WRC: Die Größe Fraulein gesungen

WRC: Die Größe Fraulein gesungen

Volkswagen și-au văzut visul cu ochii atunci când Ogier, Latvala și Mikkelsen au trecut linia de sosire în Germania weekend-ul trecut, constructorul german devenind primul care învinge pe teren propriu. Iar în Cupa R-GT, Delecour a avut parte de mai multe ieșiri în decor, care nu l-au coborât însă în clasament.

Nu avem multe de zis despre o cursă câștigată de același Sébastien Lo.. Ogier, scuze! Pilotul francez a fost magistral în Germania, luându-și revanșa pentru 2014 și 2013, când nu a reușit să încheie această etapă. Deja nu mai contează ce cântă doamna grasă, francezul are un nou campionat în buzunar. Tot ce trebuie să facă este să termine înaintea lui Latvala în Australia, următoarea etapă. A fost a șasea victorie pentru el în acest sezon, a 30-a din carieră, fapt care îl pune la egalitate cu Marcus Grönholm pe locul 2 în clasamentul piloților cu cele mai multe victorii. Va fi al treilea campionat consecutiv pentru Ogier, planul său de a-l emula pe Sébastien Loeb decurgând la perfecție.

Sébastien Ogier – 207p
Jari-Matti Latvala – 114p
Andreas Mikkelsen – 98p
Mads Østberg – 90p
Thierry Neuville – 80p
Elfyn Evans – 61p
Kris Meeke – 56p
Ott Tanak – 54p
Dani Sordo – 52p
Hayden Paddon – 46p

Volkswagen Motorsport – 300p
Hyundai Motorsport – 161p
Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team – 148p

FIA R-GT

Modelul Porsche 997 R-GT a avut un weekend de foc în Germania, a treia rundă a Cupei FIA R-GT, desfășurată în paralel cu Raliul Germaniei. François Delecour și Dominique Savignoni și-au reluat locurile la bordul mașinii Tuthill 997. Ca rivali, o a doua mașină, un 997 GT3 RS pilotat de Romain Dumas.

Scopul francezului era un ritm constant, care să îi asigure menținerea avantajului în clasament, dar două excursii în decor de-a lungul zilei l-au destabilizat. În prima specială Delecour a terminat la 5s înaintea lui Dumas, dar ziua era abia la început. O răsucire în speciala a doua l-a lăsat cu fața mașinii avariată, o ieșire în decor în speciala a patra l-a lăsat fără aripa spate, Richard Tuthill fiind nevoit să împrumute piese de schimb de la sediul Manthey Racing (echipa Porsche condusă de Olaf Manthey), aflat la Nurburgring. La finele primei zile, François se afla la peste 2 minute în urma lui Romain Dumas iar în ultima probă și-a dat obștescul sfârșit după ce i-a cedat un radiator, avariat în ieșirile de dimineață.

997-wing

Revenit a doua zi pe pistă sub regulamentul Super Rally, Delecour și-a aruncat Porsche-ul în copaci atunci când Savignoni i-a citit câteva note greșit înscrise în carnetul de traseu. Cei doi au scăpat întregi iar mașina a terminat raliul, veteranul francez păstrându-și avantajul în clasament în fața conaționalului său. În condițiile date, o victorie a lui Delecour în Corsica l-ar încorona campion al primei Cupe R-GT din istorie, indiferent de rezultatul lui Dumas de pe insulă sau în ultima etapă, Rallye du Valais.

François Delecour – 61p
Romain Dumas – 43p
Marc Duez – 30p
Patrick Snijers – 25p

[quote_box name=”Richard Tuthill”]Dincolo de suișurile și coborâșurile acestui weekend, mașina a rezistat și avem șefia clasamentului. Avem câteva săptămâni încărcate înainte, cu o participare la Promenade Stages Rally cu pilotul John Stone, urmate de etapa WRC Tour de Corse din octombrie. Rămânem concentrați pe restul sezonului.[/quote_box]