Sibiu Rally: acasă pe Transfăgărășan

Sibiu Rally: acasă pe Transfăgărășan

A șasea etapă din CNR și cea mai bogată din punctul de vedere al participanților, Sibiu Rally, are și anul acesta ca punct de atracție principal Transfăgărășanul. Festivalul automobilistic aduce la start 81 de mașini împărțite în mai multe competiții: Sibiu Rally, Sibiu Rally Challenge și Sibiu Classic Challenge.

Probe speciale

Organizatorii au făcut tot posibilul să aducă câți mai mulți spectatori pe specialele sibiene și astfel numărul de probe a avut de suferit. În total sunt numai 3 trasee unice: Păltiniș și Bâlea Lac parcurse în ambele sensuri și Baraj care va fi parcurs de două ori în același sens. La acestea se adaugă sesiunea de shakedown de vineri dimineața cu o lungime de 2,3 kilometri de lângă Rășinari.

Prima probă a raliului o reprezintă PS Păltiniș de 10,66 kilometri parcursă la lumina reflectoarelor ca și până acum. Aceasta era una din atracțiile vechii configurații a raliului, fiind urmată în aceeași seară de Șanta, cu praful caracteristic macadamului care făcea dintr-o probă și așa dură, o adevărată provocare. Cum anul acesta, Sibiu Rally este un raliu de asfalt, locul acestei probe a fost luat de coborârea pe Păltiniș, mai scurtă cu aproximativ jumătate de kilometru, denumită PS Vălari.

Sâmbăta este ziua pe care o așteaptă majoritatea fanilor. Ziua începe dis-de-dimineață cu PS Bâlea Cascadă, adică urcarea pe Transfăgărășan. Urmează o regrupare, ca mai apoi concurenții să parcurgă același traseu de 9.84 kilometri, dar în coborâre. Problema majoră a acestor probe o reprezintă vremea. Ceața densă și-a făcut ieri apariția la recunoașteri, iar prognoza meteo pentru sâmbătă nu este îmbucurătoare. A treia probă a zilei este PS 5 Baraj spre Șomartin. Proba este una nouă atât pentru echipaje cât și pentru spectatori, dar organizatorii spun că se va ridica la așteptările tuturor. Înainte de a doua parcurgere a probelor va avea loc o regrupare și service de 30 de minute în Sibiu.

Din totalul de 436 kilometri ai raliului, numai 19% îl reprezintă traseul de concurs. Avem încrederea că pentru edițiile viitoare organizatorii ne vor încânta cu mai mulți kilometri de probe speciale.

Restricțiile de circulație le puteți găsi aici.

Echipaje

Pentru CNR s-au aliniat la start 51 de echipaje, un număr îmbucurător dacă privim ultimele etape. Cum fiecare etapă aduce noutăți, la Sibiu Sorin Badea va participa cu o Fiesta de configurație R5, al cincilea model din concurs, iar Sebastian Barbu revine la un model cu două roți motrice, și anume Renault Clio R3T. Pe lângă modelele R5 îi mai avem la clasa 2 ca de obicei pe Dan Gîrtofan (Skoda Fabia S2000) și Gergo Szabo (Mitsubishi Lancer Evo 9 R4). Simone Tempestini și Dorin Pulpea și-au schimbat programul și au decis să participe la această etapă, în locul celei din Germania, din Campionatul Mondial de Raliuri, pentru a-și consolida prima poziție în clasamentul general.

“Etapa de la Sibiu este o provocare interesantă. Este un raliu aproape complet nou pentru noi și nu avem niciun fel de experiență legată de trecerile pe Transfăgărășan. Chiar și așa, obiectivul nostru este să câștigăm și această etapă și vom face tot posibilul să-l atingem”, a spus Simone.

Rareș Tomiță revine în competiție după absența de la Transilvania Rally. În același regim este și echipajul Florin Crișan/Sebastian Itu. Vali Porcișteanu va avea un copilot nou pentru această etapă: Johnny Smith, unul dintre prezentatorii Fifth Gear. “Mă bucur că revin în competițiile oficiale și le mulțumesc tuturor partenerilor care au făcut posibil acest lucru. Sunt extrem de fericit că o fac la Sibiu, pentru că această întrecere reprezintă o bornă importantă a carierei mele ca urmare a faptului că aici obțineam în 2013 unul dintre cele mai importante trofee din carieră, Colin McRae FlatOut Trophy. Sunt convins că așa cum s-a întâmplat mereu aici, la întreceri vor asista zeci de mii de fani, și le promit că voi contribui și eu la reușita spectacolului într-o competiție în care am drept principal obiectiv reacomodarea cu ritmul de concurs”, a declarat Vali.

Tot la clasa 3 va concura și echipajul Florin Tincescu/Sergiu Itu la bordul unui Subaru Impreza. Raliul Sibiului, precum restul etapelor din CNR la care vor mai participa, sunt raliuri de acomodare cu noul material de concurs cu care vor concura și se vor bate la clasa 3 sezonul următor.

Raul Badiu pornește ca favorit în competiția destinată mașinilor cu două roți motrice. Oricum, lupta rămâne deschisă și este de urmărit acomodarea lui Sebastian Barbu cu noua mașină, dar și evoluția lui Laurențiu Ene.

Ca de obicei, clasa 9 este cea mai populată fiind sprijinită de cupele monomarcă Suzuki și Logan. Vlad Cosma vine după victoria de la Cluj cu un parcurs de admirat, dar adversarii săi nu cedează. Totdeauna cupele monomarcă au adus surprize care nu cred că vor lipsi nici de la Sibiu mai ales din pricina vremii. La cupa Logan, tânărul Norbert Maior a arătat că poate câștiga, dar mai trebuie să lucreze la concentrare. În ciuda abandonului de la Cluj acesta a avut evoluții admirabile și se înscrie pentru un rezultat bun la această etapă.

În competiția Sibiu Rally Challenge s-au înscris 10 echipaje printre care se numără și Alex Filip care folosește această etapă ca sesiune de teste înainte de Barum Czech Rally Zlin din ERC. Tot aici se pot admira exemplare precum BMW 2002TI, Ferrari F430 Challenge etc.

Fanii mașinilor clasice nu trebuie să rateze Sibiu Classic Challenge, manșa destinată mașinilor trecute de prima tinerețe. Cea mai veche mașină este un MG din 1952, dar pe lângă aceasta mai pot fi admirate diferite modele Porsche, BMW, Fiat, VW, Mercedes, Dacia chiar și un Maserati Merak SS. Alături de acestea, Ford Escort RS2000 MK1 vă va încânta urechile cu sunetul inconfundabil al motorului.

Cam acestea sunt lucrurile notabile care se vor întâmpla weekendul acesta la Sibiu. Dorim să vedem câți mai mulți dintre dumneavoastră la startul festiv care va avea loc azi în jurul orei 20, dar și pe probe să vă susțineți favoriții sau să admirați mașinile în timpul competiției.