F1 Italia: Al 11-lea pole pentru Hamilton

F1 Italia: Al 11-lea pole pentru Hamilton

Lewis Hamilton a cucerit pole-position-ul pentru M.P. al Italiei. Este cel de-al 11-lea pole pentru britanic din acest sezon și cel de-al 7-lea consecutiv. Hamilton a stabilit un timp de 1m23.397s în primul tur cronometrat din ultima sesiune de calificări și în ciuda faptului că la a doua încercare de îmbunătățire timpul său a fost mai slab, primul timp cronometrat a fost suficient pentru ca britanicul să plece primul în cursa de mâine.

Locul 2 i-a revenit finlandezului Kimi Raikkonen, care a produs surpriza pe Autodromo Nazionale di Monza atât pentru tifosi prezenți în număr mare în tribune cât și pentru echipa Mercedes AMG. Nefiind niciodată suficient de aproape de Vettel în nicio sesiune premergătoare calificărilor, finlandezul nu s-a aflat niciodată pe radar-ul echipei Mercedes. Dar în partea a doua a calificărilor, Raikkonen a reușit pentru prima oară în acest week-end să-l devanseze pe Sebastian Vettel și să se apropie sub o jumătate de secundă de Lewis Hamilton, în condițiile în care ambii rulau pe pneurile de compoziție medie. Apoi a venit Q3. Hamilton a stabilit repede timpul de referință, urmat de Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen și Nico Rosberg. La proxima încercare, Raikkonen și-a îmbunătățit timpul, la fel și Vettel, dar mai puțin decât finlandezul. Rocadă între piloții Ferrari și Raikkonen va porni de pe prima linie a grilei de start alături de Hamilton. Sebastian Vettel va pleca așadar pe locul al treilea.

Supriza neplăcută a calificărilor a fost Nico Rosberg. Dacă îmi este permis a face o comparație, aș spune că tandemul Hamilton – Rosberg este asemănător celui Vettel – Webber din trecut. De ce? Pentru că toate ghinioanele par să se adune doar în ograda lui Rosberg. După FP3 inginerii AMG au descoperit o problemă posibil terminală la power unit-ul germanului și ca o măsură de siguranță au decis să înlocuiască PU-ul cu unul mai vechi, folosit în M.P. al Canadei, M.P. al Austriei, M.P. al Marii Britanii, M.P. al Ungariei și M.P. al Belgiei. Fiind un PU vechi, este clar că inginerii au preferat o mapare mai conservatoare, iar acest lucru s-a văzut în timpii germanului. Nico nu s-a putut bate cu Hamilton cu aceleași arme, dar a pierdut teren și față de rivalii de la Ferrari. Locul 4.

Felipe Massa și Valtteri Bottas au terminat pe 5, respectiv 6 pentru Williams. Variația de temperatură este variabila care dă bătăi de cap inginerilor lui Frank Williams. Monoposturile pilotate de Bottas și Massa nu au putut profita de PU-ul Mercedes și au părut întregul week-end că au făcut un pas înapoi.

Sergio Perez va pleca de pe locul 7 urmat de Romain Grosjean de la Lotus și de coechipierul Hulkenberg. Mexicanul a declarat că a pierdut câteva zecimi în spatele lui Raikkonen încercând să profite de fenomenul de aspirație, dar planul său a eșuat când a ratat punctul de frânare înainte de Parabolica. Hulkenberg însă a avut o sesiune de calificări plină de probleme. Primul timp stabilit în Q3 a fost făcut pe pneuri de compoziție medie. Apoi, pe turul de întoarcere la boxe, monopostul său a întâmpinat probleme la sistemul de alimentare cu combustibil, germanul rămânând blocat pe linia boxelor. După ce mecanicii l-au împis până în garaj și au rezolvat problema cu alimentarea (gurile rele spun că The Hulk ar fi rămas fără benzină), cutia de viteze a monopostului VJM08B a rămas blocată între treptele 2 și 3, Hulkenberg neputând stabili și un tur rapid pe pneurile soft. Q3 ratat, așadar doar locul 9.

Marcus Ericsson a terminat Q3 pe locul 10, dar după ce la începutul sesiunii de calificări acesta l-ar fi blocat pe Hulkenberg (de două ori) când germanul era pe un tur rapid, comisarii de cursă au decis acordarea unei penalizări de 3 locuri pe grila de start și 2 puncte de penalizare la superlicență.

Pastor Maldonado a terminat pe 11, iar Nasr pe 12. Ambii urcă câte o poziție în urma retrogradării lui Ericsson.

Carlos Sainz a terminat pe 13, fiind cel mai rapid dintre piloții Toro Rosso, urmat de rusul Kvyat și australianul Ricciardo. Dar atât Sainz cât și Kvyat și Ricciardo vor primi penalizări pentru schimabrea PU-urilor.

Piloții McLaren au terminat pe locurile 16 și 17 urmați de Stevens și Merhi de la Manor.

Max Verstappen a schimbat PU-ul după FP3 dar nu a reușit să stabilească niciun tur în sesiunea de calificări, mecanicii Toro Rosso reușind să termine treaba exact înainte de terminarea Q1. Cu toate astea, Verstappen a ieșit pe pistă, dar în Curva Grande capota motorului său s-a desprins, comisarii de cursă „premiindu-l” cu un drive through în cursa de mâine. Verstappen va primi și o penalizare de 35 de locuri pe grila de mâine.

Așadar, să recapitulăm care sunt penalizările și care este grila finală pentru ziua de mâine.

  • Ricciardo primește 50 de locuri penalizare pentru o dublă schimbare de PU
  • Daniil Kvyat primește 35 de locuri penalizare pentru un schimb de PU și un schimb pe cutie de viteze
  • Max Verstappen a primit o penalizare de 20 de locuri pe grilă pentru schimabrea unor componente ale PU-ului peste numărul de 4 alocate în acest sezon plus încă 10 locuri pentru că stewarzii au descoperit sigiliile PU-ului rupte și astfel a considerat că s-a schimbat PU-ul. În cursă, din cauza desprinderii capotei motorului – incident pe care comisarii de cursă l-au pus pe seama unor erori ale mecanicilor – olandezul va primi și o penalizare drive through.
  • Carlos Sainz, Jenson Button și Fernando Alonso au primit și ei penalizări pentru schimbarea PU-ului.

Grila pentru M.P. al Italiei este următoarea:

monza q