WTCC Qatar: Michelisz câștigă Trofeul Yokohama

WTCC Qatar: Michelisz câștigă Trofeul Yokohama

Finala nocturnă din Qatar avea două mize: numele vicecampionului și învingătorul în ierarhia independenților. Ambele dispute s-au tranșat cu un ecart infim, beneficiarii fiind Yvan Muller și Norbi Michelisz, în timp ce perdanții s-au numit Sebastien Loeb și angajatul său, Mehdi Bennani.

Calificările au scos din nou în evidență calitatea celui ce și-a revalidat titlul mondial în 2015, Pechito Lopez reușind un timp excepțional de pole, cu jumătate de secundă mai bun ca oricine altcineva. Mehdi Bennani avea ascendent moral în fața lui Michelisz pe grila primei curse, însă inversarea primilor 10 răsturna situația în cea de-a doua.

Cursa 1

Precauția nu a caracterizat prea des plutonul din WTCC în acest an, incidentele din primul tur fiind la ordinea zilei. Acesta era și principalul motiv pentru care Yvan Muller nu tranșase disputa cu Loeb înaintea finalei qatareze. Însă pe final de an, nimeni nu și-a mai dorit să îngroașe factura de reparații, dat fiind că mizele erau simbolice pentru majoritatea participanților. Astfel, Jose Maria Lopez a sprintat nestingherit spre o nouă victorie, urmat de (alteori sălbaticii) Bennani și Valente. Celelalte trei Citroen-uri de uzină n-au prins podiumul, terminând în ordinea Loeb – Ma – Muller. Astfel, duelul alsacienilor urma să continue în manșa secundă, cu Loeb la adăpostul unui avans de 12 puncte în raport cu Muller. Norbi Michelisz a sosit al șaptelea și al treilea dintre independenți, păstrând șefia în clasamentul specific în pofida victoriei lui Bennani. În manșa a doua însă maghiarul pleca din fața marocanului, care avea nevoie să treacă de rivalul său pe pistă pentru a-i subtiliza coroana.

Cursa 2

Tom Coronel a suferit pierderi de ulei ce n-au putut fi remediate în timp util pentru ca olandezul să-și poată lua locul pe poziția secundă a grilei, lăsându-l pe polemanul de conjunctură John Filippi singur pe prima linie. După un start mai agitat, marcat de un acroșaj în partea din spate a plutonului și de anticiparea plecării de către emoționatul Filippi, situația a fost înghețată cu Yvan Muller lider în fața chinezului Ma. Norbi Michelisz și-a meritat trofeul Yokohama, ținând cu dinții de locul al treilea în fața mai rapidelor modele Citroen ale lui Loeb și Bennani. Pechito Lopez a fost lovit la start și a revenit pas cu pas până pe 8, în spatele lui Valente și Tarquini.

Sebastien Loeb a eșuat în tentativa sa de a trece de Michelisz, iar asta l-a costat locul secund la general. Muller i-a luat fața pentru un singur punct, iar Loeb ar putea să-și înece amarul alături de pilotul echipei sale de client, Mehdi Bennani. Nici acesta n-a găsit o cale de a trece de maghiarul de la Honda, iar speranțele sale pentru un trofeul al independenților trebuie amânate pentru 2016. Uzina Citroen termină cu un rezultat istoric, plasând cei patru piloți pe primele locuri la general, iar Tarquini a rezistat ofensivei lui Michelisz și a rămas best of the rest.

Nasser Al-Attiyah a terminat ambele manșe pe traseul de casă, însă punctele au fost un obiectiv prea îndrăzneț pentru un pilot care nu avea nicio experiență preliminară pe modele cu tracțiune față, de vreme ce atât în raliuri, cât și în cursele pe circuit cu modele de cupă Porsche nu dispune de așa ceva. Așadar, un sportiv polivalent și-a arătat din nou clasa.

Va urma un intersezon agitat, în care așteptăm anunțurile Volvo și Sebastien Loeb Racing în primul rând. Apoi ne putem pregăti pentru un ultim an de dominație Citroen, cu doza de optimism dată de reducerea efortului uzinei de la 4 la doar 2 mașini. Așadar, cel puțin un loc pe podium se va juca în 2016 în spatele învingătorilor de astăzi, Lopez și Muller.