GT 360°: Acțiune în trei colțuri ale globului

GT 360°: Acțiune în trei colțuri ale globului

GT 360° revine după o pauză prelungită de vară cu curse în Europa, dar și la Antipozi și în Statele Unite.

Circuitul de la Snetterton a fost gazda penultimei etape din British GT care a fost compusă din două curse în timp ce pe Nurburgring avea loc a 6-a etapă din VLN. În același timp, pe Sidney Motorsport Park, se derulau cursele 7 și 8 din actuala stagiune. De cealaltă parte a Pacificului, în SUA, Miller Motorsports Park a fost umplut până la refuz de echipele care au concurat în cele două curse programate în Pirelli World Challenge.

British GT

Aston-urile au dominat prima cursă de pe Snetterton

Campionatul Britanic de GT-uri a revenit la formatul a două curse de 60 de minute pe pista de la Snetterton care se potrivește mai bine curselor sprint. Primul pe grila cursei de la prânz a fost Andrew Jarman, pilotul Aston-Martin TF Sport aflându-se la conducere în primele 20 de minute. Liam Griffin, pilotul Oman Racing, s-a săturat pe finalul stint-ului să mai aibă în față un alt Aston-Martin astfel că a forțat o depășire asupra lui Jarman care a cedat în cele din urmă. Acesta din urmă a pierdut apoi și poziția secundă în dauna celuilalt Aston-Martin al Oman Racing, TF Sport aflându-se pe locurile 3 și 4 înaintea trecerii pe la boxe. După opriri, Alex Macdowall, echipierul lui Al Harthy, s-a aflat la conducere însă pilotul de uzină AMR a fost depășit de Rory Butcher aflat în celălat Vantage al echipei. Până la final, Macdowall a mai pierdut mai multe poziții astfel că pe 2 și pe 3 au terminat Aston-urile TF Sport în timp ce pe 4 s-a clasat Aston-ul Beechdean AMR care se luptă pentru titlu.

Vremea urâtă era așteptată încă din timpul primei curse, dar a venit abia la momentul startului în cursa a doua de dupamiază care a fost scurtată ca urmare a ploii. Alexander Sims, pilot Ecurie Ecosse BMW și lider al clasamentului general alături de Marco Attard, a plecat din pole însă a fost depășit chiar în primul viraj de Jonny Adam. Aston-ul Beechdean a devenit apoi o țintă imposibil de ochit pentru restul plutonului, mașina cu numărul 007 intrând la boxe cu un avans de 12 secunde. Andrew Howard a revenit pe pistă în postura de lider și a reușit să păstreze avansul de partea sa trecând primul linia de sosire. Rezultatul i-a adus pe Howard și Adam la doar două puncte în urma liderilor Attard și Sims înaintea ultimei etape de la Donington Park.

VLN

Mercedes-Benz și-a adăugat numele pe lista învingătorilor din 2015 după etapa a 6-a

Mercedes-Benz a dominat etapa a 6-a din VLN, ROWE Racing impunându-se cu un avans de peste un minut în fața rivalilor de la Black Falcon Racing. Aceștia din urmă au plecat din pole însă au pierdut primul loc după prima oprire la boxe fiind încetiniți de slow zone-urile instituite ca urmare a unor incidente. Aceasta a fost prima victorie din stagiune pentru Mercedes după victorii marcate de BMW, Ford, Audi și Porsche în cursele precedente.

Team Falken ar fi trebuit să completeze podiumul în urma celor doua SLS AMG GT3 însă germanii au întâmpinat probleme în chiar ultima buclă astfel că echipa Frikadelli pe un alt Porsche 911 GT3R a profitat trecând pe poziția a treia. Cei de la Falken au terminat în cele din urmă pe poziția a patra. Cel mai bine clasat BMW a fost acela al tripletei Cerruti/Krohn/Fernandez-Laser care a terminat pe poziția a șasea în celui mai bine clasat Porsche al echipei Manthey. Luptele au fost mai strânse la clasele inferioare, spre exemplu la V6 și respectiv V3 ecartul la final a fost de sub 6 secunde, Mathol Racing învingând la V6 și Bonk Motorsport la V3. Tim și Dirk Groneck s-au impus la SP3 cu al lor Clio, cei doi frați rămânând astfel la șefia clasamentului în această categorie.

Australian GT

Startul în cursa a doua din Sidney a fost unul ud, ca și întreaga cursă de-altfel
Startul în cursa a doua din Sidney a fost unul ud, ca și întreaga cursă de-altfel

Prima cursă a etapei a 4-a a pus în scenă un duel între Audi-ul echipei Skwirk și cel al JAMEC PEM. Acesta din urmă a condus în primul stint grație vitezei lui Christopher Mies, care face sezon complet în Australia. Stint-ul secund a fost o cu totul altă pveste, Nathan Antunes fiind în coada lui Ryan Miller, echipierul debutant al lui Mies, pe tot parcursul stint-ului său. Chiar și așa, Antunes nu a putut găsi o breșă fiind nevoit să se mulțumească cu o clasare pe poziția a doua. Pe trei au venit Lester și Smyth care au terminat pentru prima dată în 2015 pe podium.

Cursa secundă s-a desfășurat pe ploaie, condițile dificile fiind pe placul lui Hayden Cooper. Pilotul Ginetta înscris în categoria GT4 a mers perfect pe asfaltul ud trecând de mașinile superioare din categoria GT3 care, cu tot ABS-ul și TC-ul, nu s-au putut ține după micul G50 care a urcat până pe poziția a treia a clasamentului general. Toată munca titanică a lui Cooper a fost însă aruncată la coș de niște probleme tehnice apărute în ultimul tur care l-au forțat pe acesta să tragă pe marginea pistei. Astfel, Maranello Motorsport au trecut primii linia de sosire, Ferrari-ul 458 Italia GT3 fiind urmat de McLaren-ul lui Klark Quinn și de Audi-ul Skwirk.

Pirelli World Challenge

Johnny O’Connell a punctat victoriile 4 și 5 din acest an

Modificările aduse modelelor turbo înaintea etapei de pe Miller Motorsport Park care trebuiau să micșoreze avansul pe care acestea le capătă în condițiile unei curse derulate la o altitudine mai mare nu i-au pus bețe în roate campionului Johnny O’Connell care a dominat cele două curse din Utah.

Prima cursă a fost marcată de o neutralizare venită după un incident în prima buclă. Restartul nu i-a pus probleme lui Johnny care s-a distanțat constant terminând cursa de 50 de minute la aproape 3 secunde distanță de cele două Nissan ale AE Nissan GT Academy. Beretta, rivalul la titlu al lui Dalziel a terminat pe 12, un loc 10 fiind maximul posibil mai apoi în cursa a doua. Dalziel a terminat pe 5, fiind pe 4 în cursa a doua după un duel cu Bentley-ul Dyson despre care voi vorbi mai jos. Nick Catsburg a venit pe 5 în prima cursă în timp ce Montecalvo s-a impus la GT-a și Udell la GT Cup.

Veteranul pilot american a râs în nasul rivalilor de la K Pax/Flying Lizards care au fost nevoiți să se retragă după ce au realizat că nu-și pot aduce agregatul în parametrii ceruți de regulament în timp ce se poziționa în pole pentru cursa a 2-a. Pilotul Cadillac a pornit bine păstrându-și poziția la trecerea prin primul viraj fiind urmat de James Davison al cărui Nissan a fost urmat de Cadillac-ul lui Andy Pilgrim. Canadianul a fost depășit însă în turul al doilea de Ryan Dalziel care a urcat astfel pe 3.

Guy Smith a avut o primă cursă bună, asta după ce în calificări i-au fost șterși timpii după ce mașina a fost găsită în neregulă la inspecția tehnică de după sesiune. Americanul care a revenit în locul lui Butch Leitzinger a trecut de Heitkotter pentru poziția a 5-a, trecând și de Andy Pilgrim în turul 5. Smith a continuat în aceeași măsură ajungându-l apoi pe Dalziel cu care s-a luptat aproape până la finalul întrecerii. Cei doi s-au atins la ieșirea din primul viraj în turul 21, Bentley-ul părăsind pentru scurt timp pista. În cele din urmă, Davison a revenit pe doi iar Dyson a terminat pe 3, trei producători diferiți fiind pe podiumul general al cursei secunde. Frankie Montecalvo a fost învingător al clsei GT-A destinată amatorilor în timp ce Colin Thompson a triumfat în GT Cup unde concurează doar modele Porsche 991 Cup.