Yamaha revine în mondialul de Superbike

Yamaha revine în mondialul de Superbike

Retrași de la clasa mare din Superbike la final de 2011, cei de la Yamaha și-au anunțat revenirea începând cu anul viitor, cu Guintoli și Alex Lowes. Britanicii de la Crescent vor fi partenerii tehnici însărcinați cu desfășurarea operațiunilor de cursă.

2015 este un an minunat pentru Yamaha. Titlurile din MotoGP nu prea mai au cum să le scape printre degete, s-au impus în clasica de 8 ore de la Suzuka și au terminat pe locul secund în seria de anduranță EWC. Josh Brookes a câștigat 9 din ultimele 11 curse din BSB și se îndreaptă spre titlu, iar Katsuyuki Nakasuga este foarte aproape de al șaselea titlu în seria japoneză de Superbike. Carmelo Morales este lider în Spania, iar campionatele din Polonia și Franța (Superstock) sunt deja adjudecate de piloți Yamaha.

Pe acest val de optimism a venit și anunțul revenirii în Superbike, acolo unde primul și singurul titlu Yamaha a fost adus de Ben Spies în 2009, chiar dacă și alte nume mari au pilotat pentru această marcă, precum Haga, Corser, Toseland, sau Melandri. În 2016, pentru Yamaha vor pilota campionul din 2014, Sylvain Guintoli, și britanicul Alex Lowes, campion BSB în 2013.

Practic, fiecare dintre piloți vine dintr-o tabără. Guintoli va aduce la Yamaha și sponsorul care-i decorează în prezent neperformanta motocicletă Honda, firma italiană de chipsuri PATA. Alex Lowes a fost în 2014-15 pilot Crescent Suzuki, iar echipa tehnică de sub bagheta lui Paul Denning va prelua operațiunea Yamaha, renunțând la modelele Suzuki ce le-au dat atâtea bătăi de cap în ultima vreme.

Legătura dintre Crescent și Suzuki va fi însă un subiect sensibil, de vreme ce firma lui Denning este de zeci de ani un dealer respectabil al produselor Suzuki în Marea Britanie. Tot Denning a fost team manager pe vremea când Suzuki se afla la MotoGP, după ce câștigase titlurile britanice din Supersport și Superbike la finele anilor ’90. Chiar dacă din 2009 încoace Crescent vinde și modele Yamaha sau KTM în Albion, istoria lor cu Suzuki nu se poate compara.

Însă dacă Yamaha va aloca în 2016 resursele potrivite, nimeni nu se îndoiește de abilitatea lui Paul Denning de a furniza rezultatele scontate. Cât despre mondialul de Superbike, acesta avea mare nevoie de implicarea unei uzine, după ce Aprilia și Honda și-au cam pierdut interesul, iar BMW și Suzuki sunt ca și absenți.