FIA GT World Cup Macau: Maro Engel și Mercedes campioni

FIA GT World Cup Macau: Maro Engel și Mercedes campioni

Prima ediție a GT World Cup, eveniment din cadrul Macau Grand Prix care a inclus și o etapă din TCR și clasica cursă de monoposturi de Formula 3, a fost un succes conform lui Stephane Ratel. În realitate, unele din promisiunile organizatorilor nu s-au adeverit iar cursele au fost cam șterse, dar pentru Maro Engel, câștigătorul ambelor curse, chiar că a fost un succes!

Week-end-ul perfect al lui Engel a fost pe cale să nu înceapă, germanul lovind SLS-ul destul de serios în calificări, astfel că echipa AMG-HWA a lucrat toată noaptea dintre vineri și sâmbătă reparând mașina sa dar și cea a echipierului Renger van der Zande care a suferit un accident similar. După ce mecanicii s-au folosit de piesele de pe un Mercedes expus la un hotel din apropiere, ambele mașini au fost pregătite pentru cursa de calificare de sâmbătă care a precedat-o pe cea principală de duminică.

Rene Rast s-a clasat pe podium în cursa principală
Rene Rast s-a clasat pe podium în cursa principală

Stefan Mucke, care a lipsit de la finala WEC din Bahrain pentru a participa la Macau, a plecat perfect în cursa de calificare, fiind urmat de Maro Engel care a trecut la start de Edoardo Mortara, cvintuplul câștigător al cursei din Macau participând cu un R8 LMS nou. După doar 3 tururi cursa a fost neutralizată ca urmare a accidentului Continental-ului #8 Absolute Racing pilotat de Adderly Fong. După 6 bucle în urma safety-car-ului, s-a fluturat din nou steagul verde, restart-ul lui Mucke fiind considerat periculos de către Engel care a fost nevoit să-l evite pe conaționalul său care a accelerat, pentru ca apoi să frâneze înainte de a accelera din nou.

Remarca lui Engel avea să se dovedească justă, stewarzii penalizându-l după finalizarea cursei pe Mucke prin adăugarea a 10 secunde în plus timpului său. Astfel, germanul, care câștigase cursa în fața lui Engel și a lui Mortara, a fost aruncat pe 3, în fața lui Renger Van der Zande care a terminat pe 4 în cel de-al doilea SLS AMG-HWA. Pe 5 s-a clasat Rene Rast, care l-a înlocuit pe Laurens Vanthoor în R8-ul LMS adus de Team WRT, în timp ce Richard Lyons a venit pe 6 pentru Kraft-Bamboo Racing. Earl Bamber, pe un Porsche 997 GT3-R, a terminat pe 7 în fața lui Darryl O’Young, al doilea pilot Craft-Bamboo.

Cursa principală a fost controlată de Maro Engel. Germanul, care a fost atacat la început de Edoardo Mortara a fost apoi ajutat și de echiperul Van der Zande care a urcat pe 2 și l-a blocat pe Mortara și mai apoi pe Mucke. Momentul fierbinte al cursei a fost duelul dintre Van der Zande și Mucke, olandezul lovind însă glisierele în turul 13. Mucke a fost surprins și asta le-a permis lui Rast și Mortara să treacă în virajul Lisboa.

Aston-urile au fost conduse de cel al lui Mucke care a terminat pe 3 în cursa de calificare
Aston-urile au fost conduse de cel al lui Mucke care a terminat pe 3 în cursa de calificare

Finalul ar fi trebuit să fie electrizant însă accidentul lui Vutthikorn Inthraphuvasak a adus safety car-ul pe pistă. Mai apoi, sub safety car, John Shen și-a zdrobit 911-le de glisiere, incident care a adus steagul roșu după doar 16 tururi completate.

Astfel, Engel a terminat primul, urmat de Mortara și Rast. Acest podium nu a fost definitiv, Mortara primind o penalizare pentru că a furat startul. Rast a urcat în acest mod pe poziția secundă cu Mucke pe 3 și Van der Zande pe 4. Olandezul a fost și după această cursă nemulțumit, acuzându-l pe Mucke că l-a lovit în repetate rânduri, spunând că i-a îndoit suspensia spate. Trecând peste aceste incidente, rezultatul celor doi piloți AMG-HWA a fost îndeajuns pentru ca Mercedes-Benz să câștige titlul producătorilor în timp ce, evident, Engel l-a câștigat pe cel al piloților.

Rezultate din cursa principală aici

Surse foto: Team Phoenix, Craft-Bamboo Racing