Formula E Beijing: Buemi, cavaler solitar

Formula E Beijing: Buemi, cavaler solitar

Primul hat-trick din istoria Formulei E a fost semnat în etapa inaugurală a sezonului doi de către elvețianul Buemi, care a confirmat previziunile dinaintea cursei. Heidfeld a adus Mahindra pe podium, în spatele lui di Grassi.

Ziua de sâmbătă a început promițător, de vreme ce Renault e.dams nu a mai dominat sesiunile de antrenamente cu un ecart de două secunde față de urmăritori, așa cum se întâmplase în ziua precedentă de teste. Dragon Racing, ABT, DS Virgin și Venturi păreau să-și dispute postura de best of the rest. În calificări, Jean-Eric Vergne a reușit să se intercaleze între Buemi și Prost, iar cele două monoposturi Mahindra s-au apropiat de fruntea grilei. Grupul de 18 avea un codaș surpriză, în persoana campionului Nelsinho Piquet, cu probleme mecanice.

Buemi, Vergne, Prost, Heidfeld și di Grassi au inaugurat noul concept Superpole, în urma căruia elvețianul de la Renault e.dams și-a confirmat plecarea din pole, însă Vergne a fost marele perdant și a căzut până pe 5. Nico Prost a completat prima linie, cu Heidfeld și di Grassi la pândă.

Cursa

Nick Heidfeld a plecat excelent și a ajuns să amenințe liderul, însă odată ce Buemi a respins atacul din primul viraj nimeni nu i-a mai putut pune în pericol poziția. Mașina a rezistat perfect și doar strategia care l-a făcut să oprească pentru schimbul obligatoriu ceva mai devreme decât concurența l-a făcut să rateze marcarea unui Grand Slam, pentru care era nevoie să conducă toate tururile. Loic Duval i-a răpit această onoare, fiind lider pentru un tur la jumătatea cursei.

Lucas di Grassi a declarat că nu putea obține mai mult de locul secund, o performanță în sine de vreme ce a avut de luptat pentru a-i rezista lui Nico Prost pe al doilea monopost e.dams. Însă Prost a avut neșansa ca un fender din spatele roții să se desprindă și să-i afecteze eleronul, iar comisarii i-au arătat steagul negru cu portocaliu în pofida faptului că nu devenise mai lent și purta un duel fantastic cu Heidfeld pentru poziția a treia, fără consecințele dramatice de la întâlnirea celor doi de acum 12 luni.

Pe final, Heidfeld a respins atacurile perechii Dragon, cu Duval și d’Ambrosio dornici să-i răpească locul pe podium. Al șaselea a sosit Oliver Turvey, autor al unei curse excelente cu plecare de pe 15. Totuși, între Turvey și liderul Buemi a fost un ecart abisal la final, de aproape 40 de secunde. Toate cele nouă echipe prezente la start au adus câte un monopost în puncte, printre cei recompensați fiind și debutanții Berthon (P8) și Frijns (P10).

Daniel Abt a ieșit din top 10 din cauza unui unsafe release, iar piloți cu pretenții, precum Bruno Senna sau Jean-Eric Vergne nu au punctat. Jacques Villeneuve s-a clasat la un tur de lider, iar Piquet Jr a continuat să aibă probleme tehnice. Antonio Felix da Costa și Simona de Silvestro au avut și ei prestații scurtate la debutul sezonului al doilea de Formula E, un real succes prin prisma celor 76.000 de fani prezenți în parcul olimpic din Beijing.

Peste doar două săptămâni va avea loc runda a doua din Malaezia, la Putrajaya.