Formula E 2015/16: Competiția tehnologică încinge sezonul doi

Formula E 2015/16: Competiția tehnologică încinge sezonul doi

După un prim sezon cu șasiuri identice, liberalizarea ariilor de progres tehnologic deschide o nouă perspectivă în seria electrică, iar primul contact cu noile monoposturi va avea loc tot pe străzile din Beijing.

Piloți și echipe

Vom avea aceleași 10 echipe, cu câteva modificări strategice. Virgin Racing primește sprijinul uzinei Citroen, vizibilă prin sub-brandul DS. Jarno Trulli a renunțat la calitatea de pilot și rămâne doar ca manager al propriei echipe. Dacă anul trecut am avut două prezențe feminine (Legge și Cerruti) la debutul seriei (însă ambele s-au pierdut pe drum), acum va fi una singură: Simona de Silvestro. Cel mai răsunător nume care s-a alăturat aventurii electrice este primul fost campion de F1 care întră în hora fără fundal sonor: Jacques Villeneuve (Venturi).

Un progres considerabil se așteaptă de la Mahindra, echipă care poate acum să beneficieze de aportul tehnologic al uzinei și l-a transferat pe Nick Heidfeld, deseori printre cei mai rapizi în stagiunea precedentă. Jean-Eric Vergne a ieșit din familia Andretti și a semnat cu DS Virgin, unde-l va înlocui pe alt fost pilot F1 și protejat Red Bull, Jaime Alguersuari. Toți învingătorii de curse din prima stagiune se vor regăsi pe grila de la Beijing.

Monoposturi

Din punct de vedere vizual, diversele soluții tehnice vor fi înglobate în același șasiu Dallara. Cele 10 echipe au primit dreptul de a adopta diverse motoare electrice și cutii de viteze. Bateria produsă de Williams pentru primul sezon rămâne o componentă standard. Dacă multe echipe au rămas și cu motorul dezvoltat de McLaren în primul an, excepția fiind Renault-DAMS cu al său motor (evident) Renault. Cutiile de viteze vor fi extrem de variate: cu o singură treaptă (DS Virgin), cu două (Renault), trei (Venturi) sau patru (Mahindra).

Puterea maximă în regim de cursă crește de la 150 la 170KW (230CP), însă în calificări se va ajunge până la 270CP. Componenta strategică, vitală în cursele de anul trecut, se păstrează grație limitării la 28KW/h în fiecare moment al întrecerii. Pneurile slick tot nu vor apărea pe aceste monoposturi, așa că aderența va continua să fie o provocare.

Calendar

24 octombrie – Beijing (China)
7 noiembrie – Putrajaya (Malaezia)
19 decembrie – Punta del Este (Uruguay)
6 februarie – Buenos Aires (Argentina)
12 martie – se va anunța în curând
2 aprilie – Long Beach (SUA)
23 aprilie – Paris (Franța)
21 mai – Berlin (Germania)
4 iunie – Moscova (Russia)
2/3 iulie – Londra (Marea Britanie)

Iarna pasionaților de motorsport ar fi trebuit să fie mai ușoară odată cu apariția Formulei E. Însă doar primele patru curse vor fi în intersezon, iar între etape vom avea uneori și pauze de o lună jumătate. Apoi, când atenția tuturor se va îndrepta către F1, MotoGP, WEC, DTM și toate celelalte, se va consuma și sprintul electric final, ceea ce e o mutare oarecum neinspirată, la fel ca în primul an.

Monaco și Miami dispar din calendar, dar va apărea etapa de la Paris. Probabil se vor opera modificări la traseele care au fost criticate pentru lipsa oportunităților reale de depășire, iar gazda etapei a cincea rămâne încă neconfirmată. Elvețienii încă mai speră să intre în calendar cu runda de la Lugano.

Însă pentru moment avem toate premisele unei competiții mult mai acerbe în al doilea sezon de Formula E, în care fidelizarea este cuvântul-cheie după ce trece acea curiozitate inițială față de un fenomen nou.