WTCC 2016: Salvarea vine de la Volvo?

WTCC 2016: Salvarea vine de la Volvo?

Polestar Cyan Racing va reprezenta interesele Volvo în mondialul de turisme începând cu anul viitor, uzina suedeză aderând la un program pe termen lung cu modelul S60 în specificație TC1.

Chiar dacă multă lume cântă prohodul WTCC pe fondul dominației Citroen din ultimii doi ani și odată cu apariția alternativei TCR, iată că Honda nu părăsește barca, Chevrolet se pregătește să aducă o nouă mașină, Lada a regândit tot proiectul și a venit cu noua Vesta, iar campionatul a fost capabil să atragă un nou constructor – Volvo.

Echipa Pitstops v-a ținut la curent cu evoluțiile Polestar în seria scandinavă de turisme STCC, unde echipa n-a avut rival, obținând 10 victorii din 14 curse. Thed Bjork a devenit campion în dauna coechipierului Fredrik Ekblom și chiar dacă momentan Polestar nu a anunțat titularii pentru campania din WTCC, este de așteptat ca acești doi piloți experimentați și cu o bună cunoaștere a modelului S60 să fie confirmați pentru programul full-time.

Volvo s-a mai implicat în WTCC cu echipa Polestar, vechiul S60 Flexifuel apărând pentru prima dată la Anderstorp, în 2007, pilotat de Robert Dahlgren. Același Dahlgren a venit în următorii trei ani la Brands Hatch cu un C30, în 2009 fiind însoțit și de Tommy Rustad. 2010 a adus și o deplasare la Okayama pentru Dahlgren, înaintea campaniei complete din 2011. Volvo a început sezonul cu un motor TDI de 2000 cmc, apoi a făcut trecerea la 1600 cmc, după modelul Chevrolet-ului dominator.

La finele stagiunii însă s-a tras cortina asupra participării în mondial, pe fondul problemelor financiare ale grupului. De atunci, Volvo nu a activat decât în STCC și în seria australiană V8 Supercars. Anunțul actual vine ca o surpriză, de vreme ce declarațiile oficiale din ultima perioadă indicau o retragere totală din motorsport, direcție care ”nu era conformă cu planul de dezvoltare al mărcii”.

Însă tentația a fost prea mare.