Noi titulari în cursele de monoposturi din acest weekend

Noi titulari în cursele de monoposturi din acest weekend

La Monza vom avea programate etapele de GP2 și GP3, în timp ce Formula 3 europeană a ocolit Moscova și va avea trei manșe de foc la Portimao. Peste tot avem nume noi.

GP2

Echipele din coada grilei sunt dominate de probleme financiare, găsind doar piloți ce plătesc cursă de cursă. Astfel, mult hulitul Sergio Canamasas a început sezonul 2015 alături de MP Motorsport (Bahrain, Spania, Monaco), apoi a făcut o pauză în Austria, a trecut la Lazarus (Silverstone), s-a mutat la Hilmer (Hungaroring) și a revenit la Lazarus (Spa, acum confirmat și pentru Monza). Alături de el nu se va mai afla însă Nathanael Berthon, ci fostul coleg al lui Robert Vișoiu din GP3 (2012 – Jenzer și 2014 – Arden), elvețianul Patric Niederhauser. Acesta își face debutul în seria GP2, după trei ani de GP3 în care a bifat petru succese și prestații destul de bune în anduranță, la clasa LMP2.

Un alt pilot cu rezultate modeste care revine în GP2 este elvețianul Simon Trummer, care va fi singurul component al formației Hilmer. Rene Binder îi lasă locul la Trident fostului pilot de anul trecut, Johnny Cecotto Jr, austriacul trecând în tabăra MP Motorsport, alături de alt debutant: olandezul Meindert van Buuren. Acesta a început anul în WSR, dar problemele financiare l-au făcut să piardă locul de la Lotus Charouz, trecând apoi la codașii Pons Racing.

Dat fiind că în acest weekend se dispută și etapa de la Silverstone din Seria Mondială Renault, Sean Gelael nu mai poate să participe alături de Carlin în GP2. În etapele de la Hungaroring și Spa, indonezianul a continuat să se zbată la coada clasamentului, așa cum o făcea și anul trecut în F3. Așadar, locul liber în GP2 va fi ocupat de Jann Mardenborough, care rula pentru aceeași echipă britanică anul acesta în GP3. Și pentru galez este primul contact cu această serie, iar monopostul #2 din GP3 va rămâne vacant la Monza, Trevor Carlin anunțând că nu va chema un înlocuitor. Tot cu două mașini se va prezenta și ART Grand Prix, de vreme ce Alfonso Celis Jr face program dublu și va rula la Silverstone în WSR.

GP3

La Spielberg, Brandon Maisano a decis să rupă contractul cu Prema Powerteam, terminând astfel prematur sezonul de Formula 3 europeană, pe fondul lipsei de rezultate. Fostul vicecampion al Formulei 4 italiene de anul trecut n-a stat însă mult pe bară și a profitat de faptul că spaniolii de la Campos au dificultăți în a găsi un pilot stabil pentru cea de-a treia mașină, alături de Palou și Ashkanani. Francezul va debuta așadar în GP3 la Monza, păstrând grila la 23 de mașini: pierdem un monopost Carlin, dar câștigăm unul Campos.

Al treilea monopost Trident, pe care Oscar Tunjo învingea în Austria, înainte de a rămâne fără bugetul necesar, i-a revenit la Spa domnișoarei Beitske Visser. La Monza este rândul tânărului belgian de doar 16 ani Amaury Bonduel să debuteze în GP3 pe mașina #28 a formației italiene. El a activat în karting până anul trecut, iar în 2015 a făcut trecerea înspre formulele de monoposturi, activând în Eurocupa Renault 2.0, unde nu a reușit vreo clasare în top 10 în cele șapte manșe disputate până acum, pe Motorland Aragon, la Spa și Hungaroring. Nu este însă cel mai tânăr pilot aflat la startul unei manșe din GP3, recordul fiind în posesia lui Robert Vișoiu (16 ani, 3 luni și o zi în 2012).

Formula 3

Monopostul Prema #24 eliberat de Maisano nu avea cum să rămână liber, fiind atât de râvnit. Echipa italiană l-a contractat pe neozeelandezul Nick Cassidy, care a mai concurat în F3 alături de Eurointernational (2013) și T-Sport (2014), obținând un formidabil podium anul trecut în Mastersul de la Macau. Anul acesta, el a ales să ruleze în Formula 3 japoneză, acolo unde se află la conducerea campionatului cu o etapă rămasă de disputat. În testele de la Portimao de marți, la primul contact cu noul monopost, a dat dovada experienței sale și a semnat imediat timpi de top 10. A doua zi a ajuns chiar la vârful listei cu timpi.

Hitech Racing este o formație britanică ce a activat începând cu 2003 în seria națională de Formula 3, reușind să câștige titlul în 2007 cu Marko Asmer. Pe fondul declinului F3 UK, și-au mutat operațiunile în Brazilia, realizând numeroase performanțe alături de Felipe Guimaraes. În paralel, au oferit susținere tehnică structurii Piquet Sports în primii ani ai seriei GP2. Acum, britanicii debutează cu motorizare Mercedes în F3 europeană, iar pilotul pe care l-au ales prin prisma bogatei experiențe este un alt nume ce s-a afirmat la T-Sport – Alexander Sims. În vârstă de 27 de ani, pilotul BMW Ecurie Ecosse a acceptat să se amestece printre juniori la Portimao, oferind totodată un feedback tehnic de mare calitate. Ca și în cazul lui Cassidy, lui Sims nu i-a luat mult să aducă monopostul Hitech în top 10 în testele dinaintea etapei portugheze.