Horațiu Savu despre Sibiu Rally

Horațiu Savu despre Sibiu Rally

Liderul clasei 3, Horațiu Savu, ne-a împărtășit câteva din gândurile sale despre noul format al Sibiu Rally.

1. Cum vei aborda raliul și ce așteptări ai de la această etapă?

Avem acum totul nou și de top la mașină, adică mai mult de atât nu putem face, de aceea încrederea e mare într-un rezultat bun, chiar dacă se pare că s-a animat din nou clasa 3. Așadar, vom merge pentru maximum de puncte la clasă, chiar dacă etapa are doar coeficient 0,8.

2. Ce îți place/nu îți place din noua configurație a raliului?

Noua configurație a raliului, chiar dacă e foarte prietenoasă cu spectatorii, încalcă flagrant prevederile FIA și FRAS în vigoare. Întrebarea mea este: dacă se respectau regulamentele, nu mai venea același număr de spectatori pe probe? Sau despre ce compromisuri vorbesc atât organizatorul cât și FRAS? Pentru că, după părerea mea, puterea și prestanța unei organizații sunt date de deciziile pe care aceasta le ia și de verticalitatea acesteia. 3 regrupări pentru un raliu de 80 km sunt exagerate, oricare ar fi necesitatea compromisului.

3. Preferi Sibiul pe macadam sau pe asfalt?

Evident că prefer un Sibiu pe asfalt în detrimentul celui pe așa-zisul macadam, dar nu în acest format.

4. Spune-ne care este amintirea preferată pe care o ai de pe specialele sibiene.

Amintirile preferate sunt aproape de zero, duritatea traseului urmată de reparația materialului de concurs, care pentru un echipaj privat se ridică la sume deranjante, fiind foarte greu de compensat.

5. În final, care ar fi mașina ideală după părerea ta pentru a parcurge probele de pe Transfăgărășan?

După părerea mea se exagerează cu partea aceasta de Transfăgărășan pentru raliu. Drumul este lat, viraje puține, 10 km de probă. Ce să spună cei de pe Col de Turini sau din Corsica ? Da, este o probă pentru Ferrari, Lamborghini poate mașini R-GT, dar gândiți-vă cum face un Logan pe acest drum și, mai important, pe aceasta diferență de nivel.