F1 Monza: Intriga presiunii în pneuri

F1 Monza: Intriga presiunii în pneuri

S-a terminat cursa de la Monza, Hamilton a câștigat, însă avem pe masă un subiect fierbinte. Era necesară o penalizare pentru Mercedes, după ce au încălcat prescripțiile Pirelli referitoare la presiunea minimă a pneurilor?

Cu câteva tururi înainte de final, aveam să vedem cum agitația cuprindea boxa Mercedes iar câteva secunde mai târziu lui Hamilton i se transmite că trebuie să forțeze pe final. Erau necesare tururi de calificare și mai presus de toate, să nu comenteze. E știut faptul ca pilotului britanic îi plac discuțiile astfel că, probabil, Paddy Lowe n-a avut chef de explicații care să ajungă în tabăra Ferrari. Dacă inițial credeam că e vorba de un schimb de pneuri neprevăzut în strategia de cursă, mai tarziu aveam să aflăm că monoposturile Mercedes nu au respectat presiunea minimă în pneuri.

Ce înseamnă o presiune mai mică decât cea admisă?

Limitele presiunii în pneu au fost aduse la Monza ca și o consecință a scandalului de la Spa, Pirelli motivând astfel exploziile de cauciuc. Mai exact, producătorul de pneuri a scos la iveală faptul că echipele au găsit modalități de a manipula temperatura și presiunea pneurilor după ce un monopost părăsește boxa. Astfel, pentru etapa din Italia au fost aduse completări regulamentului.

Pe scurt, dacă nu ești în limitele admise ești penalizat. Care e penalizarea? Încă nu este foarte clar însa din toată discuția celor de la Mercedes se pare că e adăugarea a 25 de secunde la timpul final. Datorită faptului că Hamilton a reușit să pună între el și Sebastian Vettel peste 25 de secunde, părea scăpat de o retrogradare în clasamentul final al cursei chiar și cu o penalizare.

Antecedentele au fost clare încă din sesiunea de calificări a seriei GP2, la finele căreia Pirelli a raportat presiuni prea joase la monoposturile lui Evans și Canamasas, aceștia fiind prompt excluși de către oficiali și aruncați la coada grilei.

Limita minimă admisă la începutul cursei e de 19.5 PSI. Cu toate acestea, Mercedes a încălcat regulile și a coborât sub limită cu 0.3 la Hamilton și cu 1.1 la Rosberg.

Am știut că o să fie vorba de o cursă cu un singur pitstop astfel ca vorbim de un număr mare de tururi parcurse cu un set de pneuri. Nerespectarea limitelor generează probleme cand vine vorba de siguranță, dar în același timp poate să aducă beneficii și la capitolul performanță. Trebuie luat totul ca și un pachet care e acolo cu un motiv. – Paul Hembery

Williams se aștepta ca Mercedes să fie penalizați

Williams, prin vocea lui Rob Smedley, se aștepta ca cei de la Mercedes să fie penalizați. E logic ca să spere și să pună presiune pentru ca Hamilton să fie penalizat, ei urmând să beneficieze de această declasare.

”Nu contează cât e, 0.3 sau -10. Avem un regulament și trebuie respectat. La fel facem și cu elementele aerodinamice, trebuie să ne încadram în maxim jumătate de milimetru, iar dacă nu ne încadrăm suntem descalificați. Este un regulament și trebuie să îl respecți.” – Rob Smedley

sursa Mercedes AMG
sursa Mercedes AMG

Lewis Hamilton pe de altă parte consideră că nu a avut parte de nici un avantaj de pe urma celor 0.3 PSI lipsă.

”Formula 1 presupune rularea la maxim, limitarile sunt peste tot. Noi tot timpul ne încadrăm în limitele admise, daca e vorba de 20 atunci vom rula cu 20.1. Cu 0.3 mai puțin nu o să influențeze absolut nimic. Trebuie să fie mult mai mare diferența de presiune ca să poată să-ți aducă beneficii, 0.5 sau 1 PSI. Nu datorită presiunii în pneuri am câștigat astăzi, am câștigat datorită faptului că am fost mai rapizi.” – Lewis Hamilton

În cele din urmă după analizarea sesizărilor s-au acceptat ”probele apărării”, nefiind aplicată o penalizare. Vă invitam să ne comunicați părerea dumneavoastră. Merita Hamilton sau echipa Mercedes o penalizare? Este FIA din nou inconsecventă cu deciziile? Sau poate ar trebui să rejucăm cursele din GP2?