Formula Renault 2.0 a avut un an excepțional

Formula Renault 2.0 a avut un an excepțional

La aniversarea celor 45 de ani de la debutul categoriei, Formula Renault 2.0 a rămas o piatră de hotar în afirmarea tinerilor ce fac tranziția din karting înspre monoposturi, iar protagoniștii stagiunii sunt nume de ținut minte.

2015 a programat patru serii importante cu monoposturi de Renault 2.0: Eurocupa, cele două sub-campionate europene NEC (nord) și ALPS (sud), dar și debutul noii mașini în seria asiatică.

După ce anul trecut a stat sub semnul dominației totale a lui Nyck de Vries, pe care doar oaspetele ocazional Charles Leclerc l-a putut deranja din când în când, Eurocupa a fost mult mai echilibrată în 2015. Louis Deletraz, fiul lui Jean-Denis, a plecat ca din tun, cu 4 pole-uri și 3 victorii în primele 3 weekenduri de cursă din totalul de șapte. Însă elvețianul n-a putut continua pe acest val de încredere și contingentul britanic a recidivat prin manșe adjudecate de Hughes, Aitken și Barnicoat. Imixtiunea francezului Hubert și prestațiile tot mai solide ale elvețianului Kevin Jorg au făcut ca în finala de la Jerez să ajungă șase piloți cu șanse la titlu.

Cu doar o săptămână înainte de showdown, Jack Aitken a demonstrat importanța faptului că există mai multe competiții cu aceste monoposturi de 2.0, concurând la Jerez în seria ALPS. Chiar dacă s-a bătut și pentru acel titlu, dar l-a pierdut în detrimentul conaționalului Jake Hughes, acomodarea i-a folosit și Aitken a fost de departe cel mai pregătit în finala Eurocupei, adjudecându-și titlul în fața lui Deletraz și Jorg.

Pentru Louis Deletraz au fost însă două premii de consolare la final de 2015: titlul din seria NEC, obținut la pas, cu 9 victorii din 16 etape și premiul pentru juniorul anului în programul BMW dedicat competițiilor de turisme și GT-uri. Elvețianul a primit șansa de a rula pentru prima oară pe un model DTM în testul de la Jerez și este unul dintre cei mai curtați piloți în intersezon.

În cele trei serii europene au mai impresionat japonezul Ukyo Sasahara și rusul de origine armeană Matevos Isaakyan, cu prestații incredibile pe un monopost pregătit de o echipă de rang secund, JD Motorsport. Liderii de la Koiranen au fost cu ochii pe el și i-au oferit spre finele anului șansa de a debuta în GP3, iar Isaakyan nu a dezamăgit și se pregătește de un sezon complet în această serie în 2016.

În fine, departe de tumultul european s-a disputat și stagiunea asiatică, unde canadianul Maxx Ebenal a rămas în campionat cu obiectivul declarat de a-și apăra titlul. El a început cu dreptul, însă după primele două manșe de la Zhuhai s-a dezlănțuit britanicul Dan Wells: 10 victorii în următoarele 10 starturi și titlul a venit firesc. Ebenal a pierdut și locul secund la general în detrimentul australianului Garnet Patterson, campion de Formula 3 al Australiei în 2014.

Formula 3 europeană sau GP3 sunt destinațiile cele mai populare după Renault 2.0, așa că n-au surprins nici anunțul racolării lui Ben Barnicoat de către Prema și nici prestațiile excelente ale lui Aitken și Jorg în testele post-sezon din Abu Dhabi pe monoposturile de GP3. Nici noua formulă 3.5 V8 nu este de neglijat, însă acest pas major s-a dovedit dificil chiar și pentru Nyck de Vries, așa că i-ar putea liniști pe alți doritori.

În orice caz, vreo 10 nume din Renault 2.0 sunt destinate să strălucească în 2016 și ulterior.