Aston Martin prezintă noul Vantage GTE

Aston Martin prezintă noul Vantage GTE

Deși sezonul curent al Campionatului Mondial de Anduranță este încă în desfășurare, Aston-Martin au lansat deja noul Vantage GTE care se aliniază regulamentului modificat care intră în vigoare începând din 2016. Acesta are scopul de a mări diferențele dintre categoria GTE și GT3, câștigul de performanță fiind făcut pe calea aerodinamicii. Toate aceste modificări sunt testate zilele acestea la Ladoux în cadrul testului oficial FIA pentru determinarea BoP-ului la GTE/GT3 unde sunt prezenți toți producătorii angrenați în cele două clase.

Cum sezonul curent al WEC nu a mers deloc precum și-ar fi dorit britanicii de la Aston Martin Racing, aceștia au început din timp dezvoltarea noului Vantage pe calapodul noilor regulamente menite să crească performanța eșalonului superior al GT-urilor de sub egida FIA fără ca să se efectueze modificări majore la partea mecanică, deși trebuie spus că și pe această parte s-au făcut progrese, V8-ul dezvoltând cu circa 50 de cai putere mai mult decât în prezent.

Modificările aduc aliniază Vantage-ul la cele mai noi reglementări din WEC
Modificările aduc aliniază Vantage-ul la cele mai noi reglementări din WEC

În acest sens, s-a ales calea îmbunătățirii pachetului aerodinamic, mașinile de la anul bucurându-se de mai multă apăsare grație podelei regândite care e construită în jurul noului difuzor posterior, acesta putând ieși acum cu 100mm înafara posteriorului mașinii. La fel de mult poate ieși și eleronul care a fost la rândul său mărit. Astfel, au fost efectuate modificări și la difuzorul frontal căuria i-au fost adăugate niște winglet-uri în extreme. Oglinzile laterale au fost și ele modificate având o formă diferită față de ceea ce regăsim pe mașina din acest an.

În plus, noul Vantage V8 GTE a fost adus la cele mai noi standarde de securitate care stipulează necesitatea prezenței unei trape pentru evacuarea șoferului în cazul unui accident serios în care este indicat ca acesta să nu fie mișcat din poziția sa în scaun. O altă modificare a fost făcută la ușa pilotului care acum prezintă un strat de spumă care absoarbe mai bine impactul iar scaunul este unul îmbunătățit. Toate acestea vin spre a preveni genul de tragedii precum cea din 2013 de la Le Mans care a lovit chiar echipa Aston Martin.

Partea posterioară este dominată de eleronul generos contrabalansat de difuzorul ieși înafară. un element care ar putea crea probleme în caz că o altă mașină îl atinge
Partea posterioară este dominată de eleronul generos contrabalansat de difuzorul ieși înafară. un element care ar putea crea probleme în caz că o altă mașină îl atinge

În acest moment, nu este sigur când vom asista la debutul noului Vantage căci Aston Martin Racing nu a confirmat încă prezența în cursa de 24 de ore de la Daytona, unde vor debuta noul Ferrari, Corvette-ul îmbunătățit și noul Ford, sau cea de la Sebring astfel că este posibil să avem de așteptat până la prima etapă din WEC, cele 6 ore de la Silverstone din aprilie. Cum Vantage-ul se apropie de finalul duratei sale de viață, acesta s-ar putea să fie ultimul update efectuat actualului model înainte ca platforma pentru GTE să fie schimbată precum au făcut și Ferrari care au lansat 458-ul cam în același timp cu Vantage-ul GTE care a venit ca o evoluție a celui de GT2 care datează din 2008. Putem spune, deci, că Vantage-ul este cel mai bătrân exponent de pe grila clasei GTE ,dar este clar că Aston nu este încă gata să-și ia la revedere de la acest model.

Sursă foto: Aston Martin Racing / Prodrive