USCC Virginia: Porsche realizează hat-trick-ul

USCC Virginia: Porsche realizează hat-trick-ul

Finalul sezonului se apropie în United Sportscar Championship, etapa a 10-a ultima dintre cele unde doar anumite clase au putut participa. A fost, de această dată, vorba despre clasele GT-D și GT-LM care și-au dat întâlnire în Virginia pe pitorescul VIR.

Cursa de 2 ore și 40 de minute s-a scurs pe nerăsuflate nefiind întreruptă de vreo neutralizare iar tabloul pe care l-am avut și în precedentele două întâlniri s-a repetat, cel puțin la GT-LM: Porsche a dominat prin echipajul aparent imbatabil format din Nick Tandy și Patrick Pilet. La GT-D victoria a revenit echipei Scuderia Corsa care este într-o revenire de formă după ce, o perioadă, victorile au fost împărțite între Porsche și Viper.

Cursa a pornit sub un cer albastru, soarele încălzind pista peste temperaturile înregistrate în warm-up-ul de dimineață astfel că piloții au avut de-a face cu o suprafață mai alunecoasă decât cea pe care rulaseră cu câteva ore înainte. Cele două Porsche de uzină au monopolizat prima linie a grilei, însă Pierre Kaffer nu a avut stare de pe linia a doua și a trecut repede de Earl Bamber. Între timp, Patrick Pilet a putut să se desprindă, mașina cu numărul 911 fiind cea mai rapidă în prima jumătate a întrecerii. Mai în spate, un grup separat era format din BMW-ul #25 al lui Bill Auberlen care era urmat de cele două Corvette de uzină care au plecat de pe pozițiile 6 și 7. Între cele două grupuri se afla Lucas Luhr care mergea stingher, germanul nefiind capabil să se apropie de Kaffer și Bamber. Auberlen a pierdut în cele din urmă poziția a 5-a după ce a pierdut spatele în primul viraj, în care a intrat prea tare. Astfel, cele două Corvette C7.R au promovat o poziție fiecare, alta fiind câștigată după ce Luhr a pătruns pe linia boxelor pentru prima oprire, efectuată după doar 40 de minute de la start. Era clar ca BMW Team Rahal Letterman Lanigan a ales să meargă pe strategii separate, mașina #24 fiind cea care ar fi trebuit să mai oprească o singură dată până la final.

Risi Competizione ar fi avut nevoie de încă un tur pentru a trece pe poziția secundă
Risi Competizione ar fi avut nevoie de încă un tur pentru a trece pe poziția secundă

Nici strategia diferențiată a BMW-urilor și nici condusul la limită arătat de piloții Corvette nu i-au putut pune în pericol pe cei de la Porsche care și-au bătut capul, ca și la Road America, doar cu Ferrari-ul Risi. Acesta s-a păstrat pe poziția secundă pe majoritatea stint-ului secund, pierzând acest loc abia pe final de cursă când Bamber a trecut în forță de Kaffer. Germanul n-a avut un răspuns pentru neo-zeelandez decât în ultimele minute ale întrecerii când subvirarea de care se plângea Jorg Bergmeister exacerbată de pneurile uzate l-au încetinit pe Bamber însă nu îndeajuns pentru ca pilotul Risi să treacă. Astfel, Porsche au trecut triumfători linia de sosire, Pilet la 27 de secunde de echipierul său, o ilustrare perfectă a dominației mașinii #911 care a mers ceas în drumul spre victorie cu o strategie cu două opriri la boxe.

Corvette-ul #4 a ales o strategie similară însă, spre deosebire de echipierii din mașina #3, nu a putut păstra destul combustibil pentru a ajung la sosire fără un splash-and-dash în ultimele tururi care i-au aruncat pe Gavin și Milner pe ultima poziție, în urma echipei Falken. Foștii lideri ai campionatului, Garcia și Magnussen, au terminat pe 6 pierzând șefia în favoarea lui Tandy și Pilet. După cursă, piloții General Motors au acuzat balansul performanței care i-a dezavantajat după un început de sezon perfect cu victorii la Daytona și Sebring.

Corvette au fost departe - și la propriu și la figurat. Americanii arată cu degetul spre BoP
Corvette au fost departe – și la propriu și la figurat. Americanii arată cu degetul spre BoP

Cursa din categoria secundă GT-D a fost cel puțin la fel de incitantă ca și la categoria de top GT-LM. În primul stint, Dion Von Moltke, care plecase din pole, a fost urmat tur după tur de Bill Sweedler, pilotul amator fiind ca o umbră pentru omul Paul Miller Racing cu care s-a duelat înainte de a prelua conducerea. Sweedler a lăsat mașina pe mâinile lui Townsend Bell care a crescut avansul la 10 secunde după stint-ul secund.

Nielsen și TRG AMR continuă să conducă clasamentul categoriei după un nou loc doi
Nielsen și TRG AMR continuă să conducă clasamentul categoriei după un nou loc doi

În ultima treime a cursei, Ferrari-ul #63 era urmat de insistentul Audi al Paul Miller Racing care era condus de Christopher Haasse. Acesta se afla pe un trend descendent, pierzând timp din cauza unui comportament subvirator al mașinii care l-a și făcut pe german să piardă controlul pe frânare pentru secțiunea de viraje cunoscută ca și ,,Rollercoaster turns’’. Haasse nu a lovit mașina însă a cules destulă iarbă pentru a fi necesară o oprire suplimentară la boxe care i-a aruncat pe membrii echipajului #48 pe poziția a 5-a unde au și terminat. Incidentul l-a promovat pe poziția a doua pe Kuno Wittmer, canadianul repetând, alături de Christina Nielsen, rezultatul reușit la Road America. Cu punctele adunate, Nielsen și-a mărit avansul în fruntea clasamentului în timp ce adversarii direcți din Viper-ul #33 au avut o zi de uitat care s-a terminat cu o clasare pe poziția a 7-a. Ben Keating, șeful echipei și coechipier al lui Jeroen Bleekemolen, a acuzat încă de dinainte de startul întrecerii că balansul performanței îi va dezavantaja pe cei de la Viper care au cel mai mare restrictor la admisie. Acest lucru s-a văzut în performanța GT-ului cu motor frontal care a fost la cam 1 secundă de ritmul liderilor.

Bell și Sweedler au conclucrat excelent spre o victorie la 14 secunde de concurență
Bell și Sweedler au conlucrat excelent spre o victorie la 14 secunde de concurență

Turner Motorsport a revenit după abandonul din Wisconsin iar poziția a 4-a și cel mai rapid tur în cursă nu au fost destul pentru a-l bucura pe un Markus Palttala care a fost încrezător ca au avut o mașină capabilă de victorie cu mențiunea că, pentru a ajunge aproape de tripleta fruntașă, ar fi avut nevoie de o neutralizare care nu a mai venit. Pe 3 au terminat însă Ian James și Mario Farnbacher după o cursă liniștită și lipsită de problemele care i-au ruinat pe cei de la Park Place Motorsport și pe Magnus Motorsport. Cei dintâi au abandonat după ce s-a supraîncălzit motorul în timp ce Magnus Racing au suferit două pene care i-au lovit atât pe John Potter cât și pe Andy Lally. Aceste incidente l-au făcut pe Potter să decidă că ar fi mai indicat să-și retragă mașina deoarece cauzele penelor nu a putut fi identificate.

În calendarul USCC mai sunt marcate doar două etape: cea de pe Circuit Of The Americas, parte a week-end-ului ,,Lone Star Le Mans’’, și finalul de gală de pe circuitul Road Atlanta din Braselton, Georgia. Acolo, după 10 ore de cursă, se vor decide campionii, lupta fiind încă deschisă la toate clasele.

Rezultate complete aici

Sursă foto: Corvette Racing, Tudor United Sportscar Championship, TRG AMR, Porsche North-America