FIA propune motorul alternativ pentru F1

FIA propune motorul alternativ pentru F1

FIA a cerut găsirea unei soluţii pentru acceptarea unui motor alternativ la actualul PU hibrid. Se încearcă atragerea unor noi motorişti care să nu fie speriaţi de costurile exorbitante de producţie şi dezvoltare. În plus, crearea unui motor alternativ, mai ieftin, ar putea fi benefică pentru F1 întrucât echipele mici ar putea supravieţui din punct de vedere financiar.

Deşi nu a stabilit un preţ maxim pentru motoarele alternative, FIA a făcut publice o serie de constrângeri tehnice ce trebuie respectate de viitorii motorişti.

Cerinţe tehnice:

  • Motor V6 turbo, cu o cilindree de 2,5 litri (sau mai puţin). Puterea să fie mai mare de 640 KW (850 CP). FIA precizează că pentru calificări şi cursă, puterea ar putea fi limitată la 530 KW (710 CP);
  • Masa totală a motorului să nu depăşească 135 kg;
  • Motorul nu va avea limitări în ceea ce priveşte numărul de turaţii/minut, durata de viaţă sau debitul de combustibil;
  • Motorul nu va lucra împreună cu un sistem electric (hibrid);
  • Sistemul hidraulic va fi identic cu cel impus celorlalţi participanţi;
  • Sistemul electronic de management al motorului va trebui să fie cel standard (ECU). Acelaşi lucru este valabil şi pentru sistemele de monitorizare şi înregistrare a parametrilor.

Federaţia mai spune că eventualii motorişti vor avea anumite libertăţi.

  • Pot folosi 1 sau 2 sisteme turbocompresoare.
  • Turbinele folosite trebuie să poată funcţiona la regimul maxim de presiune impus de FIA.
  • Inginerii au libertate totală în proiectarea arborelui cotit şi a sistemului de admisie şi evacuare, deşi aici există două limitări. Lungimea totală a arborelui cotit este impusă şi nu se permite un sistem de evacuare variabil.

FIA cere eventualilor doritori să poată detaşa 5 ingineri fiecărei echipe căreia îi furnizează motorul şi să poată furniza destule motoare pentru 20 de Mari Premii şi 5000 de kilometri de teste.

Potrivit comunicatului, doritorii se pot înscrie până pe data de 23 noiembrie, iar la înscriere trebuiesc aduse documente care să ateste capacităţile financiare şi de de producţie.

Vestea că FIA ar impune apariţia unor motoare alternative pe piaţă nu a rămas fără ecou în paddock. Este clar că producători precum Mercedes sau Ferrari se opun unei astfel de măsuri, dar există zvonuri care spun că FIA ar merge mai departe cu acest plan invocând motive de forţă majoră, caz în care un eventual drept de veto din partea Ferrari sau Mercedes ar fi nul.