Charles Leclerc, impresionant la debutul în GP3

Charles Leclerc, impresionant la debutul în GP3

După un sezon entuziasmant în Formula 3 europeană încununat cu titlul de debutantul anului și mai multe laude în urma prestație de la Macau, monegascul Leclerc a sondat la început de decembrie posibilitatea mutării în GP3 pentru 2016.

Din mai multe puncte de vedere, pasul firesc pentru Charles ar fi GP3. Pe de o parte, atâta timp cât nu intră în calculele Prema (pentru care calul de bătaie în 2016 va fi Stroll), titlul în Formula 3 europeană ar fi extrem de greu de obținut. Practic, ceea ce a reușit cu Van Amersfoort sau prestațiile lui Giovinazzi de la Carlin reprezintă o maximizare a oportunităților apărute împotriva colosului Prema, care dă campionii an de an.

Mai mult, Leclerc este manageriat de către Nicolas Todt, fiul președintelui FIA fiind acționar la gruparea ART Grand Prix, care activează în GP3, GP2 și DTM. Așadar, mutarea ar fi extrem de naturală și nu se pune problema ca monegascul să semneze cu vreo altă echipă decât ART, formație care se află în aceeași postură ca și Prema în F3: multiplă campioană a seriei, adesea dominatoare.

Așadar, Charles a revenit pe 2 decembrie în cadrul ART Grand Prix, grupare pentru care mai rulase în karting în 2012-13. La volanul monopostului #5 pe care l-a pilotat pe parcursul stagiunii 2015 germanul Marvin Kirchhofer, a terminat sesiunea matinală pe locul al zecelea. Însă alocarea de pneuri medium noi per pilot pentru cele trei zile era de doar șapte și Leclerc a fost primul dintre cei ce au ales să monteze un singur set în respectiva sesiune. După-amiază, gata cu adaptarea la noua mașină: uc gume noi, el a reușit cel mai bun timp, cu aproape jumătate de secundă mai rapid ca Antonio Fuoco, un pilot ce vine după un an pe respectivul monopost. Mai mult, reperul lui Charles era cu 282 miimi mai rapid ca timpul de pole semnat de Ocon cu câteva zile în urmă.

12304441_10153415008914794_3126101190584323831_o

Ziua a doua a adus o mică schimbare, monegascul testând echipamentul celor de la Arden cu care impresionase Emil Bernstorff de-a lungul campaniei din GP3. În același timp, pe monopostul ART Grand Prix a evoluat Nyck de Vries, alt mare talent al ultimilor ani. Dimineață, Leclerc a aplicat aceeași strategie de a utiliza un singur tren de gume noi și a terminat al treilea, în timp ce de Vries a fost abia al 12-lea. După-amiază au fost mici probleme tehnice cu accelerația și timpul nu s-a îmbunătățit.

12303934_10153411201204794_6878965370241578555_o

În fine, ultima zi a fost și cea mai spectaculoasă. Revenit pe monopostul #5 al celor de la ART, Charles a semnat încă de dimineață un nou record al circuitului Yas Marina: 1.55.115. După pauza de prânz a continuat ofensiva și Leclerc a găsit resurse pentru a coborî sub 1m55 – întâi cu un 1.54.722, apoi cu reperul absolut de 1.54.571. Aproape o secundă căzuse de la timpul de pole semnat de Esteban Ocon.

Este Leclerc pregătit pentru GP3? Categoric da, după ce a fost starul celor trei zile de teste.

Este GP3 cea mai bună variantă pentru el în 2016? Din nou, răspunsul este da.

We have a match.

12308024_10153415007879794_1758235868759400263_o