WTCC 2016: Bennani continuă cu Loeb Racing

WTCC 2016: Bennani continuă cu Loeb Racing

Cu două zile înaintea finalului de sezon, Mehdi Bennani a primit votul de încredere din partea echipei sale actuale, fiind confirmat pentru stagiunea următoare. Marocanul ar putea răspunde cu titlul independenților în Qatar.

Sebastien Loeb Racing a făcut mutarea din cursele GT către mondialul de turisme la începutul acestui an, devenind totodată prima echipă privată ce folosește un model Citroen C-Elysee, mașina dominatoare a sezonului. Totuși, Mehdi Bennani a fost departe de cele patru modele de uzină, în pofida experienței sale net superioare în WTCC comparativ cu Loeb sau Ma Qing Hua. Bennani se află în prezent în urma a trei piloți Honda la general, care au dispus de un material net inferior în 2015. Lupta marocanului se dă însă cu Norbi Michelisz, pentru trofeul Yokohama, conferit celui mai bun pilot independent.

Chiar dacă nu va reuși să surmonteze în cele două manșe de pe Losail International Circuit cele 7 puncte care-l separă de maghiarul de la Honda, Bennani a primit a doua șansă de a lua cu asalt ierarhia independenților. Pentru un pilot ce se bucură nu doar de o mulțime de fani în țara sa, ci și de un buget consistent grație companiilor marocane dornice să se asocieze cu singura valoare internațională certă pe care au dat-o în motorsport momentan, continuitatea în WTCC nu este o problemă.

Mai interesant este faptul că Dominique Heintz, co-fondatorul SLR, a anunțat faptul că operațiunea se va extinde în 2016, fiind de așteptat ca încă una sau două mașini să fie înscrise în mondial de către francezi. Uzina tocmai a eliberat două șasiuri, anunțând că la anul va conta doar pe Lopez și Muller, așa că modelele pilotate acum de Loeb și Ma ar putea fi achiziționate de către SLR. Însă cine le va pilota?

Orice pilot din plutonul actual ar dori să aibă în 2016 un C-Elysee, așa că Loeb și Heintz ar putea să meargă pe principiul ”cine dă mai mult”. N-ar trebui totuși exclusă posibilitatea ca Loeb însuși să cocheteze cu ideea de a duce la bun sfârșit planul său pe trei ani în WTCC, chiar dacă uzina a renunțat extrem de ușor la el. Să bați uzina cu propria echipă ar fi o dulce răzbunare, însă Loeb nu prea ar mai vrea să piloteze un model Citroen după ultimele evenimente. În următoarele săptămâni se vor lămuri și aceste aspecte.