CNMV: Mureșan, trei din trei și titlul național

CNMV: Mureșan, trei din trei și titlul național

În weekend s-a desfășurat pe circuitul MotorPark de lângă București etapa a treia a Campionatului Național de Motociclism Viteză (CNMV), dar mai important a avut loc și prima etapă internațională de motociclism contând pentru Campionatul Est European (EEC).

22- 23 august a marcat desfășurarea celei de a treia etape, penultima a CNMV, însă motociclismul românesc a sărbătorit și prima etapă internațională, MotorPark-ul fiind inclus în Campionatul Est European, în care a reprezentat cea de a cincea etapă.

Cum era de așteptat, motocicliștii bulgari au invadat la propriu circuitul de la Adâncata în încercarea de a se impune în fața concurenților noștri. Pe lângă vecinii noștri de la sud au mai participat și piloți din Serbia sau fosta republică iugoslavă a Macedoniei.

Etapa a fost împărțită pe mai multe clase: Superbike, Supersport, debutanți clasele de 600cc și 1000cc, o clasă de 125cc unde au concurat doar motociclete Aprilia, clasa juniorilor cu motociclete de 85 cmc, dar și o clasă de oldtimere.

Superbike

Antrenamentele și calificările clasei au fost dominate de pilotul român Robert Mureșan la ghidonul unei motociclete BMW, fiind urmat de bulgarul Martin Choy, tot pe un BMW. Tot weekend-ul lupta pentru supremație s-a dat între cei doi piloți. Cătălin Cazacu s-a calificat pe locul 6, fiind al doilea reprezentat autohton în ierarhie.

Participarea lui Robert Mureșan a stat sub semnul întrebării până în ultimul moment datorită problemelor financiare, impediment care a marcat participările românului și în puternicul campionat Stock 1000, clasă a Campionatului Mondial de Superbike.

Românul a reușit să ajungă la circuit abia sâmbătă, pregătindu-se în extremis pentru antrenamente și calificări pe care le-a dominat în ciuda ploii care a inundat circuitul și a materialului de concurs superior cu care s-a prezentat bulgarul Choy.

De altfel Martin Choy este pilotul susținut de BMW Motorrad Bulgaria, statut pe care îl are și Cătălin Cazacu la noi.

Momentele dinainte de cursă au fost presărate și cu incidente. Robert Mureșan a căzut în sesiunea de warm up, dar timpul său cu peste o secundă mai rapid decât a bulgarului Choy a rămas de neclintit. Avariile nu au fost însemnate, prin urmare, participarea în cursă nu a fost periclitată în nici un moment.

Cursa a fost o luptă continuă între Martin Choy pe o motocicletă superioară și Robert Mureșan. Spectatorii prezenți pe circuit au făcut galerie românului pe toată durata cursei. Deși pe final a încercat să mărească ritmul, Mureșan nu a reușit să pună mai mult de o secundă între el și bulgar. De asemenea, Robert a fost foarte aproape de a doborî din nou recordul circuitului, însă acesta este un motiv pentru prezența la etapa finală din septembrie. Încă de la start, Mureșan a avut probleme întâi cu launch control-ul ceea ce a dus la pierderea poziției de lider , iar mai apoi au apărut probleme cu traction control-ul motocicletei. Robert a profitat la maxim de porțiunea tehnică a circuitului unde a efectuat depășirea ce i-a adus victoria după ce l-a studiat mai multe tururi pe bulgar. Pentru a amplifica bucuria spectatorilor de pe circuit, locul al treilea a fost adjudecat de Cătălin Cazacu după o luptă spectaculoasă cu Angel Karanyotov pe o motocicletă Kawasaki.

Victoria obținută pe MotorPark i-a adus lui Robert Mureșan un nou titlu național, însoțit și de o victorie de etapă în EEC. În CNMV se punctează cele mai bune trei rezultate din patru curse, iar Mureșan și-a trecut deja în cont punctajul maxim grație celor trei victorii din această stagiune, motiv pentru care nu mai poate fi ajuns din urmă de rivali.

Supersport

Clasa motoarelor de 600cmc l-a avut protagonist pe multiplul campion național Ionel Pașcotă care s-a impus în fața bulgarului Svetlin Ivanov, ambii pe motociclete Yamaha. Înafara lui Pașcotă a mai făcut o cursă bună și Emil Drăghici clasat pe locul 4, tot la ghidonul unei motociclete Yamaha.

Debutanți 1000 cc / 600 cc

Clasa debutanților pe motoare de 1000cc a fost adjudecată de Daniel Onoriu, trecut între timp pe o motocicletă BMW S1000 RR. Acomodarea a fost imediată și Daniel s-a impus în fața concurenței cu mai mult de 7 secunde. Succesul său l-a adus mai aprope de adjudecarea titlului la clasa debutanților.

La clasa 600 cc lupta s-a dat între bulgarul Pavel Draganov (Kawasaki) care s-a impus în fața românului Adrian Liviu Petrovici pe o motocicletă Yamaha.

125 cc

Clasa rezervată motocicletelor de 125 cc  nu a dat nici o șansă piloților români, fiind apanajul bulgarilor și a celor din Macedonia. A fost de remarcat la acestă clasă o prezență feminină în persoana Julietei Lenkova care a luat fața băieților în calificări, reușind în cursă locul secund. Românii s-au clasat între locurile 5 și 8.

Juniori 85 cc

Clasa juniorilor ce au concurat pe motoare de 85 cc a fost exclusiv una ce a avut pe grilă doar piloți români. S-a impus Răzvan Mates (Honda) la o diferență de mai bine de șapte secunde în fața urmăritorului Denis Pop (Conti).

Oldimer

Clasa oldtimerelor a avut pe grilă doar piloți români și sârbi, cursa fiind câștigată de sârbul Miroslav Stanojevic pe un model Kawasaki. Românii au obținut locurile 2 și 3 prin piloții Adrian Ovidiu Rusu pe un Suzuki și Lucian Popoviciu pe un Kawasaki.

Dacă se vor găsi fonduri, următoarea etapă și ultima a CNMV se va desfășura în weekend-ul 25 -27 septembrie tot pe circuitul MotorPark de lângă București.

Mulțumim Motorsport Race Management pentru materialele puse la dispoziție și fotografii.