GP2 Abu Dhabi Cursa 1: Record de victorii pentru Vandoorne

GP2 Abu Dhabi Cursa 1: Record de victorii pentru Vandoorne

La ultima sa cursă principală, campionul deja încoronat al sezonului 2015 a depășit borna celor 10 succese all-time pe care o împărțea cu Pastor Maldonado. Marciello, pe strategia alternativă, a sosit al doilea în fața lui Mitch Evans, care-și continuă revirimentul.

Câteva miimi de secundă i-au adus lui Pierre Gasly un nou pole position, însă în urma sa erau cei trei ocupanți ai podiumului din cursa de sîmbătă disputată cu o săptămână înainte – Vandoorne, Evans și Lynn. Cele mai importante dueluri ce se prefigurau erau pentru poziția secundă la echipe, unde DAMS avea o șansă bună, conform clasărilor pe grilă, să reducă ecartul față de Racing Engineering (Rossi P7, King P8) și pentru locul al treilea în ierarhia piloților, unde Sirotkin (P12) era vizat de Haryanto (P6) și mai ales Mitch Evans. Neozeelandezul avea însă de recuperat 19 puncte până la rus și 12 până la indonezian.

Cursa a început cu un start bun pentru Gasly, care a profitat de lipsa de incisivitate a lui Vandoorne pentru a-și păstra șefia în primul viraj. Marciello (P5) era singurul din primii șapte care optase pentru gumele medii la plecarea în cursă, iar aderența redusă a acestora l-a făcut să piardă patru locuri. Gasly a început să simtă presiunea când s-a dat verde la DRS în turul al treilea și după încă o buclă a cedat în fața lui Vandoorne în virajul 7. Cea de-a doua zonă DRS l-a aruncat pe trei, Evans fiind imediat la atac pentru a nu-l pierde pe belgian.

La fel ca anul trecut, după 4-5 tururi gumele supersoft s-au distrus, însă oprirea nu era posibilă înainte de finele turului al șaselea. Astfel, Marciello, King și Markelov au început să recupereze poziții, iar de cum s-a deschis linia standurilor liderii s-au năpustit. Ordinea boxelor a făcut ca Evans să trebuiască să aștepte trecerea a trei monoposturi, după ce mecanicii au fost ceva mai lenți decât normal. Astfel, Vandoorne a ieșit cu un avans liniștitor, în timp ce Evans era urmat de Gasly, Haryanto și Rossi.

Veștile proaste pentru Gasly au continuat, acesta primind și o penalizare cu cinci secunde pentru viteză excesivă la standuri, francezul continuându-și declinul prin pierderea unei poziții în fața lui Alex Rossi. Vandoorne a prins traficul din urmă în poziții ideale pentru a nu pierde timp, reușind să aibă mereu timpi competitivi în duelul său de la distanță cu Marciello. Italianul a intrat în turul 26 din totalul de 31, însă gumele supersoft cu care ar fi trebuit să dea atacul final pentru victorie n-au ținut nici măcar atât și în ultimul tur pilotul Trident a fost nevoit să-și apere locul 2 în fața lui Evans, talonat de Rossi.

Gasly a salvat un loc 5, iar Jordan King a rezistat în ultimul tur pe supersofturi în fața lui Haryanto și Lynn, care vor ocupa prima linie a grilei inversate pentru manșa secundă. Ultimele puncte le-au revenit lui Negrao și Berthon, ambii reușind curse curate și depășiri frumoase pentru a-i retrograda pe obișnuiți ai clasărilor în top 10 precum Sirotkin, complet absent, sau Arthur Pic, în nota obișnuită de platitudine a sezonului curent. Artem Markelov ar fi putut termina foarte bine, fiind al doilea pe strategia alternativă după Marciello la jumătatea cursei, însă o problemă tehnică l-a constrâns la abandon.

Așadar, DAMS a plecat cu ambele monoposturi din fața celor două modele Racing Engineering, însă a făcut tot posibilul pentru a pierde cât mai mult – Gasly și-a uzat supersofturile la început și a fost prea rapid pe linia standurilor, iar Lynn a fost victima strategiei deoarece nu putea intra în același tur cu coechipierul său. Rossi a trecut de ambii, iar King a terminat în fața lui Lynn. Astfel, gruparea spaniolă este aproape sigură de locul secund la final de an, cu 25,5 puncte avans în fața francezilor lui Driot și Arnoux. Mâine se pot acorda 29 de puncte (15+12+2).

Mitch Evans s-a achitat de sarcină și a redus drastic ecartul ce-l separa de locul al treilea la general, pe fondul contraperformanței lui Sirotkin. Rusul mai are un singur punct avans în fața lui Haryanto și patru față de neozeelandezul aflat pe cai mari. Dacă va fi ca Evans să-și încununeze recuperarea de pe final de sezon, trebuie să-l surclaseze pe pistă pe Haryanto în manșa de sprint.

Însă performerul zilei a fost încă o dată Stoffel Vandoorne, cel mai dominator campion pe care l-a dat seria GP2 în 11 ani de existență. Belgianul a stabilit recordul de victorii într-un sezon (7) și all time (11), lipsindu-i doar rarisima dublă victorie în același weekend. Pilotul ART Grand Prix are mai multe puncte decât următorii doi la general împreună, iar peste ani primul lucru pe care ni-l vom aminti despre actuala stagiune este modul în care a pilotat în acest an. Fără greșeală.