Raliul Iașului 2015: Juniorul Tempestini conduce lejer după PS5

Raliul Iașului 2015: Juniorul Tempestini conduce lejer după PS5

La peste 1 minut și jumătate înaintea oricărui alt concurent, Simone Tempestini a pus la bătaie toate cunoștințele deprinse în WRC pentru a câștiga toate cele 5 probe speciale desfășurate la Iași în primele 2 zile ale raliului.

Parcă pentru a reaminti tuturor că Iașul a avut cândva un fond de piloți generos, anul acesta s-au aliniat la startul raliului 11 echipaje din Iași. Cel mai mediatizat dintre ei este Dan Iamandi, pasionat și participant de multă vreme în raliurile naționale. Merită însă menționați și pasionați precum Dan Zaharia, fiul lui Mihai Zaharia, fost pilot CNR sau Bogdan Marciuc, cel care a onorat Superspeciala de la Râpa Galbenă la bodul unei Dacii 1410 Sport.

45 de înscriși la start au fost luați prin surprindere de decizia organizatorilor de a declasa raliul de la un coeficient de punctare de 1.2 la unul de 1.0, decizie răsturnată apoi la reacțiile negative primite. Superspeciala a avut parte de un traseu nou, mai lung, cu trecere prin pasajul subteran din fața clădirii Fundației Ferdinand (sediul bibliotecii universitare). Dan Iamandi a declarat noul traseu ca fiind foarte spectaculos: „E cea mai frumoasă superspecială din țară, i se spune micul Monte-Carlo. Nu știu cine a avut ideea, dar merită felicitat. Proba asta nu va face diferența între piloți, e o probă scurtă, diferența se va face pe macadam” a spus acesta reporterilor PitStops. Pilotul unui Ford Fiesta R2 oferit de ATI Iași, Iamandi a spus că de altfel, el personal preferă macadamul.

iasi02

La finele unei probe care a abundat de spectatori, Simone Tempestini s-a clasat la o secundă în fața lui Bogdan Marișca, urmat de Marco Tempestini, Napoca Rally Team luând cireașa de pe tortul Superspecialei. Următorul clasat a fost Manu Mihalache, la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo IX. Întrebat chiar înainte de start de către prezentator de ce este atât de iubit de ieșeni, Manu a răspuns cu modestie: „Câteodată pilotez bine.

Pe macadam, locul 1 a rămas neschimbat. Aflate sub amenințarea ploii (care nu a mai venit), PS2, PS3, PS4 și PS5 au fost câte două treceri ale traseelor Ciocaboca și Mădârjac. Bogdan Marișca a crăpat o jantă în urma unui contact și a decis să se retragă după PS4, mecanicii urmând să încerce să îi repare roata pentru a participa la super rally. „Am preferat sa abandonez”  a spus Bogdan. „Am putea să revenim în Super Rally, însă deocamdată nu știm care este problema cu mașina.

Accidentul lui Marișca i-a deschis drumul lui Marco Tempestini, care a mers constant, urcând pe locul 2, înaintea lui Gergo Szabo și Edwin Keleti. Manu Mihalache s-a ținut aproape de Keleti, urmat de Gîrtofan, Crișan și Tincescu. Rareș Tomiță și Horațiu Savu au încheiat primele 10 poziții, ambii pe Mitsubishi.

Adi Răspopa a preluat conducerea la două roți motrice, urmat de Mihai Manole și Vlad Cosma. Clasa 11 este condusă de Thomas Abraham iar la Suzuki este lider Vlad Cosma. Echipajul Iamandi/Subțirelu se află pe poziția 28.

iasi03

Printre abandonuri, pe lângă Marișca, îi mai enumerăm pe dorohoianul Lucian Sauciuc, care a suferit o ieșire în decor în PS2, Dan Zaharia și Viorel Ivan, cel care a pierdut o roată la Loganul său după un salt optimist.

Surse imagini: Raliul Iașului, NRA, Liviu Chirica.