GP3 Rusia: game Ghiotto, set Ocon

GP3 Rusia: game Ghiotto, set Ocon

După o lungă pauză post-Monza, Esteban Ocon a revenit decis să-i dea replica lui Ghiotto în lupta pentru titlu. Prima manșă nu i-a surâs, însă a limitat pagubele și a contraatacat în cea de-a doua, reducând ecartul la doar două puncte.

Cursa 1

Calificările pe ploaie s-au încheiat cum nu se poate mai bine pentru Ocon, care a semnat primul pole din carieră, în timp ce Ghiotto a fost abia al șaselea, iar Kirchhofer al 16-lea. Însă la start, cei ce ar fi trebuit să-l apere involuntar pe Ocon de ofensiva lui Ghiotto au dispărut în câteva secunde: Tuscher și Ceccon au calat pe grilă, iar Palou și Mardenborough au fost imediat depășiți de către italian. În virajul al patrulea, Ghiotto era deja lipit de liderul Ocon, iar la trecerea prin înșelătorul viraj 12 a mutat câștigător.

În turul secund, Ceccon s-a atins cu colegul Bosak și a atras o scurtă neutralizare, după care Ghiotto s-a distanțat de Ocon, care la rândul său nu a avut vreo emoție din spate. Cei doi au continuat să se lupte de la distanță pentru cele două puncte suplimentare cu care se recompensează cel mai rapid tur, care i-a revenit francezului în penultima buclă. Însă Ghiotto i-a dat o nouă lovitură lui Ocon, care a semnat cel de-al optulea loc 2 consecutiv. Esteban nu a mai învins de la runda inaugurală din Spania, iar blocajul mental al poziției secunde pare a fi o chestiune franceză, pe care o împărtășește și Pierre Gasly.

Podiumul a fost completat de Emil Bernstorff, urmat de Palou și Mardenborough. Galezul a trecut în turul al cincilea de colegul Fuoco, în urma perechii Carlin sosind cei de la Koiranen – Parry și Eriksson. Aceștia au moștenit așadar prima linie a grilei inversate pentru cursa disputată două ore mai târziu, în timp ce Kirchhofer nu a putut recupera mai mult și a încheiat pe 9. Ultimul punct i-a revenit lui Artur Janosz.

Cursa 2

Perechea Koiranen de pe lina I a grilei a avut destine diametral opuse, Eriksson sprintând către victorie, în timp ce Parry s-a afundat în clasament și a abandonat. Cheia cursei au deținut-o cei doi piloți Carlin. Mardenborough a rulat solitar pe locul secund în prima parte a întrecerii, în timp ce Fuoco era presat puternic din spate de Ocon și compania.

Dacă Ferrari caută un nou Schumacher, Fuoco ar putea fi soluția din punct de vedere al împingerii limitelor sportivității, duelul său cu Ocon fiind similar cu atâtea altele purtate de Schumi, precum cel de pe Hungaroring cu Barrichello în 2010. Ocon a fost strâns cu ușa, însă a avut tăria să nu se lase și a trecut printre Fuoco și zid. Pe final, l-a prins și l-a surprins pe Mardenborough în șicana din ultimul sector al turului, unde nu s-a mai văzut vreo depășire în acest weekend. Așadar, la finele manșei, Eriksson a învins, iar Ocon a terminat pe 2 pentru a noua oară la rând.

Fuoco n-a mai pierdut poziții, terminând al patrulea în fața polonezului Janosz, aflat la cea mai bună performanță a carierei. Ghiotto a insistat în încercarea de a trece de Bernstorff, dar a pierdut trei poziții, reușind să recupereze doar una în ultimul tur de la Palou. Italianul de la Trident a încheiat al optulea, în timp ce Ocon a adunat 14 puncte grație locului secund și celui mai rapid tur.

Înainte de Bahrain și Abu Dhabi, doar două puncte îi separă pe Ghiotto și Ocon, în timp ce Bernstorff și Kirchhofer sunt deja la 50, respectiv 52 de puncte de lider. Jimmy Eriksson a urcat pe 5 la general, dar a pierdut orice șansă matematică de a deveni campion în acest an.