BSS Zandvoort: Abril și Buhk devin campioni cu Bentley

BSS Zandvoort: Abril și Buhk devin campioni cu Bentley

În ciuda faptului că grila a fost iar anemică, lupta pentru titluri s-a dovedit a fi cât se poate de spectaculoasă. Ambele curse s-au desfășurat sub un cer senin însă natura îngustă a circuitului olandez a făcut ca loviturile să nu lipsească. Frijns a pus mâna pe titlul Blancpain GT care combină rezultatele din seria de sprint și cea de anduranță, în timp ce Vincent Abril și Maxi Buhk au devenit campioni în seria de sprint.

În urma accidentului de la Misano, Laurens Vanthoor a fost incapabil să concureze la Zandvoort și, deci, a pierdut șansa la titlul din Blancpain GT și cel din Blancpain Sprint. Chiar și așa, belgianul a fost prezent, într-un scaun cu rotile, în boxa echipei WRT pentru a observa parcursul echipierului Robin Frijns care, la primul său sezon complet în cursele de GT, avea șansa de a pune mâna pe două titluri. În ajutorul său a venit Christopher Mies, care i-a ținut locul lui Vanthoor în mașina #1 în timp ce în cel de-al doilea Audi al echipei au venit Frederic Vervisch și Nicki Thiim căci Enzo Ide a fost și el indisponibil. Un alt pilot indisponibil a fost Marco Seefried care s-a aflat în Japonia pentru a pilota mașina Dempsey-Proton învingătoare la GTE-Am. În locul său a venit Jeroen Bleekemolen care, după ce s-a luptat la titlu în 2014, a fost absent în acest an.

Premisele pentru o luptă în 3 la titlu au fost reîmprospătate de rezultatul din calificări: pole pentru Buhk care îl avea alături pe Frijns, cu Siedler în Ferrari-ul Rinaldi pe poziția a 4-a. Frijns pleca cu prima șansă având un avans de 8 puncte în fața lui Buhk și a echipierului Abril, în timp ce Siedler se afla la 15 puncte în urma pilotului WRT. Acest handicap nu era insurmontabil, căci erau puse la bătaie 25 de puncte.

Frijns s-a luptat pentru două titluri însă în final a pus mâna doar pe cel din Blancpain GT
Frijns s-a luptat pentru două titluri însă în final a pus mâna doar pe cel din Blancpain GT

Startul lui Frijns în cursa de calificare a fost cum nu se poate mai prost, acesta pierzând aproape 3 locuri înainte de frânarea pentru Tarzan. Ajuns acolo, Robin se găsea pe exteriorul virajului avându-l pe Siedler în dreptul său. Germanul l-a atins extrem de ușor pe olandez însă contactul a fost îndeajuns pentru ca Audi-ul R8 LMS Ultra cu numărul 1 să piardă aderența, Frijns ajungând în pietriș de unde a reușit să iasă dar a pierdut un tur. Din acel punct, Buhk a mers ceas până la momentul opririi la boxe, fiind urmat de Thiim și Siedler.

După opriri, ordinea s-a păstrat iar Abril s-a putut depărta de Vervisch care a terminat în cele din urmă pe doi acuzând o diferență de 6 secunde. Ferrari-ul Rinaldi #333 nu a terminat, cum era de așteptat, pe ultima treaptă a podiumului și asta din cauza unei penalizări. Bleekemolen a fost obligat să efectueze un drive through, dar nu ca urmare a contactului de la start dintre Frijns și Siedler, ci din cauza unei infracțiuni la boxe. Astfel, olandezul a căzut pe 4 unde a și terminat. Penalizarea Ferrari-ului 458 a promovat pe poziția a 3-a Audi-ul #6 al Team Phoenix care a semnat o cursă curată. Pe 5 a terminat cel de-al 3-lea R8 al Team WRT în timp ce pe 7 s-a clasat cel de-al doilea Bentley al echipei HTP. Rezultatul obținut de Jules Szymkowiak, care a mers excelent în stint-ul său fiind cel mai rapid om de pe pistă pentru o bună bucată de vreme, i-a adus acestuia titlul în Silver Cup. Se dovedește încă o dată ce școală bună este europeanul de Formula 3, care a dat și campionul DTM din 2014 (Wittmann).

Reiter Engineering ar fi putut termina printre primii 5 după un prim stint impecabil al lui Catsburg însă echipa s-a chinuit să prindă roata dreapta spate la boxe astfel că von Thurn und Taxis a terminat abia pe locul 12. Singurul abandon a fost al Audi-ului #4 Team WRT al lui Nash și Stippler.

ISR a marcat cea mai bună clasare a sezonului prin locul 4 din cursa de campionat
ISR a marcat cea mai bună clasare a sezonului prin locul 4 din cursa de campionat

La ora startului în cursa de campionat care avea să decidă învingătorii acestei stagiuni existau două puncte de discuție: mai întâi,  abandonul echipei Rinaldi al cărei motor a cedat în warm-up distrugând șansele lui Norbert Siedler. Apoi erau puse în balanță șansele lui Frijns la titlu, acesta pornind de la coada grilei în urma incidentului de la startul cursei de calificare. Asta în timp ce singurul rival rămas, Bentley-ul #84, pleca din pole position.

Startul a fost haotic, cele două BMW-uri braziliene pierzând controlul și culegând în acest proces și Audi-ul #6 al echipei Phoenix. Incidentul a adus safety car-ul virtual și a ruinat șansele echipei BMW Brasil de a ocupa poziția secundă în clasamentul echipelor. Restart-ul s-a dat fără vreun anunț din partea race control și, în timp ce pe grafică era încă arătat steagul galben, pe pistă s-a fluturat steagul verde care i-a prins pe mulți piloți moțăind. Printre aceștia nu s-au numărat Bonanomi și Mies. Cei doi piloți Audi au pornit imediat ce au trecut de linia de demarcație care se află înainte de intrarea pe breteaua pentru pitlane, în timp ce mulți alții au accelerat abia ulterior. Rezultatul a fost că Bonanomi a preluat conducerea iar Mies a urcat până pe 4 – cu 10 poziții mai sus decât cea de start.

Vincent Abril a fost însă capabil să treacă de Bonanomi, pe exterior în primul viraj, astfel că a intrat din postura de lider la boxe. În urma sa a intrat și Mies care l-a lăsat pe Frijns să se lupte cu forțele proprii pentru titluri. Acesta a ratat ocazia de a-l depăși pe Buhk pe linia boxelor când germanul a calat motorul în momentul plecării, dar suspansul abia aici avea să înceapă. Audi-ul #1 a ajuns rapid din urmă Bentley-ul #84 astfel că cei doi pretendenți la titlu erau unul în spatele celuilalt cu 25 de minute rămase pe ceas.

Siedler nu s-a putut lupta pentru titlu după ce mașina l-a lăsat în warmup-ul de duminică
Siedler nu s-a putut lupta pentru titlu după ce mașina l-a lăsat în warm-up.

Lupta a fost strânsă însă Frijns nu a fost niciodată îndeajuns de aproape pentru a încerca un atac pe un circuit îngust precum este Zandvoort, unde principala locație pentru depășiri este frânarea pentru Tarzan. Tocmai în acel punct, Audi-ul era cel mai în spate pierzând timp încă din trecerea prin penultimul viraj care se negociază cu pedala la fund, Bentley-ul folosindu-se din plin de avantajul dat de viteza de vârf superioară.

Buhk a reușit să nu cedeze presiunii, concentrându-se pe parcursul său în timp ce Frijns era să piardă mașina de sub control în mai multe rânduri dovedind că merge la limita capacităților sale și a mașinii. Dar mersul la limită nu a fost îndeajuns, Buhk trecând în postura de învingător linia de sosire, moment care l-a făcut pe tânărul Abril să izbucnească în lacrimi, acesta fiind primul titlu important cucerit de francez. În urma celor doi a venit Thiim, care a mers pe 3 pe toată perioada stintului său arătând că este capabil cu ușurință să meargă în ritmul celor din fața sa dar situația de fapt nu l-a permis să-l atace pe Frijns.

Vervisch și Thiim au făcut echipă pentru prima oară și au marcat 2 podiumuri
Vervisch și Thiim au făcut echipă pentru prima oară și au marcat 2 podiumuri

Frijns, vizibil decepționat de ratarea titlului, a părut că nu-l mai interesează că titlul în clasamentul combinat Blancpain GT este al său, și că Team WRT s-a impus în clasamentul echipelor atât în BSS, cât și în BES și în clasamentul combinat. Titlul cucerit de HTP este cu atât mai important pentru Buhk care a s-a luptat la titlu și în 2014 dar atunci coroana a mers doar la echipierul Gotz căci Buhk a fost suspendat o etapă după un incident discutabil pe Slovakia Ring – în etapa de ADAC GT Masters, nu BSS. Răzbunarea a venit însă în acest sezon, acesta fiind și primul titlu cucerit de vreo echipă care concurează cu Bentley Continental GT3 în condițiile în care echipa de uzină M-Sport a ratat titlul în BES și în acest sezon.

Singurul eveniment SRO rămas în 2015 este GT World Cup programat în noiembrie pe circuitul stradal Guia din Macau – eveniment care înlocuiește cursa de GT din cadrul GP-ului de la Macau. Acest eveniment este însă de sine stătător motiv pentru care interesul a fost sub așteptările organizatorilor.

Sursă foto: Blancpain GT