Bursa licitațiiilor: un Jordan învingător revine pe circuite

Bursa licitațiiilor: un Jordan învingător revine pe circuite

Cele mai mari surprize ale deceniului trecut s-au consumat la Interlagos (2003), Hungaroring (2006) și Monza (2008). Fisichella a bifat primul succes din carieră pe un Jordan EJ13, echipa irlandeză fiind deja într-un declin considerabil.

Ploaia și un steag roșu ca urmare a incidentelor lui Webber și Alonso au făcut ca pe podium să urce ca și învingător Kimi Raikkonen (McLaren), clasamentul fiind apoi corectat și Fisichella primindu-și abia la Imola trofeul aferent câștigătorului. În afară de acel succes însă, monopostul EJ13 a fost greu de adus în zona punctelor, Fisichella mai reușind un loc 7 la Indianapolis, iar Ralph Firman un loc 8 în Spania.

Cu 13 puncte la final de an, Eddie Jordan mai avea puterea să se amuze doar când vedea că s-a clasat la doar 3, respectiv 5 puncte de formațiile Toyota și Jaguar, ambele cu puternic sprijin de uzină și buget dublu sau chiar triplu față de micuța grupare a irlandezului.

Foto_4

Monopostul pus în vânzare de Memento Exclusives pentru suma de 420.000 lire sterline este o piesă rară, de vreme ce păstrează cutia de viteze Jordan, dar și motorul Cosworth V10 de la acea vreme. Majoritatea monoposturilor din acea perioadă care încă mai rulează au fost adaptate pentru motoare Judd, mult mai fiabile și cu costuri de întreținere mai rezonabile. Însă puriștii vor căuta tocmai aceste monoposturi pe care procentul de piese originale este cât mai mare.

Mai mult, mașina se vinde cu echipamentul specific al mecanicilor: demaror, preîncălzitoare de pneuri, kit de alimentare cu combustibil, laptopuri și fișiere cu setări particulare. Este de așteptat ca viitorul proprietar să atace circuitele, iar Memento facilitează contactul cu echipe de foști mecanici din F1, care se deplasează la evenimentele de amatori la nevoie.

EJ13_F1_Car_for_Sale