TC News: Anduranțe cruciale în V8 Supercars

TC News: Anduranțe cruciale în V8 Supercars

Cea mai frumoasă parte din sezoanele de Nascar și V8 Supercars a început weekendul trecut. În Nascar s-a încheiat sezonul propriu-zis și va începe Chase-ul în timp ce în V8 Supercars trei curse de anduranță vor fi cruciale în lupta pentru titlul de campion al seriei.

STCC

Campionatul scandinav de turisme și-a desfășurat penultima rundă pe circuitul de la Solvalla. După o dominație autoritară pe toată durata sezonului exercitată de echipa Polestar cu mașinile Volvo, echipă ce recent și-a schimbat numele în Cyan, a venit și rândul fanilor SAAB să jubileze.

Per ansamblu weekendul a fost dominat de mașinile SAAB, Fredrik Larsson cu al său BMW reușind să se intercaleze printre modelele defunctei mărci suedeze. Daniel Haglof de la echipa PWR a reușit prima victorie din carieră fiind urmat de veteranul Richard Goransson și polesitter-ul Thed Bjork. Ca și în rundele precedente ambele manșe STCC au fost lipsite de depășiri spectaculoase, ecarturile între piloți fiind însemnate.

Emma Kimilainen a avut poate cea mai bună prestație din sezon reușind clasări pe locuile 5 și 4, putând termina cursa secundă pe locul 2 dacă nu ar fi avut o scurtă ieșire în decor soldată cu avarierea capotei SAAB-ului roz. Mattias Andersson pe a sa Dacia a reușit clasări modeste pe locurile 6 și 9, manșa a doua fiind presărate cu numeroase încidente de cursă care au regăsit în același tur cu învingătorul doar 6 piloți.

Podiumul secund a fost ocupat de Larsson (BMW), Haglof și Goransson de la SAAB. Evoluțiile KIA au fost oscilante piloții reușind clasări la limita top 10-ului. Liderul general Thed Bjork a reușit doar un loc 6 la peste 45 de secunde de lider.

Înainte de ultimul weekend al campionatului de la Knutstorp din data de 26 septembrie Thed Bjork pornește cu un avans de 23 de puncte față de coechipierul Fredrik Ekblom.

Nascar

Cursa de la Richmond a avut rolul de a definitiva situația piloților cu pretenții de a accede în Chase.

Dacă până la această cursă spuneam că în seria de turisme americană nu contează câte tururi un pilot se află la conducere ci contează să ajungi acolo la momentul potrivit, la Richmond constanța per ansamblu a avut de câștigat.

Matt Kenseth a dominat autoritar toată cursa (352 de tururi din 400) reușind o nouă victorie pentru echipa sezonului 2015 Joe Gibbs. Pentru Matt succesul de la Richmond a fost cel de-al patrulea din sezon. Kenseth a ajuns din nou la conducerea cursei la ultimul restart pentrecut cu 18 tururi înainte de final. Acesta s-a impus în fața coechipierului Kyle Busch pentru doar 0.951 secunde.

Această victorie a fost ce-a de a doua pentru Kenseth pe circuitul de la Richmond și a 35-a a carierei. Joey Logano a terminat pe locul 3 fiind urmat de poate eroul cursei Aric Almirola  cel care trebuia să se claseze în fața lui Clint Bowyer pentru a accede în Chase. Din păcate pentru Almirola calculele sale au fost încurcate de Paul Menard. De altfel Almirola avea o singură șansă de a ajunge în Chase și anume câștigarea cursei, lucru din păcate imposibil. În cursă a reușit o clasare eroică pe locul 4 în timp ce Menard i-a luat locul în finală după o clasare anostă pe locul 26. Astfel de lucruri se întâmplă doar într-o competiție în care toți piloții care termină întrecerea strâng puncte.

Astfel în Chase vor ajunge următorii 16 piloți:

1 – Jimmie Johnson (4 wins) … 2012 puncte

2 – Kyle Busch (4 wins) … 2012 puncte

3 – Matt Kenseth (4 wins) … 2012 puncte

4 – Joey Logano (3 wins) … 2009 puncte

5 – Kevin Harvick (2 wins) … 2006 puncte

6 – Dale Earnhardt Jr. (2 wins) … 2006 puncte

7 – Kurt Busch (2 wins) … 2006 puncte

8 – Carl Edwards (2 wins) … 2006 puncte

9 – Brad Keselowski (1 win) … 2003 puncte

10 – Martin Truex Jr. (1 win) … 2003 puncte

11 – Denny Hamlin (1 win) … 2003 puncte

12 – Jamie McMurray (0 wins) … 2000 puncte

13 – Jeff Gordon (0 wins) … 2000 puncte

14 – Ryan Newman (0 wins) … 2000 puncte

15 – Paul Menard (0 wins) … 2000 puncte

16 – Clint Bowyer (0 wins) … 2000 puncte

Formatul eliminatoriu are patru segmente: challenger round după care rămân 12 piloți, contender round format din câte  3 etape după care mai rămân în joc doar 8 piloți, eliminator round format tot din 3 curse după care mai rămân 4 piloți în cursa pentru titlu numită the championship race ce va avea loc pe Miami Speedway. Pilotul care va termina cel mai sus în clasamentul cursei de la Miami dintre cei 4 finaliști va deveni campion. În cursa finală nu se vor acorda puncte pentru numărul de tururi petrecute la conducere.

Prima cursă din Chase va avea loc duminică pe circuitul Chicagoland Speedway.

V8 Supercars

În campionatul australian a început mini sezonul curselor de anduranță format din cele trei întreceri Sandown, Bathurst și Surfers Paradise. Aceste întreceri sunt formate din câte 3 manșe cu două curse de calificare în care iau startul copiloții titularilor de drept ai sezonului în prima manșă, urmează o a doua cursă de calificare cu piloții titulari, iar duminica se desfășoară cursa principală în care mașinile sunt pilotate pe rând de titulari și copiloți.

Pentru Sandown cursele de calificare au avut câte 20 de tururi în timp ce manșa principală a avut 161 de tururi.

Cursa 1 i-a revenit lui Peter Dumbrell de la echipa Triple Eight urmat la distanță considerabilă de piloții Prodrive Steve Owen și Cameron Waters. Cursa a avut parte de multiple incidente, protagoniști fiind Sebastien Bourdais care l-a acroșat pe Jonathon Webb, părăsind ulterior cursa, iar mai apoi copiloții Volvo Polestar Chris Pither și Alexandre Premat au întâmpinat dificulăți fiind implicați în incidente cu alți piloți. Rezultatele primei curse aveau să decidă ordinea de plecare a piloților titulari în a doua întrecere calificativă.

Cursa 2 a fost câștigată de Jamie Whincup urmat de Marc Winterbottom și Chaz Mostert. În penultimul tur Jamie a reușit să se desprindă la aproape o secundă, ecartul fiind suficient pentru a trece primul linia de sosire.

Topul șase a fost încheiat de Shane van Gisbergen, David Reynolds și pilotul Supercheap Walkinshaw Racing Tim Slade urmat îndeaproape de coechipierul Lee Holdsworth. O performanță foarte bună pentru echipa Walkinshaw ce avea să continue și în cursa principală, manșa de anduranță.

Cursa 3 a fost dominată de piloții Prodrive Mark Winterbottom și Chaz Mostert, restul piloților terminând la distanțe apreciabile de cele două mașini Ford Falcon.

Cuplul de piloți de la Vauxhall/ Triple 8 Jamie Whincup/Paul Dumbrell a condus la început, însă mașina acestora a făcut pană la scurt timp de la una din ieșirile de la boxe. În final echipajul a încheiat cursa pe locul 15.

Teoretic Vauxhall a fost mașina întrecerii însă pana lui Whincup și greșeala lui Shane van Gisbergen i-a propulsat la vârf pe piloții Prodrive Ford. Shane van Gisbergen a reușin în cele din urmă să termine cursa pe locul 3 urmat de Garth Tander, David Reynolds și Tim Slade.

Cel mai spectaculos accident a fost cel al Nissan-ului pilotat de Alex Buncombe ce a percutat peretele de cauciucuri din virajul 9, fapt care a dus la o perioadă îndelungată de safety car.

Winterbottom și-a mărit avansul la conducerea clasamentului cu 198 de puncte fașă de Chaz Mostert, ajungând astfel la un total de 2215 puncte, David Reynolds a ajuns pe locul 3 la 360 de puncte de lider.

Umătoarea cursă de anduranță, cea mai spectaculoasă dintre cele trei, va fi celebra întrecere de la Bathurst și se va desfășura în data de 11 octombrie.

Stock Car Brasil

Runda a noua a seriei braziliene Stock Car a stat sub semnul chibzuinței în a utiliza de prea multe ori butonul push to pass. Câștigătorii celor două curse au fost aceea care au gândit fiecare manevră de depășire în parte.

Etapa a avut loc pe circuitul Campo Grande și a fost un galop de sănătate pentru echipa Voxx Racing Chevrolet ce s-a impus prin piloții Marco Gomez și Felipe Fraga, ultimul la cea de a treia victorie din carieră.

Gomez a plecat din pole și nu a mai putut fi ajuns de tânăra speranță Allam Khodair care a încercat repetate manevre de depășire pe toată durata cursei. Podiumul a fost completat de Thiago Camilo, urmat de Ricardo Mauricio și Rubens Barichello, aflat la una din cele mai bune prestații din sezon după părerea ziariștilor locali.

Caca Bueno a terminat prima alergare pe locul 10, fapt care i-a adus plecare din pole în manșa secundă.  În cursele Stock Car push pass-urile trebuie folosite în ambele manșe astfel abuzarea acestui ajutor de a depăși mașina din față poate deveni un impediment pe finalul celei de a doua curse. Exact acest lucru la pățit cvintruplul campion brazilian Caca Bueno care pe finalul întrecerii secunde nu a mai putut răspunde atacurilor lui Fraga.

Victoria lui Felipe a venit chiar pe final când Bueno a privit neputincios cum este depășit de pilotul echipei Voxx. Ricardo Mauricio a completat podiumul, iar în spatele său a terminat Rubens Barichello. Fostul pilot de Formula 1 s-a aflat la una din puținele etape cu puncte în ambele manșe.

Marcos Gomez și-a extins poziția de lider în clasament la 209 puncte, cu 34 mai mult decât Caca Bueno. pe locul 3 se află Daniel Serra cu 156 de puncte, urmat de Barichello cu 142. Umătoarea etapă va avea loc la Curitiba în data de 18 octombrie.

Pe circuitul german de la Oschersleben competițiile Porsche Carrera Cup Germany și Audi TT Cup au ținut companie campionatului german de turisme DTM. Rezultatele curselor în cele ce urmează.

Porsche Carrera Cup

Philipp Eng și-a extins avantajul din clasamentul general după ce a reușit victorii în ambele manșe de la Oschersleben. În prima cursă a avut de furcă cu Sven Muller în timp ce în cursa secundă a trebuit să reziste în fața lui Christian Engelhart.

Robert Renauer a reușit o clasare spectaculoasă pe podium însă a terminat la peste 13 secunde de Muller în prima cursă. Înafară de duelul primilor doi Eng și Muller spectacolul a fost asigurat și de duelul dintre Ben Barker și Matteo Cairoli.

Jaap Van Lagen a rămas să concureze doar în cupa germană Porsche după ce a fost înlocuit la echipa Lada din WTCC de Nicolas Lapierre. Olandezul nu a mai impresionat ca altă dată și a încheiat manșele pe locurile 6 și 11. Nicki Thiim nu a urcat mai sus de locul 7 în prima alergare însă în manșa secundă i-a dat bătăi de cap lui Christian Engelhart în lupta pentru podium.  A reușit un loc 3 urmat la secunde bune de spaniolul Alex Riberas.

În clasamentul general conduce Philipp Eng cu 230 de puncte, urmat de Christian Engelhart cu 143 de puncte și Jeffrey Schmidt cu 141, pilot ce nu a reușit decât un loc 10 în cursa secundă.

Audi TT Cup

Ca și în cazul cupei Porsche, seria Audi TT a avut un singur câștigător pentru cele 2 manșe. Acesta a fost polonezul Jan Kisiel. Dubla victorie de la Oschersleben l-a propulsat pe Kisiel spre primul loc în clasamentul general în detrimentul lui Nicolaj Moller Madsen. Polonezul s-a impus în prima cursă în fața pilotului invitat Uwe Alzen, o legendă a curselor de turisme. De altfel Alzen  a făcut o cursă de senzație și în manșa secundă încheiată pe locul 3.

Finlandezul Joonas Lappalainen a jonglat pozițiile pe podium cu Uwe Alzen, terminând cursele pe locurile 2 și 3, însă invitații nu răpesc punctele celorlalți, așa că ”la adevăr” i s-au trecut punctele aferente locului secund de ambele dăți.

Printre invitații speciali în afara lui Alzen s-au mai aflat Frank Biela, din păcate ghinionist în ambele curse, și Harald Grohs.

Podiumul invitaților primei curse a fost ocupat de Alzen, Doreen Seidel la o primă cursă curajoasă în campionat și Tim Schrick. Cursa a doua i-a avut pe podium pe lângă Uwe pe Alex Lloyd și din nou Tim Schrick.

În prima cursă fetele Gosia Rdest și Mikaela Ahlin-Kottulinsky avut rezultate contrastante, Gosia reușind un loc 17, două locuri mai jos decât Doreen Seidel, în timp ce Mikaela a abandonat. În manșa secundă Gosia și Mikaela au terminat pe locurile 11 și 12  în fața mai titraților Loris Hezemans sau Alexis van de Poele.

În clasamentul general conduce Jan Kisiel cu 149 de puncte urmat de Moller Madsen cu 140 și Dennis Marschall cu 121.5 puncte. Cea mai bine clasată fată este Mikaela Ahlin-Kottulinsky, situată pe locul 10 cu 61 de puncte.