Raliul Iașului: înapoi pe macadam

Raliul Iașului: înapoi pe macadam

Echipajele din CNR revin pe suprafața definitorie a raliurilor: macadamul. Raliul Iașului cu un coeficient 1.2 acoperă un total de 145 km de concurs împărțiți în 9 probe speciale.

Probele speciale

Raliul debutează joi după ora 18 cu superspeciala de la Râpa Galbenă în configurație nouă. Anul acesta va cuprinde și trecerea printr-un pasaj subteran așa că spectacolul este asigurat atât pentru spectatori cât și pentru participanți. Evoluțiile echipajelor vor putea fi urmărite și pe TVR Iași. Prima probă de macadam a raliului, PS2 Cioca Boca este programată abia vineri dimineața la 10:26. Aceasta este urmată de bine-cunoscuta PS Mădârjac, cea mai lungă probă a raliului cu o lungime de 24 km. În a doua jumătate a zilei, echipajele vor parcurge aceeași buclă, ziua încheindu-se relativ devreme, mașinile fiind așteptate în parcul închis după ora 18.

Pentru ultima zi a raliului organizatorii au pregătit diferite noutăți și surprize. Pe PS7 Dobrovăț a fost amenajată o săritoare pentru spectacolul care să readucă fanii pe probe. În plus, aceștia vor pune la dispoziție autocare pentru a facilita accesul spectatorilor pe ambele probe de sâmbătă. Diferența majoră față de anul trecut o reprezintă și lungimea probei Dobrovăț, care a fost dublată pentru competiția din sezonul acesta.

Echipajele

Un total de 45 de echipaje și-au anunțat prezența pe probele ieșene. Simone Tempestini și Dorin Pulpea sunt deciși să-și treacă în cont titlul național cu o etapă înaintea finalului de sezon. “Vom merge în această etapă la fel ca în oricare alta. Trebuie să rămânem concentrați până la final și să abordăm totul pas cu pas. Îmi place mult Raliul Iașului și obiectivul nostru este să câștigăm și această etapă în 2015”, a spus Simone Tempestini. Tot pe modele Fiesta R5 vor participa echipajele Bogdan Marișca-Carmen Găureanu, Marco Tempestini-Toni Avram și Sorin Badea-Florin Dorca. Edwin Keleti alături de Botond Csomortani vor evolua pe aceeași mașină de clasa 3 ca la Sibiu. La clasa 3 putem remarca revenirea în campionat a lui Manuel Mihalache. Astfel, lupta la această clasă se va da între șase echipaje, pe listă mai fiind trecuți Horațiu Savu, Rareș Tomiță, Florin Crișan și Florin Tincescu, care continuă șirul etapelor de acomodare cu noua mașină.

Probabil cel mai important absent de la acest raliu este Raul Badiu, proaspăt campion al clasei 5. Astfel, revenirea lui Adrian Răspopa îl face pe băcăuan favorit în clasamentul dedicat mașinilor cu două roți motrice.

Ca de obicei, cele mai multe echipaje sunt înscrise la clasa 9, în cele două competiții monomarcă din CNR. Noutatea o reprezintă participarea în concurs a singurului model Sandero. Pentru Vlad Cosma și Diana Hațegan etapa de la Iași este una extrem de importantă în lupta pentru titlul din Cupa Suzuki. “A fost o luptă strânsă în Cupa Suzuki până acum și mi-ar plăcea să tranșăm lupta încă de la Iași pentru ca la Harghita să atacăm și un podium la 2WD. Îmi place mult această etapă, iar noua configurație se anunță foarte interesantă”, a spus Vlad Cosma.

Deoarece poate să plece acasă de la Iași cu titlul de campion național, devenind astfel cel mai tânăr câștigător din CNR, Simone va conduce raliul de la distanță în stilul cu care ne-a obișuit până acum. Bogdan Marișca ne-a arătat în ultimele raliuri că se poate apropia de Simone, dar urmează să vedem cât de tare își dorește tânărul italian să devină campion cu o etapă înainte de finalul campionatului. Cu un adversar mai puțin, Marco Tempestini poate termina pe 3 și alături de Simone, Bogdan și Vlad să securizeze titlul în clasamentul echipelor alături de NRA.