F1: Honda plănuiește schimbarea arhitecturii motorului pentru 2016

F1: Honda plănuiește schimbarea arhitecturii motorului pentru 2016

Problemele continuă pentru Honda iar rezolvarea lor pare să fie posibilă doar cu o regândire a arhitecturii motorului pentru 2016.

Sezonul de debut a fost unul mult sub așteptări pentru McLaren Honda, cu un zbucium continuu în testele din presezon, cu lipsa orelor pe pistă și cu un Fernando Alonso în spital pentru un număr însemnat de zile. Situația s-a îmbunătățit putin pe parcursul sezonului însă echipa tot la coada grilei se găsește.
11894540_10153470381566413_1971788761010522766_o
Presiunea este în creștere atât pe motoristul nipon cât și pe McLaren pentru a produce un șasiu care să le ofere șanse reale la puncte celor 2 piloți, Fernando Alonso respectiv Jenson Button. Din cauza faptului că progrese foarte mari nu se mai pot face în acest sezon, limitele impuse privind dezvoltarea motorului și componentelor nefiind în avantajul echipei, atenția s-a mutat către sezonul viitor. Se pare că pentru 2016 McLaren Honda ia în considerare o regândire a arhitecturii motorului și a subansamblelor.

Yasuhisa Arai, vocea Honda în motorsport, a confirmat faptul ca problemele la motor au fost identificate însă rezolvarea acestora nu poate să vină mai devreme de 2016. Arai a mai menționat ca arhitectura motorului este cea care generează probleme însă la fel de serioase sunt și avariile sistemului de recuperare a energiei.

Se lasă cu demisii la Honda?

Întrebat dacă se gândește la demisie, Arai a refuzat sa acorde un răspuns, în schimb a insistat să precizeze că proiectul merge într-o direcție corectă.

Mergem într-o direcție bună, dar rezultatele întârzie sa apară. Vom utiliza toate jetoanele pe care le avem la dispoziție în următoarele curse și sper sa dăm tot ceea ce e mai bun până la sfârșitul sezonului. Încercăm sa scoatem cât mai multi cai și sa asigurăm un control cât mai bun piloților dar, din păcate, problemele sunt atât la puterea dezvoltată de motor cât și la felul în care acționează MGU-K.

Rămâne de văzut dacă vom ii vom vedea sau nu pe cei de la McLaren aproape de podium în 2015, e cert însă ca ei nu pot sta foarte mult la coada grilei.