Macau GP 2015: Reuniunea finală pentru elita F3

Macau GP 2015: Reuniunea finală pentru elita F3

S-a publicat lista participanților la cea de-a 62-a ediție a prestigioasei curse de la Macau, care de peste 30 de ani se dispută cu monoposturi de Formula 3. De atunci, doar Edo Mortara a repetat victoria, iar Rosenqvist are același obiectiv în acest an.

Chiar dacă traseul în sine nu favorizează depășirile și cursa este decisă de calificări și accidente, toți protagoniștii seriei europene abia așteaptă să se întreacă în Asia, dat fiind prestigiul și istoria unei întreceri ce poartă titulatura de Grand Prix, chiar dacă nu e pentru mașinile de Formula 1.

După tradiționalele vizite la Pau și Zandvoort, piloții F3 ajung într-un loc pigmentat cu dueluri de legendă, precum cel dintre Schumacher și Hakkinen în 1990. Deschis mașinilor de Formula 3 începând cu anul 1983, primul învingător a fost Ayrton Senna (Theodore). Alte nume cu rezonanță s-au impus aici, dintre care îi amintim pe Gugelmin (1985), David Brabham (1989), Michael Schumacher (1990), David Coulthard (1991), Rickard Rydell (1992), Jorg Muller (1993), Ralf Schumacher (1995), Takuma Sato (2001), Lucas di Grassi (2005) și Mike Conway (2006).

Anul trecut se impunea Felix Rosenqvist, la ultima cursă alături de gruparea germană Mucke. Suedezul revine în acest an cu titlul Formulei 3 în buzunar, iar Prema înscrie trei monoposturi, folosind pentru al treilea an la rând titulatura legendară Theodore. Jake Dennis și Lance Stroll vor fi alături de Rosenqvist așadar la Macau.

Rivalii din 2015 ai suedezului vizează și ei această victorie. Giovinazzi este vârful de lance al celor de la Carlin, care aduc patru mașini. Pe lângă italian, vor mai fi prezenți Russell, Menezes și Ilott. Așadar, Tatiana Calderon va absenta, iar Ryan Tveter a ales să ruleze pentru West-Tec, alături de alt ”transfer”, în persoana lui Sam MacLeod. Charles Leclerc și Alessio Lorandi vor forma perechea Van Amersfoort, în timp ce al treilea pilot al grupării olandeze din F3 europeană, indianul Arjun Maini, va fi singurul reprezentant T-Sport la Macau. Mașina T-Sport va fi motorizată de preparatorul japonez Tomei, baza fiind un propulsor Nissan.

În 2014, T-Sport obținea un podium senzațional grație lui Nick Cassidy. Neo-zeelandezul nu revine nici la T-Sport, nici la Prema, cu care a rulat în ultimele runde din F3 europeană, ci cu formația japoneză TOM’S, pe monopostul cu care se bate la titlu în F3 japoneză. Coechipier îi va fi din nou tocmai rivalul din seria asiatică, Kenta Yamashita. Asaltul japonez la Macau este ajutat și de echipa B-Max, singura rivală notabilă a celor de la TOM’S, care vor veni cu Sekiguchi și Takaboshi. Toda Racing, prezentă în 2014 cu Dan Wells, nu va face deplasarea. Ambele echipe japoneze vin cu motorizare Toyota, asigurând astfel o mai mare varietate față de duopolul Mercedes-VW din Europa.

Dat fiind că seriile de F3 din Marea Britanie și Germania au sucombat, japonezii sunt singurii intruși, iar restul grilei va fi completat de grupări din seria europeană, precum Mucke (Ferrucci și Jensen), Fortec (Fittipaldi, Chang, Cao), Motopark (Pommer, Sette Camara) și Signature (Albon, Boccolacci). Andy Chang de la Fortec se va bucura de o susținere deosebită, de vreme ce este chiar originar din Macau.

În fine, formația Jo Zeller Racing a fost reactivată de către cei de la Mucke, însă conflictul de date cu testul oficial Indy Lights face ca titularul să nu fie Felix Seralles, ci Peter Li. La Double R Racing, pe lângă obișnuitul Matt Solomon, va concura un veteran al cursei asiatice, Alexander Sims. Acesta a îndeplinit condiția de participare (o etapă de F3 – Portimao cu Hitech) și va lua startul pentru a șasea oară în GP.

Așadar, 28 de piloți au fost confirmați pentru acțiunea din perioada 19-21 noiembrie. Din păcate, nimeni din GP2 sau GP3 nu poate să crească nivelul valoric (precum a făcut-o ultima dată Stefano Coletti, de exemplu), dat fiind că s-a decis adăugarea unei runde în Bahrain pentru a suplini pierderea Germaniei, iar datele coincid. Din sfera Formulei 3, singurul mare absent este Max Gunther, care a rupt contractul cu Mucke și nu a găsit alt volan.

În orice caz, dată fiind forma din ultima vreme, Felix Rosenqvist pornește ca mare favorit. El vizează egalarea celor două succese ale lui Edoardo Mortara și eventual recordul pe tur, semnat de același Mortara în 2009.