WTCC Qatar: Loeb sau Muller vicecampion?

WTCC Qatar: Loeb sau Muller vicecampion?

Ultimul weekend din noiembrie nu trage cortina doar asupra Formulei 1, ci programează și finala mondialului de turisme în Qatar. Vicecampion va fi un alsacian din tabăra Citroen, însă rămâne de văzut care dintre ei.

Sebastien Loeb a aflat cu stupoare în urmă cu doar câteva zile că Citroen nu mai contează pe el în programul WTCC pentru 2016, când vor fi aliniate doar două mașini pentru actualii săi coechipieri, Pechito Lopez și Yvan Muller. Recordmanul raliurilor avea un plan bine pus la punct, socotit pe trei ani. În primii doi s-a achitat de sarcină (2014 – 2 victorii, P3 la general, 2015 – 4 victorii, P2 momentan) și spera să atace titlul în al treilea, dar planurile creionate de PSA i-au tras preșul de sub picioare.

Desigur, rămâne opțiunea de a ataca mondialul de turisme cu un C-Elysee privat, înscris chiar de propria echipă, însă la cât de neplăcută a fost despărțirea este foarte probabil ca Loeb să nu-și mai dorească să se afle la volanul unui Citroen. Iar un transfer la altă echipă iese din discuție, deoarece nici în 2016 nu se estimează o schimbare a raportului de forțe din WTCC. Pe de altă parte, Loeb continuă relațiile cu concernul PSA, urmând să ruleze în Raliul Dakar pe un Peugeot, așa că nu-și permite să treacă la Honda, de exemplu. Cu alte cuvinte, pare capăt de drum în turisme pentru Seb, după doi ani de apprentissage.

Ghinioanele suferite de Yvan Muller în dubla manșă din Thailanda, unde nu a putut să parcurgă niciun tur complet din pricina incidentelor în care a fost implicat la ambele starturi, au dus la o rocadă pentru locul secund în clasamentul piloților. Loeb a bifat un loc secund și victoria în manșa a doua, trecând în fața lui Muller cu cinci puncte. În condițiile date, Seb este extra-motivat să încheie sezonul pe locul secund, înaintea celui care l-a ajutat timp de aproape doi ani să descâlcească misterele pilotajului rapid pe circuit. E ca un examen.

În 8 din primele 11 weekenduri, Yvan Muller a punctat mai bine decât Loeb. Doar faptul că are două zero-uri în plus în dreptul său face ca Loeb să fie în fața sa la general, așa că este de așteptat ca Muller să-și poată etala plusul de viteză în condiții normale. Startul manșei secunde, cu grila inversată, ar putea fi momentul decisiv în această dispută intra-alsaciană, unde adesea Muller n-a ieșit cu mașina întreagă din primele contacte.

Pentru Loeb mai există o miză secundară în finala ce va avea loc, în mod atipic, vineri (spre a nu se suprapune cu F1). Mehdi Bennani se află la doar șapte puncte de liderul ierarhiei piloților independenți, Norbi Michelisz. Ar fi o mare realizare ca Sebastien Loeb Racing să obțină acest titlu în primul an de WTCC, chiar dacă Bennani a subperformat în 2015 pe o mașină net superioară față de Honda lui Michelisz.

Iar dacă tot vorbim de Honda și de pilotul maghiar, acesta a fost din nou mai rapid decât Tiago Monteiro în acest an, iar faptul că a surclasat un pilot al uzinei ar trebui să le dea de gândit celor de la JAS. Între cei doi este o diferență de un punct înaintea finalei, iar Honda a anunțat că nu va face apel la decizia de a-l exclude pe Monteiro din manșa anterioară, pe care o câștigase. Așadar, nu doar între Citroen-uri vom avea o luptă, ci și între doi piloți Honda. Tarquini este la 17 puncte de Michelisz, așa că nici el nu poate fi sigur de poziția sa finală ca lider al grupului pe modele japoneze.

Mergând ceva mai în spate în pluton, nici titlul neoficial de ”prim-pilot Chevrolet Cruze” nu este decis. Tot un singur punct îi separă pe Tom Chilton și Hugo Valente, ambii fiind extrem de predispuși la incidente și abandonuri implicite. Așadar, va fi mai degrabă o luptă pentru supraviețuire, între doi piloți care nu prea au arătat că știu să ruleze doar pentru a aduna câteva puncticele.