Ofensiva din Ardeni – raport antrenamente libere

Ofensiva din Ardeni – raport antrenamente libere

Nico Rosberg a stabilit cel mai rapid timp ambele sesiuni de antrenamente libere ale week-end-ului belgian.

Free practice 1

În prima jumătate de oră a sesiunii garajul celor de la Mercedes s-a întunecat dintr-o dată la auzul propoziției “I lost drive!” spusă de Nico Rosberg prin radio. Hamilton stabilise deja cel mai rapid timp iar Rosberg urma să fie cel puțin la fel de rapid. Germanul reuşeşte să ajungă în garaj iar mecanicii se pun pe dezmembrat partea posterioară a monopostului.

Între timp Ricciardo ajunge până pe locul al treilea dovedind că spusele celor de la Renault sunt foarte aproape de adevăr. Ferrari era încă departe, dar era clar că piloţii scuderiei încă nu s-au pus pe treabă. După prima jumătate de oră în care echipele au folosit pneurile suplimentare puse la dispoziţie de Pirelli, toată lumea a luat o pauză iar cand echipele şi-au trimis monoposturile înapoi pe pistă au fost nevoite să se retragă din nou la boxe din cauza lui Pastor Maldonado care a pierdut aderenţa la ieşirea din virajul Malmedy proptind monopostul în parapet.

Dupa restart Nico Rosberg urcă până pe prima poziţie a clasamentului intermediar, reuşind o serie de tururi rapide. Lewis Hamilton a rămas în spatele coechipierului său la un ecart de 0,242 secunde. Daniel Ricciardo a profitat de configuraţia low drag & low donwnforce a monopostului său clasându-se al treilea. Kimi Raikkonen a terminat al patrulea la 4 zecimi de lider, iar coechipierul său, Sebastian Vettel al cincilea la aproape 8 zecimi. Rusul Kvyat a terminat al şaselea înaintea lui Verstappen şi Sainz. Perez şi Valtteri Bottas au încheiat top 10.

Free practice 2

În condiţii atmosferice complet atipice pentru Belgia – 40 de grade la nivelul pistei si aproape 24 în aer – cea de-a doua sesiune de antrenamente libere s-a încheiat cu Nico Rosberg în fruntea clasamentului, dar nu fara emoţii. Spre finalul sesiunii, înainte de virajul Blanchimont, pneul dreapta spate al monopostului W06 pilotat de german se dezintegrează la o viteză de aproximativ 310 km/oră generând întreruperea sesiunii.

rosberg skid

[quote_colored name=”” icon_quote=”no”]”Nu a fost o experienţă plăcută. O răsucire de 360 de grade la 320 km-oră nu este un lucru la care să te aştepţi. Din fericire nu am lovit zidul de protecţie. Problema a apărut din senin, nu am primit nici un fel de avertisment. Va urma o analiză amănunţită. Până atunci m-am simţit destul de comfortabil în monopost.”[/quote_colored]

Timpul germanului de 1m:49,385s avea să rămână în picioare până la sfârşitul sesiunii marcate de încă un steag roşu, de data asta datorită suedezului Marcus Ericsson care a lovit destul de serios parapetul de protecţie din exteriorul virajului Pouhon.

În urma germanului s-a aflat ca şi în prima sesiune coechipierul său, Lewis Hamilton, iar pe locurile 3 şi 4 s-au clasat piloţii Red Bull. Daniel Ricciardo fiind din nou înaintea rusului Daniil Kvyat.

Ferrari a avut o zi cel puţin ciudată. Monopstul SF15-T în configuraţie low downforce pare să fie cu un pas în urma celor de la Red Bull. Kimi Raikkonen a fost şi în aceasta sesiune înaintea germanului Vettel, finlandezul terminând pe 5.

Hulkenberg, cu un timp identic cu al lui Raikkonen, dar stabilit mai târziu în timpul antrenamentelor libere a terminat pe 6, în faţa lui Romain Grosjean de la Lotus.

Ultimele 3 poziţii din top 10 au fost ocupate de Marcus Ericsson, Felipe Nasr şi Sebastian Vettel.