BSS Misano: Ferrari domină, Vanthoor scos din cursă

BSS Misano: Ferrari domină, Vanthoor scos din cursă

Penultima etapă din Blancpain Sprint Series a marcat două premiere – prima cursă după căderea serii din istoria campionatului – dar și primele victorii ale echipei Rinaldi în această stagiune. La capătul opus al spectrului se află echipa WRT, profund îngândurată după accidentul suferit de liderul campionatului, atât cel general Blancpain GT cât și cel din BSS, Laurens Vanthoor, în cursa de calificare.

Norbert Siedler a plecat din pole în Ferrari-ul #333 reușind să se apere la startul cursei de calificare de atacurile Nissan-ului #173 Always Evolving Motorsport. GT-R-ul lui Dolby avea să fie cel mai apropiat adversar al lui Siedler pe parcursul primului stint la Misano unde cursa s-a desfășurat după căderea serii.

Oprirea la boxe a schimbat ordinea din spatele Ferrari-ului #333. Dolby a pierdut timp astfel că Lamborghini-ul Huracan #63 aflat la debutul în BSS a urcat până pe doi. Campionul din Lamborghini Super Trofeo, Patrick Kujala, a fost ca o umbră în urma lui Marco Seefried, care însă nu i-a lăsat nicio portiță de trecere pilotului Grasser Racing Team, clasat la 1.3s în urma mașinii Ferrari. Rezultatul a fost unul apreciat de fanii italieni care au savurat duelul Lamborghini-Ferrari.

Startul cursei de campionat de duminică
Startul cursei de campionat de duminică

Incidentul cel mai important al cursei i-a avut ca protagoniști pe Laurens Vanthoor și Jules Szymkowiak. Bentley-ul #83 s-a lovit cu Audi-ul #1 care plecase de pe linia boxelor, Audi-ul WRT lovind frontal zidul de protecție de pe partea dreaptă a pistei. Mașina a fost avariată serios însă Vanthoor a ieșit întreg fiind ajutat de comisari. Acesta șchiopăta însă, la cald, nu s-a știut ce răni a suferit belgianul care se află la șefia BSS și Blancpain GT. Vanthoor a fost supus unor teste amănunțite după ce a ajuns în Belgia natală, descoperindu-se că acesta are piciorul rupt, șoldul fiind și el dizlocat. În aceste condiții, Vanthoor va lipsi de la finala de pe Zandvoort, fiind incapabil să se lupte pentru titlurile puse în joc.

Buhk și Abril, rivalii lui Vanthoor și Frijns la titlul în BSS, nu au profitat de accidentul liderului campionatului, membrii echipajului #84 primind o penalizare pentru o infracțiune comisă în timpul opririi la boxe care a fost aplicată la finele cursei prin adăugarea a 30 de secunde la timpul total al mașinii. Astfel, Bentley-ul HTP a terminat pe 7 în loc de poziția a 3-a spre care se îndrepta.

După penalizarea Continental-ului #84, pe 3 au urcat Mies și Ide cu Audi-ul R8 LM Ultra #2. În urma lor a terminat BMW-ul #77 al echipei braziliene. Pe 9 a terminat Nissan-ul lui Dolby și Walkinshaw, asta după ce mașina căzuse până pe 14 din cauza unor probleme la boxe.

Lamborghini-ul Gallardo R-EX a avut un weekend anonim în Italia
Lamborghini-ul Gallardo R-EX a avut un weekend anonim în Italia

Victoria din cursa de calificare, prima în Blancpain pentru Rinaldi în 2015, a adus pole-ul Ferrari-ului verde și în cursa de campionat. Aceasta s-a desfășurat la amiază și, la start, Huracan-ul lui Kujala a trecut de Seefried. Germanul a revenit însă reușind să treacă de finlandez care apoi a fost presat de Bentley-ul lui Buhk.

Max, plecat de pe 7 în mașina #84, a avut nevoie de aproape 10 minute pentru a trece de Kujala, timp în care Seefried și-a construit un avans comfortabil de peste 4 secunde la vârf.

După opriri, Siedler a revenit în frunte, fiind capabil să se desprindă de Abril, care a trebuit să se mulțumească la final cu poziția a 2-a, la 7s de învingător. Pe 3 a venit Lamborghini-ul GRT al lui Bortolotti care a avut de luptat cu Valdeno Brito pentru ultima treaptă a podiumului.

Vanthoor a suferit un accident serios în cursa de calificare de sâmbătă fiind scos din calculele pentru titlu
Vanthoor a suferit un accident serios în cursa de calificare de sâmbătă fiind scos din calculele pentru titlu

În urma lui Brito, care a terminat pe 4, a venit Nissan-ul GT-R al lui Dolby care a mers impecabil în stint-ul său reușind să treacă de Sergio Jimenez. Brito a fost însă o nucă prea tare pentru Dolby care a trebuit să se mulțumească cu locul 5. Prin clasările pe locurile 7-8, W Racing Team și-a trecut în cont titlul la echipe în BSS cu o etapă rămasă până la tragerea cortinei. La piloți, însă, situația e cu totul alta.

Cum Frijns nu a participat la cursă, Buhk și Abril s-au apropiat la doar 8 puncte de olandezul care poate încă să ia titlul – pe cont propriu. Siedler și Seefried au și ei o șansă la titlu, acuzând un deficit de 17 puncte înainte de ultima etapă din Olanda.

Team Always Evolving au avut parte de un weekend frustrant din ciuda performanței bune a GT-R-ului
Team Always Evolving au avut parte de un weekend frustrant din ciuda performanței bune a GT-R-ului

În cadrul Blancpain GT, Vanthoor este lider cu un avans de 27 de puncte care este mai greu de dărâmat de urmăritorul Buhk, germanul avâns însă o șansă să devină campion dacă are parte de un week-end perfect la Zandvoort. Ar fi o revanșă bine meritată pentru Buhk care a ratat titlul din Blancpain Endurance Series și, respectiv, Blancpain GT în 2013 după ce a fost suspendat, titlurile mergând către echipierul Gotz.

Ultima etapă a stagiunii, de pe Circuit Park Zandvoort, va avea loc în acest weekend, circuitul olandez înlocuind pista stradală din Baku care a fost, în 2013 și 2014, scena finalului de campionat în BSS.