Uzina Renault se concentrează pe FR2.0 în 2016

Uzina Renault se concentrează pe FR2.0 în 2016

După ce a renunțat la seria cu monoposturi de 3500cmc, Renault revoluționează formula de doi litri, mizând pe calitate și stabilitate după un sezon 2015 reușit, dar cu grilele pline de part-timeri.

La 45 de ani de la debut, Formula Renault 2.0 este într-o postură fermă și (cel puțin) nouă dintre piloții ce se vor alinia la start în primul Grand Prix de Formula 1 la Melbourne au trecut prin acest pas în carieră. Noul concept al Seriei Mondiale Renault va rămâne doar cu Eurocupa 2.0 ca și competiție de monoposturi, ceea ce este un lucru foarte bun pentru o competiție extrem de disputată, dar adesea pusă în umbră de surata mai mare.

După modelul GP3, Renault a preselecționat doar șapte grupări de tradiție, care vor putea alinia până la 4 monoposturi. Trei dintre acestea vin din Hexagon (ART Grand Prix , Tech 1, Avenir by ARTA Engineering) și alte patru din țările cu cea mai mare tradiție în motorsportul european: Spania (AVF – Adrian Valles), Italia (JD Motorsport), Marea Britanie (Fortec) și Germania (Josef Kaufmann Racing – campionii din 2015).

Dacă lăsăm deoparte echipele care nici măcar nu au fost prezente pe grila tuturor etapelor din actuala stagiune (BVM, Cram, GSK, Prisma și Strakka), marile absențe din 2016 vor fi Manor și Koiranen. Britanicii sunt în mijlocul unei restructurări și urmează să anunțe către ce serii se vor îndrepta, acum că John Booth și Graeme Lowdon au părăsit gruparea de Formula 1.

Finlandezii de la Koiranen au preferat să se extindă la nivelul Formulei 4, în paralel cu continuarea programului din GP3. Dacă în 2015 au pregătit toate monoposturile din seria nordică SMP F4, la anul vor organiza integral și campionatul Spaniei de Formula 4. Repetiția generală sub forma unui ”Winter Trophy” la Jerez și Portimao la început de decembrie a fost un succes, iar provocarea logistică a celor două grile complete i-a făcut să se retragă din Formula Renault 2.0, în pofida multiplelor succese.

Această listă cu 7 echipe este proviziorie, urmând ca la mijlocul lunii martie să fie dată publicității cea finală.

Tech 1 a confirmat deja trei nume: Hugo de Sadeleer, Gabriel Aubry (P3 în F4 franceză 2015) și Sacha Fenestraz (P2 în F4 franceză 2015 și campion al juniorilor). Pentru Josef Kaufmann vor concura Lando Norris (campion MSA Formula 2015) și Jehan Daruvala (membru al academiei Force India).

Fortec a anunțat un trio format din Bruno Baptista, Ferdinand Habsburg și Vasily Romanov, în timp ce Avenir by ARTA Engineering l-a titularizat pe Hugo Sugnot-Darniche, iar JD Motorsport pe James Allen. Avem așadar 10 nume confirmate pentru anul următor.