Bursa licitațiilor: Jerez 1997 la tine acasă

Bursa licitațiilor: Jerez 1997 la tine acasă

Dacă la început de ’97 se părea că Ferrari nu recuperase destul din avansul abisal pe care-l avuseseră cei de la Williams Renault în stagiunea precedentă, Ross Brawn și Michael Schumacher nu s-au dat bătuți și au continuat să progreseze de-a lungul anului, ajungând la cursa finală de la Jerez în postura de lider.

Pe 26 septembrie, casa de licitații Auctionata va invita pasionații la o ocazie rarisimă de a face oferte pentru șasiul #178 al modelului Ferrari 310B. Acest exemplar a fost văzut pentru prima oară la un Grand Prix pe Hungaroring, pe vremea când fiecare pilot dispunea de un T-car. În MP al Ungariei, șasiul a fost rezervă pentru Michael Schumacher, apoi n-a fost transportat la etapele din Belgia (unde germanul a învins) și Italia (unde a sosit al șaselea). Debutul competițional al acestui exemplar s-a produs în Austria, într-o cursă în care Schumi a pierdut locul al treilea după ce l-a depășit pe Frentzen într-o zonă unde se fluturau steagurile galbene, fiind penalizat cu un drive through.

Asta l-a adus înapoi în joc pe Villeneuve, care a învins la prima vizită pe A1-Ring și a continuat pe același trend ascendent printr-un succes pe Nurburgring, în timp ce Schumacher, la volanul aceluiași șasiu #178, era eliminat încă din primul viraj de către fratele său. Revanșa s-a produs grație unei excelente curse tactice la Suzuka, un veritabil efort de echipă ce a adus primul triumf pentru exemplarul scos acum la licitație. Astfel, se ajungea la Jerez cu Schumacher în frunte, 78-77.

Weekendul andaluz a intrat în istorie, începând cu calificările de pomină unde Villeneuve, Schumacher și Frentzen au stabilit același timp la miime de secundă, continuându apoi cu cele 47 de tururi de presiune continuă a lui Jacques asupra liderului Michael și fatidicul incident de la a 48-a trecere prin Dry Sack. A urmat o regie rușinoasă între echipele britanice McLaren și Williams, soldată cu victoria lui Hakkinen, titlul în contul canadianului și, ulterior, excluderea lui Schumacher din campionat pentru manevra agresivă.

Prețul de pornire al monopostului eșuat în pietrișul de la Jerez este de 650.000 Euro, iar valoarea estimată de experți este dublul acestei sume. Până acum, mașina s-a aflat în posesia unui oficial Ferrari, care o deține de mai bine de 10 ani. Licitația va avea loc la Berlin, iar monopostul va fi ridicat din Munchen.

Dacă cineva și-ar dori să recreeze momentul care a decis titlul de acum 18 ani, cea mai mare parte a sumei o va da pe acest Ferrari. Pentru un Williams FW19 nu va fi nevoie de mai mult de 200.000 Euro, dacă este să ne luăm după licitațiile din ultimii ani.

Peste ani, Schumacher avea să declare că dacă ar putea schimba ceva din trecutul său pe circuit, ar fi Jerez 1997. Fanii însă ar putea mai degrabă să fie interesați de o dioramă la scara 1:1 decât de schimbarea cursului istoriei. Oricum, regretele sunt tardive, iar momentul a fost absolut memorabil.