaintea liniei de sosire în seara de sâmbătă, asta în timp ce deja alerga sub regulamanetul Rally 2.

Lappi a dominat clasa WRC2, fiind mai rapid decât colegul său de echipă Tidemand, ambii în mașini Skoda Fabia R5. Locul trei, ocupat inițial de Stéphane Lefebvre i-a revenit lui Yuriy Protasov, după ce francezul a fost descalificat pentru folosirea unui software ECU ilegal.

Urmează raliul Germaniei (20-23 august), eveniment ce nu a fost niciodată blând cu Ogier.