Sepang 12h: Audi domină pe o vreme foarte ploioasă

Sepang 12h: Audi domină pe o vreme foarte ploioasă

Audi a dominat prima ediție a celor 12 ore de la Sepang organizată de Stephane Ratel Organization. Noile R8 LMS ale producătorului din Ingolstadt au trecut linia de sosire pe primele trei locuri ale clasamentului general, Laurens Vanthoor aducând R8-ul cu numărul 17 la finish pe primul loc după un stint final impecabil în condiții de aderență redusă.

Într-un week-end în care pe circuitul Yas Marina se desfășura cursa Gulf 12 hours, în Malaezia avea loc o altă cursă de 12 ore – cea de la Sepang. Evidenta suprapunere a făcut ca ambele grile să aibă de suferit însă, chiar și așa, calitatea mașinilor și echipajelor prezente lasă loc de un viitor pozitiv pentru ambele curse. În cazul întrecerii malaeziene, concurenții au avut de luptat cu ploaia care, de câteva ori, a fost prea puternică pentru a se putea alerga, fiind necesară oprirea ostilităților.

Audi a dominat prin noile R8
Audi a dominat prin noile R8

Aproximativ două ore și jumătate din cele 12 programate au curs fără ca pista să fie animată de nimic altceva decât de căderea picăturilor de ploaie care au fost și cele responsabile pentru episoadele multiple de steag roșu. În plus, aproximativ o oră din cursă s-a derulat în urma safety car-ului. Condițile au fost dificile mai ales deoarece mașinile de GT3 au avut parte de un trafic format din mașini de viteze apropiate – precum cele din GTC, dar și unele mult mai lente.

Un astfel de obstacol mobil a fost întâlnit de Gianmaria Bruni. Fostul multiplu campion din WEC a făcut parte din echipajul Ferrari-ului Clearwater Racing care a plecat din pole. Italianul a condus prima parte a cursei înainte de a se acroșa cu un Lotus. Au urmat apoi mai multe pene de cauciuc și alte probleme care au dus, în final, la retragerea mașinii. Probleme au fost întâmpinate și de M-Sport Team Bentley care, aflați la debutul malaezian, au reușit să scoată un loc 5 la general prin unul dintre cele două Continental-uri aduse.

La vârf, lupta s-a dat între cele două R8-uri LMS ale W Racing Team după ce mașina identică a Team Phoenix a pierdut mult timp în ultima bucată a cursei. Astfel, ultima oprire la boxe l-a adus pe Christopher Mies în frunte, mașina sa cu numărul 150 primind doar combustibil în cadrul acestei opriri. Asta nu a fost însă o problemă pentru proaspăt-recuperatul Laurens Vanthoor care, amintind de cursa sa de la Nurburgring din 2014, a recuperat 12 secunde față de Mies în aproximativ 20 de minute, văzându-se în frunte cu 40 de minute înainte de final. Aceasta avea să fie și ordinea la final, cu Phoenix pe 3.

Phoenix a venit pe 3 dar ar putea urca un loc dacă echipajul #170 va fi penalizat
Phoenix a venit pe 3 dar ar putea urca un loc dacă echipajul #150 va fi penalizat

Ordinea nu este însă definitivă, echipajului #150 fiindu-i analizată ultima oprire la boxe pe parcursul căreia, se pare, ca a lucrat un mecanic în plus la mașină. Asta ar putea aduce penalizarea mașinii care ar putea promova McLaren-ul #55 FFF Racing Team by ACM pe podium – 650S-ul care a fost pilotat și de Alvaro Parente fiind învingătorul la Pro-Am.

La GTC s-a impus Lamborghini-ul Huracan Super Trofeo al TopSpeed Racing cu un echipaj internațional.

Victoria echipajului #17, din care a făcut parte și veteranul Stephane Ortelli, va rămâne una importantă pentru monegasc, aflat la ultimul start cu belgienii de care se va despărți începând cu stagiunea următoare.

Surse foto: DSC, Sepang12h