Sibiu Rally: Simone, tot mai aproape de titlu

Sibiu Rally: Simone, tot mai aproape de titlu

Sibiu Rally cu a sa vreme capricioasă ne-a arătat ceea ce știam deja: Simone pe Fiesta R5 este cel mai rapid pilot la ora actuală din CNR. Bogdan Marișca a fost aproape în prima zi, dar a doua zi a pierdut timp prețios pe Transfăgărășan. Raul Badiu a avut și de data aceasta o evoluție extraordinară și cu acest rezultat devine campion național în clasamentul dedicat mașinilor cu două roți motrice.

Cele două parcurgeri ale probei Păltiniș au ținut deschisă bătălia pentru victoria la general. Pe urcare, Bogdan Marișca a fost mai rapid decât Simone cu 1.7 secunde, dar pe coborâre juniorul NRA a stabilit timpul de referință cu 4.3 secunde mai bun decât al lui Bogdan. Ultima poziție a podiumului a fost disputată între Marco Tempestini și Raul Badiu. Marco a fost mai rapid pe urcare, dar Raul s-a descurcat mai bine la coborâre după lăsarea serii, încheind ziua pe 3 în clasamentul general, fiind urmat îndeaproape de Sebastian Barbu la prima sa competiție la volanul modelului Clio R3T. Sorin Badea, la primul contact al său cu Fiesta R5, termina ziua doar al optulea fiind urmat de primul echipaj de la clasa 3, Edwin Keleti-Csomortani Botond. Vlad Cosma s-a desprins de urmăritorii de la Cupa Suzuki și clasa 9 pe cele două probe de vineri asigurându-și un avantaj liniștitor pentru ziua următoare. La Cupa Dacia, veteranul Viorel Ivan conducea ostilitățile după prima zi de concurs din Sibiu Rally 2015.

Sâmbăta pregătea pentru echipaje 6 probe speciale, Transfăgărășanul în urcare și coborâre urmat de PS Baraj, toate parcurse de două ori. Chiar dacă temperatura era foarte scăzută, ziua a început relativ bine, dar pe la jumătatea PS 4 ceața densă și ploaia și-au făcut apariția și au început să acopere toată lungimea probei și a rămas așa până la finalul zilei transformând punctul principal de atracție al acestui raliu într-un calvar pentru competitori. Pe o asemenea vreme nu au lipsit incidentele, dar situațiile de genul nu au luat amploare, astfel că raliul a continuat. Simone a interpus între el și Bogdan mai bine de 20 de secunde după prima buclă a zilei, asigurându-și victoria.

Raul Badiu pierdea numeroase poziții la general în a doua traversare pe slickuri, dar își menținea prima poziție în clasamentul mașinilor cu două roți motrice. Gergo Szabo urcă pe 3 după PS5 și rămâne acolo până la finele raliului. Nu numai Transfăgărășanul a făcut victime ci și PS Baraj, cu Vali Porcișteanu și Andrei Cașcaval numărându-se printre ele. Din cauza condițiilor meteo, nimeni nu a mai forțat în a doua parte a zilei și clasamentul final nu a suferit prea multe modificări.

Așadar, Simone se distanțează în clasamentul general, fiind din ce în ce mai aproape de a câștiga campionatul “la general”. Totodată Bogdan Marișca trece pe 2 în fața lui Edwin Keleti. Clasa 3 a fost mult mai populată decât de obicei, iar cel care anul trecut câștiga aici a fost cel mai rapid pilot al clasei. Podiumul a fost completat de localnicul Rareș Tomiță și Horațiu Savu. Probabil cel mai frumos duel al acestei etape l-a avut ca și învingător pe Raul Badiu. Sibianul a fost urmărit îndeaproape pe toate probele raliului de Sebastian Barbu. Podiumul clasei 9 a fost ocupat integral de echipaje participante în Cupa Suzuki. Vlad Cosma își continuă parcursul excelent alături de Diana Hațegan. Locul secund a fost ocupat de Alexandru Ardelean, iar pe trei a terminat Radu Necula. La Cupa Logan Viorel Ivan l-a devansat pe juniorul Norbert Maior, care a făcut un raliu foarte bun după abandonul de la Cluj. În clasamentul juniorilor s-a impus Simone Tempestini urmat de Raul Badiu și Florin Tincescu care s-a aflat la prima întâlnire cu modelul Subaru Impreza.