Brumos Automotive a fost vândut

Brumos Automotive a fost vândut

Brumos Racing, unul dintre cele mai sonore nume din peisajul curselor pe circuit din America de Nord, este pe punctul de trece definitiv în filele istoriei. Celebrul showroom din Jacksonville, Florida, alături de șase alte stabilimente Porsche de sub umbrela Brumos vor fi cumpărate de Field Automotive, o companie independentă cu bazele tot în Florida.

La mai bine de patru decenii de la apariția în competiții a numelui Brumos, acesta este pe punctul de a dispărea definitiv după ce toate acțiunile și proprietățile Brumos Automotive au fost vândute. Dan Davis, acționarul majoritar, va păstra însă dreptul pentru numele Brumos și echipa de curse. Asta nu înseamnă, însă, că numele va mai apărea pe showroom-uri, Fields Automotive impunându-și numele precum o fac și în cazul altor 40 de francize pe care le conduc. Asta înseamnă că, departe de cursele istorice, numele Brumos nu își va mai face apariția pe cele mai importante piste din Statele Unite.

Primele succese au venit cu 911 GT3 RS in 1973

Povestea Brumos Automotive, care a început la finele aniilor 1950, este legată de cursele auto încă din zilele fondatorului Hubert Brundage. Acesta a fost și cel care a pornit tradiția activității dealership-ului său ca și participat în curse auto, debutând în 1960 cu un Porsche-Abarth. Brundage a decedat însă patru ani mai târziu într-un accident rutier dar Brumos a supraviețuit morții fondatorului. Salvatorul s-a numit Peter Gregg, client al lui Brundage și pilot cu o dorință arzătoare de afirmare.

Gregg a fost cel care a dus echipa de curse pe culmile succesului, reușitele sale în campionatul IMSA GT în anii 1970, aducând clienți în valuri către showroom-ul din Jacksonville, atâția încât Brumos Automotive s-a extins și, ulterior, a început să comercializeze și alte mărci. În doar 10 ani, Gregg, căruia i s-a alăturat Hurley Haywood, astâzi vice-președinte al Brumos, a triumfat de 6 ori în IMSA, dominația fiind începută cu o victorie istorică în clasamentul general la Daytona în 1973, și de 3 ori în Trans-Am – toate rezultatele obținute, bineînțeles cu Porsche.

,,Peter Perfect” așa cum era poreclit de apropiați, și-a luat însă viața la finele lui 1980 după ce, din cauza unor probleme medicale, i-a fost suspendată licența de pilot în IMSA GT – lucru care l-a dus, se pare, la o cădere psihică. Din fericire, nici moartea lui Gregg nu a dus la dispariția Brumos Automotive care a continuat sub ghidajul prietenului Hurley Haywood. Acesta a continuat să concureze cu mașinile albe ornate cu celebrele dungi roșu-albastre în anii ’90, perioada anilor ’80 fiind marcată doar de contracte de sponsorizări, precum este cazul echipajelor învingătoare de la Daytona din 1985 și 1991 (Preston Henn Swap Shop și Joest Racing).

Iar ultimele cu 911 GT3 Cup in 2011-2012
Iar ultimele cu 911 GT3 Cup in 2011-2012

După dispariția IMSA GT, Brumos a pătruns în Grand-Am începând cu 2003 unde a concurat la categoria Daytona Prototype cu prototipuri Fabcar și Riley motorizate de Porsche. Ultimii ani ai echipei au fost consacrați de prezențe la clasa GT al aceluiași campionat cu modelul 911 GT3 997 Cup 4,0. După ce campionatul a dispărut la rândul său, rezultat al unirii cu ALMS, Brumos Racing și-a oprit activitatea, făcând o revenire în acest an ca și sponsor al mașinii #58 Wright/Dempsey Motorsport pentru etapa de la Daytona. Aceasta a fost și ultima apariție a celebrelor culori și a numelui Brumos în competiții iar lipsa lor va fi simțită fără doar și poate de cei marcați de mașinile pilotate de Gregg și Haywood, fie că vorbim de vijeliosul 917/10 din 1973, de la fel de cunoscutul 935 sau de 911.

O zi neagră în rândul pasionaților de curse de anduranță.

Surse foto: Porsche, Brumos