V8 Supercars: Winterbottom campion, Ford la capăt de drum

V8 Supercars: Winterbottom campion, Ford la capăt de drum

Atunci când iarna bate la ușa europenilor în Australia, Argentina și Brazilia încă se mai dispută competiții de motorsport. La final de noiembrie a avut loc finala sezonului în V8 Supercars, la Sydney. Victoriile în cele trei curse au revenit celor mai în vogă piloți ai momentului, iar titlul fără nici un fel de surprize a fost câștigat de Mark Winterbottom.

După disputarea curselor de anduranță din ultima parte a calendarului cu celebra întrecere de la Bathurst în prim plan, deznodământul a venit pe circuitul de la Sydney. Înaintea celor trei curse în luptă au rămas Winterbottom (cu un avans liniștitor față de ceilalți concurenți), Craig Lowndes, David Reynolds, Shane van Gisbergen și Jamie Whincup, ultimul doar cu șanse matematice. Marele perdant al finalului de sezon a fost Chaz Mostert, coechipierul lui Winterbottom din cadrul echipei Prodrive, accidentat la finalul lunii octombrie.

Două dintre cele trei curse au fost câștigate de Jamie Whincup, însă calculele spuneau că Winterbottom va putea câștiga titlul dacă va termina pe podium măcar o dată în cele trei manșe. Per ansamblu, weekendul de la Sydney a fost o răbufnire de orgoliu pentru constructorul Holden care a început bine sezonul, dar pe parcurs a pierdut ușor ritmul în fața modelelor Ford, în special cele pregătite de Prodrive.

Șansa unui campion din tabăra Holden a fost ca și pierdută, însă alinarea a venit după prestațiile fantastice ale lui Whincup, care a adus titlul pentru constructorul australian de tradiție, parte a grupului GM, dar și pentru una dintre cele mai galonate echipe din campionat, Triple Eight.

După un sezon tumultuos cu multe momente fierbinți în pluton, concurenții au abordat cursele de sprint de sâmbătă mai precaut, privând fanii de un spectacol marca V8 Supercars. Pentru Marc Winterbottom au fost de ajuns un loc 5 și un loc 3 pentru a-și adjudeca titlul încă din prima zi de curse, în timp ce în pluton s-au remarcat piloții Nissan, în special Rick Kelly care a terminat cele trei curse între primii 8, în ultima alergare reușind chiar un loc pe podium.

După cinci clasări pe locul 3 la final de sezon și un loc secund, Mark Winterbottom s-a impus în sfârșit în fața legendelor Craig Lowndes și Jamie Whincup. Din păcate, titlul lui Winterbottom va fi ultimul pentru Ford ca și constructor oficial, reprezentanța americană luând decizia de a se retrage din competiție. În anii următori vom mai vedea modele Falcon pe pistă, dar acestea vor fi pregătite doar de echipe private. Cei care doresc continuarea utilizării modelelor Ford Falcon deja bat cu insistență la ușile celor de la Prodrive pentru a beneficia de asistența tehnică a uneia dintre cele mai bune structuri din motorsport.

Deși se anunță noi circuite și este posibil ca în viitorul apropiat să apară alți constructori interesați, asupra seriei planează ceva nori negri datorită unui zvon mai vechi că și Holden se va retrage din campionat. Ba mai mult, viitorul Holden îm Australia este unul sumbru, GM dorind închiderea reprezentanței. Rămâne de văzut dacă australienii se vor mobiliza după modelul englezilor care pentru moment au salvat fabrica Vauxhall, sau vor accepta tacit reorganizarea brandurilor din cadrul grupului GM.