WEC: Porsche a anunțat că 2016 va fi un an sabatic

WEC: Porsche a anunțat că 2016 va fi un an sabatic

Porsche a anunțat, prin vocea șefului diviziei GT, Frank-Steffen Walliser,reducerea anvergurii programului de uzină în WEC prin retragerea celor două mașini 991 GTE din categoria Pro. Astfel, Porsche nu își va mai putea apăra titlurile cucerite în acest an. Chiar și așa, campionul de la piloți, Richard Lietz, se va întoarce cu un 991 înscris de Proton Competition la GTE-Pro.

Îmcă de când s-a anunțat lansarea noului 991 GT3-R, s-a pus în discuție nivelul de implicare al celor de la Porsche în categoriile de GTE din Europa și America. Pentru 2016 vor intra în vigoare un nou set de reguli care cer modificări extinse la pachetul aerodinamic al mașinilor existente. S-a vehiculat de luni bune că echipa lui Olaf Manthey, care opera până în prezent echipa în WEC, va fi trasă pe linie moartă, fiind păstrat efortul din USCC prin CORE Autosport.

Această mișcare a fost oficializată la finele săptămânii, Porsche oferind însă o alinare prin anunțul că vor încerca să obțină două locuri pe grilă în cursa de la Le Mans. Asta ar crea un pluton extrem de competitiv pentru următoarea ediție a întrecerii de 24 de ore. Deși Porsche va lăsa un gol evident la categoria GTE-Pro, germanii nu vor părăsi complet frontul oferind ajutor echipei Proton care va aduce unul dintre 991-le care le dețin la cea mai nouă configurație pentru a putea concura la GTE Pro.

Tot din partea uzinei vor veni și piloții unicului echipaj Proton Competition, în persoana lui Richard Lietz și a echipierului său din acest an, Michael Christensen, ajutați la Le Mans de Wolf Henzler. Având în vedere sprijinul oferit de uzină și experiența considerabilă a celor de la Proton care concurează de aproape două decenii, este fezabil ca Lietz să se lupte și la anul la titlu – chiar și luând în considerare venirea noului 488 GTE și a Ford-ului Multimatic. În plus, dacă cele două mașini de uzină for fi acceptate pentru Le Mans, adversarii de la Corvette, Ford, Aston-Martin și Ferrari vor avea bătăi de cap din partea a 3 mașini construite în Zuffenhausen.

În ultimele săptămâni, un alt subiect de discuție adiacent care a fost foarte dezbătut a fost modul în care cei de la Porsche își vor împărți piloții de uzină care au rămas fără volan după retragerea uzinei. De Christensen și Lietz știm deja că au găsit un loc călduț, dar restul? Momentan se știe cu siguranță că Tandy/Pilet/Makowiecki/Bamber vor concura cu uzina în USCC, fiind cunoscută și soarta lui Patrick Long care, deși nu a mers cu uzina anul trecut, a rămas la rândul său fără volan după ce s-a anunțat că Dempsey va face un pas în spate la anul. Americanul a primit însă un loc în 911 GT3-R-ul Effort Racing din categoria profesionistă a Pirelli World Challenge, înlocuindu-l pe Ryan Dalziel. O altă mutare recentă a fost aducerea lui Kevin Estre care a bifat în acest an participări ca pilot de uzină McLaren în BES și PWC.

Există, deci, în continuare destui piloți de uzină Porsche care nu au un loc sigur pentru întreaga stagiune ce urmează, asta fără să luăm în considerare juniorii Porsche care vor trebui să își găsească un loc fie cu Porsche sau, urmând exemplul lui Nicki Thiim, să alege calea altor producători.

Sursă foto: total911.com